Gå til innhold

Her er Palms nye "Pre"


Anbefalte innlegg

Det mer jeg har sett av denne, det mer interessert jeg har blitt. Ser ut som et spennende operativsystem og grensesnitt. Jeg tror nok vi får se langt mer fristende enheter med WebOS enn Pre.

 

Uansett, fiffig bordlader:

gsmarena_012.jpg

 

Bildet er ikke like fiffig og oser av klipp og lim, men man ser poenget.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut til at det som skal til for å tekkes folket er design og stort sett bare det. Funksjonalitet er tilsynelatende tilsidesatt om man har behov for eller ønsker seg en PDA som tar utg.punkt i effektivitet. I mine øyne skal jo disse tingene være et verktøy for mange - ikke et leketøy ...

 

Personlig synes jeg designet er et lite bomskudd, både fordi den gir et "flimsy" og negativt plast/kvalitetsintrykk og fordi viktige funksjoner / fysiske knapper er fjernet.

 

Se f.eks. på Treo, så har man flere knapper som gjør at man kan gå direkte til den applikasjonen man trenger uten å dille rundt på skjermen.

 

En av knappene jeg hvirkelig setter pris på og bruker mye er skyveknappen på toppen som veksler mellom å la enheten bruke lyd eller bare vibrator. En annen er knappen under volumknappene, som jeg bruker for å ta opp - også samtaler, v.h.a. et dobbeltklikk.

 

Men - for de som skal ha noe fancy å imponere venner og bekjente med, men som ikke gidder legge seg flate for Apple, er Pre kanskje "just what the doctor ordered" ...

Lenke til kommentar
For meg virker denne som en av de mest brukervennlige, smarte smarttelefonene, såvidt jeg kan se.

Det er derfor jeg tidligere skrev at dette er den suverent mest interessante mobillanseringen siden den første iPhone. Endelig noe nytt - ikke noe kjedelig teknobombe som baserer seg på platformer som har helt grunnleggende feil (Windows/Symbian touch), og dermed blir uinteressant.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter å ha hatt en iPhone å leke med, hvor jeg faktisk endte opp med å se på bl.a. YouTube videoer fra CES og visningen av WebOS på pre, må jeg si at mine reservasjoner er trukket godt tilbake. Pré leverer tilsynelatende mye mer enn hva jeg forventet, så mye mer at jeg ikke abre er åpen til sinns men ble en smule varm i den mest normale nerdedelen av hjernen.

 

Som sagt har jeg lekt med en iPhone, og den har så bisarre begrensninger på enkelte punkter at det er nesten latterlig. Der vet vi som har hatt eller har Palm enheter at gutta vet å ikke bare pakke ting pent inn men også gi fra seg noe av makta til brukerne.

 

Jeg må bare spør, hvorfor i helv___ man bruke iTunes for å legge noe inn på iPhone?! Slike begrensninger og maktmisbruk er jo latterlige. Jeg klarer over hodet ikke forstå hvorfor så mange forguder Apple-produkter og svelger alle begrensninger m.m. Apple serverer - tilsynelatende uten at det rokker ved frelsen de har funnet.

 

Apple-folk er en rar segmentering i befolkningen! Og ja, jeg har eid en Mac selv, i mange år.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...