GeirGrusom Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 Tenker du på bootstrap problemet med å lage et programmeringsspråk (en trenger et programmeringsspråk for å lage et programmeringsspråk) eller hvordan programmeringsspråk lages?
theseaswillrunred Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Skrevet 9. januar 2009 Trenger programmeringsspråk for å lage et programmeringsspåk? Så... de har på en måte laget... en c kompilator i assemly? Også, når den fungerer kan dem bare lage en kompilator i C ? Python da? Er det skrevet i C? Hva med C#! Det jo være så raskt, mener du har skrevet noe om det .
GeirGrusom Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 en assembler skrevet i maskinkode, en fortran compiler skrevet i assembly osv.
Giddion Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 ah.... hva skulle man gjort uten wikipedia. The mainstream Python implementation, also known as CPython, is written in C meeting the C89 standard. Husker ikke helt hvor jeg har det fra, men ms c# kompilatoren er skrevet i c++. Hva kompilatoren er skrevet i har ingenting med hastigheten på språket!.
steingrim Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 gcc er skrevet i C og Mono's C#-kompilator er skrevet i C#. Det er *det* som er bootstrapping av kompilatorer. For å få til det starter man med en bitteliten kompilator skrevet i et annet språk som ofte kompilerer en litt større kompilator som ofte er skrevet i et subsett av målspråket. Så kompilerer man seg "oppover". Til slutt ender man opp med å en kompilator som kompilerer sin egen kildekode.
GeirGrusom Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Ofte bruker man en parser generator for å lage et programmeringsspråk.
LostOblivion Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 (endret) Du burde kanskje se på definisjonen av en kompilator. Jobben til en kompilator er for det meste å lese kildekoden du, som et menneske forstår (parsing), for så å oversette dette til maskinkode som datamaskinen din forstår (eller som kjører på en "virtuell maskin"). Hvilket språk kompilatoren er skrevet i spiller ingen rolle så lenge en ender opp med den samme maskinkoden; hvis man ikke tenker på kjapphet i selve kompileringen, så klart. Endret 31. januar 2009 av LostOblivion
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå