Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Nå som julen nærmer seg så passer det vel ikke bedre enn at Sean Price skal ødelegge den. Han har tatt på seg rollen som Sean "Grinch" P, og mer enn det trenger jeg vel ikke å si.

 

How Sean P Stole Christmas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Ellers er LL Cool J ute med ny låt og musikkvideo fra hans kommende album. Dette er noe dere kan spille for madammen over en fin middag, og ikke nødvendigvis på et vorspiel fullt av gutter. Damene elsker virkelig kule James.

 

Låta minner meg om hit'en fra albumet Mr. Smith med Boyz II Men, Hey Lover, og igjen er Trackmasters på banen. Ikke noe hardcore LL denne gangen altså.

 

LL Cool J ft. Joe - Take It (prod. Trackmasters)

https://www.youtube.com/watch?v=De9FNoUrsC0

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Låta med den mest interessante lineupen fra det kommende Asap-albumet kan høres her: http://straightfresh.net/asap-rocky-1-train-ft-kendrick-lamar-joey-bada-yelawolf-danny-brown-action-bronson-big-k-r-i-t/ Rocky, Kendrick Lamar, Joey Bada$$, Yelawolf, Danny Brown, Action Bronson og Big K.R.I.T, produsert av Hit-Boy. Bør falle i smak for de som følger med på den "nye bølgen" i hip-hop.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Du har nok enten linket feil låt, eller skrevet feil tittel. Likevel, både Moment of Truth, og Above the Clouds er noen fantastiske låter. Inspectah Deck er helt vill, og Complex hadde en fin artikkel hvor DJ Premier forklarte hvordan den ble til.

 

“Above the Clouds, that’s about your mental. I remember we called Inspectah Deck, and he was on the phone with Guru like, ‘Yo, what’s this song about?’ And Guru said, ‘It’s about your mental.’ Just like that. Deck leaned on one part of the control board, and Guru faced the opposite end, and they faced each other with their pads writing their lyrics. I just had the beat running, while I was constructing the intro, because the intro had to be sick. So I was doing that, but looking at them every now and then. And they eventually go, ‘Yo, I’m ready.’ Guru walks in and does his, and when Deck goes in, we’re just like, ‘Jesus Christ.’"

 

Får samme følelse som Premo hver gang jeg hører Inspectah Deck komme inn på den låta. Herregud for et vers.

Lenke til kommentar

Ramlet over engelskmannen HashFinger for noen måneder tilbake, og må si det er deilig lyd han lager. Jeg har store problemer med å velge en låt å dele med dere. Delvis fordi han har så mye, og delvis fordi alt er bra. Jeg er - som kjent - stor fan av L'Orange, så dette er midt i blinken for meg. Anbefaler sterkt å ta en tur innom Bandcamp-siden hans hvis det skulle falle i smak!

 

God jul! :)

 

HashFinger - A7.May12

http://www.youtube.com/watch?v=l-RTiU0zwCc

 

Bandcamp: http://hashfinger.bandcamp.com/

Endret av Smål
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Du har nok enten linket feil låt, eller skrevet feil tittel. Likevel, både Moment of Truth, og Above the Clouds er noen fantastiske låter. Inspectah Deck er helt vill, og Complex hadde en fin artikkel hvor DJ Premier forklarte hvordan den ble til.

 

“Above the Clouds, that’s about your mental. I remember we called Inspectah Deck, and he was on the phone with Guru like, ‘Yo, what’s this song about?’ And Guru said, ‘It’s about your mental.’ Just like that. Deck leaned on one part of the control board, and Guru faced the opposite end, and they faced each other with their pads writing their lyrics. I just had the beat running, while I was constructing the intro, because the intro had to be sick. So I was doing that, but looking at them every now and then. And they eventually go, ‘Yo, I’m ready.’ Guru walks in and does his, and when Deck goes in, we’re just like, ‘Jesus Christ.’"

 

Får samme følelse som Premo hver gang jeg hører Inspectah Deck komme inn på den låta. Herregud for et vers.

 

Ja, jeg la inn Moment of Truth først også ble det krøll. Interessant informasjon om låta :)

 

 

edit: Hørte for en stund siden en hip hop beat med

som sample, noen som har tips? Endret av Aiven
Lenke til kommentar

God stemning med albumet Moment of Truth (1998). Guru (1961-2011) var en flink formidler med et ekte budskap, noe som jeg føler passer godt sammen med julelys og gløgg. God jul folkens :)

 

 

Gang Starr - Above The Clouds (Feat. Inspectah Deck)

 

 

Favorittalbumet mitt innen sjangeren. River i en vinyl av det når neste lønning kommer.

Endret av thrice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ramlet over engelskmannen HashFinger for noen måneder tilbake, og må si det er deilig lyd han lager. Jeg har store problemer med å velge en låt å dele med dere. Delvis fordi han har så mye, og delvis fordi alt er bra. Jeg er - som kjent - stor fan av L'Orange, så dette er midt i blinken for meg. Anbefaler sterkt å ta en tur innom Bandcamp-siden hans hvis det skulle falle i smak!

 

God jul! :)

 

Bandcamp: http://hashfinger.bandcamp.com/

Takk for tips!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si jeg ble svært positivt overasket over nye skiva til The Game, synes han virker mer reflektert og mer voksen enn den tidligere bipolare kranglefanten vi er vant med.

 

Høy standard på alt, (spesielt instrumentalene)

Ingen nevneverdige nedturer fra de brautende I remember, Scared Now, Ali Bomaye og Name me King til den svært celebre gjestede Bone Thugs N Harmony homage'n Celebration.

Blir nok å bumpes noen uker i bilen ja :)

Lenke til kommentar

Ramlet over engelskmannen HashFinger for noen måneder tilbake, og må si det er deilig lyd han lager. Jeg har store problemer med å velge en låt å dele med dere. Delvis fordi han har så mye, og delvis fordi alt er bra. Jeg er - som kjent - stor fan av L'Orange, så dette er midt i blinken for meg. Anbefaler sterkt å ta en tur innom Bandcamp-siden hans hvis det skulle falle i smak!

 

Mye bra. Har en playlist med L'orange og nå Hashfinger som spilles på jobb (fancypants café/pub), fikk veldig gode tilbakemeldinger. En del som måtte ha navn og url, for dette skulle de høre på hjemme.

 

Kom gjerne med mer i samme gate. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...