Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Finne på nye sprell med dama...


Gjest Gutt_18

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt_18

Heisann!

 

Som dere vet, øker behovet for å gjøre ting hele tiden. Dama mi er kommet i en slik periode, som jeg absolutt ikke liker. Hun har blitt veldig rar, ubeskrivelig rar. Snakket med henne idag, og hun er lei livet. Alt med livet, at det er så rutinebasert og standard.

 

 

De som kan forklare hva slags krise hun er oppe i, vær så snill og si ifra..

 

 

 

Jeg er ikke den typen som hele tiden vil være hjemme og sitte i sofaen og slappe av. Det er jo absolutt digg, men det blir fort kjedelig i lengden.. Har dere forslag til ting man kan finne på med dama? Eller tips til noe hun kan gjøre for å gjøre livet med "sprudlende"?

 

Kom gjerne med tips til dette, erfaringer osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Gammel er hun?

 

Jeg tror at hun har bare fått for mye av alt som er rutinebasert.

 

Selv om du sier at du har prøvd å tatt henne med ut på ting å slikt.

Så kan det være litt morsomt om du virkelig gjør noe spontant.

 

Feks: Er det en dag du vet hun ikke har noe å gjøre, så kommer du hjem. Tar henne med ut; spiser. Så kan dere feks prøve reeball, som er en innedørsaktivitet som er heelt lik paintball, dere kan kjøre gokart. Gå på kino, gå en tur sammen. Kjøre en lang helgetur et sted dere ikke har vært før.

 

Er det å skape nye interesser, eller bare prøve noe dere ikke har prøvd før. Det gir et avbrekk.

Endret av Hypernurket
Lenke til kommentar
Drit i henne og prioriter deg selv. Ikke kast vekk livet på initiativløse mennesker. Hun får være med hvis hun vil, eller finne på noe selv! Klarer hun ikke det så finnes det sikkert mer livate damer der ute.

Spar deg.

 

Prøv å være litt spontan.

 

* Foreslå nye, spennende ting du kan ta henne med på.

* Dra henne med ut for å leie film, få henne med på å lage mat selv om det er sent

* Gi henne Overraskelser (Må ikke nødvendigvis være noe som koster penger)

Lenke til kommentar
Gjest Gutt_18

Takker for gode svar. Utsagn som brutal_mann kommer med ignorerer jeg plent, om han ikke har en bedre begrunnelse enn det der. Det er ikke så lett å gi slipp på noen man har hatt i 2 år..

 

Hun er 17 år, og vi har det ellers veldig bra sammen. Har vært litt motbakke med forholdet nå i det siste, men virker som begge er villige til å berge det.

 

 

Hun sa litt skremmende ting istad, om at hun hadde forandret seg veldig i det siste. (siste 2mnd) Det virker som hun bare er veldig lei livet. Hun er også ikke helt overens med bestevenninda si, så jeg tror hun ikke har det så lett for tiden. Jeg har også vært litt aggressiv mot henne i det siste, men jeg har beklaget det sterkt og skjønt hva jeg har drivi med. Skal ikke skje igjen med det første.. :)

 

Så poenget er at problemene hennes går ikke bare utover henne, men også meg, og kanskje forholdet vårt. Jeg pleier som regel å forstå meg meget godt på henne, men akkurat nå klarer jeg ikke å tyde den gåten hun er...

 

Hva slags krise er det hun har havnet oppi, og hva mer enn å finne på nye ting med henne kan jeg gjøre? Jeg er så redd for å miste henne..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Drit i henne og prioriter deg selv. Ikke kast vekk livet på initiativløse mennesker. Hun får være med hvis hun vil, eller finne på noe selv! Klarer hun ikke det så finnes det sikkert mer livate damer der ute.

Hva faen? Bare fordi den du er sammen med sliter litt og er litt lei, så dropper man ikke bare personen og sier "versågod neste". Er man virkelig glad i noen så er man der når de trenger det mest, synes det er flott av Malley at han bryr seg sånn og vil hjelpe kjæresten.

 

Hvis man gir opp så lett har man ikke funnet den rette. Jeg for min del hadde gjort utrolig mye for kjæresten min om han slet med noe.

Helt enig der.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er også en jente på 17 år har en kjæreste på 20.

Det er somregelt ikke store ting som skal til for å få henne til å smile. Jeg har også slike perioder.

Jeg ønsker meg alt i verden at kjæresten min skal kjøpe meg blomster. Si noen ekstremt søte ord.

Kjøp en sminke gjenstand til henne, det er noe hun aldri vil forvente og kanskje like. Jeg kjenner ikke forholdet deres eller dere så jeg kan ikke si noe sikkert, jeg tar fra mine egne erfaringer. Gjør uforventede ting det er noe alle burde vite! Jeg gir deg små tips. kanksje det er det som skal til!

Lykke til!

Lenke til kommentar

Å!

 

Istedet for å "tvinge" henne til å bli med på noe som hun ikke har lyst til, så prøv å gjør henne glad ved å planlegge en overraskelse for henne.

 

Bor dere sammen? Kanskje ikke siden dere er 17.. Å overraske dama med en skikkelig kosekveld en lørdag f.eks. Kjøp inn mat og lag f.eks biff med fløtegratinerte poteter, bernaisesaus og salat - fryktelig godt, og ikke vanskelig. Så kan du leie en film til dere (en romantisk komedie f.eks) og kjøpe inn noe godteri du vet hun liker.

 

Tenn lys

 

Jeg hadde elsket det, og det hadde gjort meg glad!

 

Ett helgodt alternativ er å kjøpe ett søtt kort, og skrive noen fine velvalgte ord til henne og smyge i skolesekken eller noe. "Pia mi, du er alt for meg, og jeg er så uendlelig glad i deg" f.eks :) Eventuellt "Elsker deg over alt på jord pia mi, du gjør meg glad".

 

:love:

Lenke til kommentar

Hallo? Fyren sier at dama hans også er villig til å berge forholdet. Hadde hun satt seg i vranglås hadde saken stilt seg litt annerledes. Hun har det vanskelig, og det er da man som kjæreste skal stille opp og støtte hverandre. Jeg er sikker på at hun ville gjort det samme for ham hvis han også skulle havnet i en vanskelig periode. Det er det man skal gjøre når man er sammen. Være der for hverandre.

 

Wow, dere som sier slikt tull må virkelig være gode kjærester. Finnes ikke noe bedre enn mennesker som ikke kan sette seg inn i andres situasjon. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...