Gå til innhold

Eidos misfornøyd med Tomb Raider-salg


Anbefalte innlegg

Skylder ikke på piratkopiering, altså?

Merkelig....

Dårlig salg i forhold til hva marked som eksisterer, ikke hva marked som hadde eksistert om det ikke hadde vært piratkopiering.

 

tomraidtp.788x393!.jpg

 

 

Se på trusa hennes. Jeg klarer rett og slett ikke ta den "nye" Lara Croft seriøst nok til å ville ha spillet.

Haha, må bare le. Du spiller altså Tomb Raider fordi du tar Croft seriøst? Særlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil nå heller si at det var i likhet med EAs Dead Space og Mirror's Edge dumme nok til å slippe det ut samtidig med 90% av det største spillene fra 2008.

 

Jula gir kanskje bedre salg, men å bli druknet i et hav av andre og kanskje bedre spill hjelper ikke.

 

Dead Space led jo absolutt ikke av "alt-kommer-samtidig"-syndromet. Et av de beste spillene som ble utgitt i 2008.

Lenke til kommentar
Dead Space led jo absolutt ikke av "alt-kommer-samtidig"-syndromet. Et av de beste spillene som ble utgitt i 2008.

 

det betyr jo ikke at salget har vært bra.. Prisene på Dead Space ble jo dumpet av både gamespot, free record shop og mange nettbutikker rett etter jul.. Så en skal vel ikke se bort i fra at det "fallt litt mellom to stoler".

Lenke til kommentar
Skylder ikke på piratkopiering, altså?

Merkelig....

 

Kanskje det er fordi det har solgt dårlig i USA, og ikke europa? PCen står sterkere i europa, og folk piratkopierer mer. Om piratkopiering var problemet burde salgsvikten vært større her. (forøvrig er det jo på generell basis interessant at PC-spill selger relativt sett bedre i europa selv om det er mer piratkopiering)

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg ble kjempeskuffa over Tomb Raider Underworld.. mest fordi jeg trodde det var som Uncharted (aldri spilt Tomb Raider før) og spill stilen er jo helt... nei jeg likte det ikke! Kommer ikke ut av den ruinen heller.. (etter artifact greia)

 

la spillet på hylla etter en uke.

 

sikkert noen der ute som forgudet dette spillet men fysj!

 

3/10 av meg

Lenke til kommentar

Salg av dataspill 101:

 

De fleste dataspill i verden selges i butikk. Det er få hyller, lite plass, og svært mange spill som vil ha plassen.

Fakta er at de spill som får mye og bra plassering i spillhyllene faktisk selger godt.

 

Om et spill ikke klarer å komme særlig inn på butikkhyllene, så vil salget slite deluxe.

 

Butikker er også sinnsvakt forsiktige. Det er dødslett å brenne inne med spill som ikke selger. En butikk kjøper som sagt spillene, og har ikke mulighet for å returnere om salget går dårligt.

Da er resultatet at man kun tar inn de som HOT og GARANTERT selger.

 

Så om det stemmer det jeg leser her, så var ikke tomb raider et killer spill - ergo, lite plass og lite eksponering = dårlig salg.

 

Det å skylde på finanskrise og piratkopiering - det vet vi er kun vikarierende motiv. I disse dager så setter alle land sammen krisepakker med gratis penger. Og ingenting er bedre enn å skrike høyt og håpe at tapsprosjekt kan få litt cash eller andre fordeler.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...