Gå til innhold

Erfaring meg Elkjøp/Lefdal etc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Uansett, jeg skulle handle meg en kameraveske til mitt speilreflekskamera, og jeg klikket meg inn på Elkjøp og fant en alright en til 149 kroner. Da jeg dro ned til butikken fant jeg ikke en kameraveske til 149 kroner, men den kameravesken som hadde lavest pris var på 349 kroner! Og etter en liten spørrerunde, viste det seg til at det var den jeg hadde sett på nettbutikken deres.

 

Da jeg sa dette til en av de sleezye selgerne, svarte han "flaks at du sjekket nettbutikken da, he-he". Så skrev han inn i databasen at jeg skulle ha "nettpris" istedenfor "butikkpris", og da jeg kom i skranken oppgav jeg navnet mitt og fikk den for nettpris...

 

Prøver de å lure kundene med (altfor) høye priser?

Hva er dealen liksom.

 

Edit: Samme som med en joystick jeg skulle kjøpe i julegave til en venn.

 

Vel, enkelt forklart så er jo tross alt IKKE nettbutikken og Elkøp-butikken du var i samme butikk, hadde du kjøpt den på nettet så ville ikke Elkjøpbutikken du var innom tjent noe på den. Det er ikke en selvfølge at det SKAL være lik pris over alt i kjedene, med unntak av anonserte produkter. Men så klart; Optimalt sett bør det meste koste det sammen.

 

Slike ting skyldes vel ofte sånt som ryddesalg, lokale tilbudsrunder etc. Men i de fleste tilfeller bør en butikk i samme kjede kunne kompansere for hverandres prisforskjeller dersom man fremmer ønske om det, selv om du ikke direkte har krav på det.

 

Det er vel ikke lureri, det er vel bare den såre sannheten at nettbutikken og butikken du var i IKKE er samme butikk, men to forskjellige butikker i samme uniform. En nettbutikk har som oftest lavere driftsutgifter og ofte mer å gå på i forhold til kospris etc, dette skaper også et prisvakuum som HELDIGVIS kommer kundene til gode (eller... konkuranse... heter det) :thumbup:

Lenke til kommentar

Når noen ting er eksplisitt merket med internettpris i nettbutikken, syns jeg man kan forvente at andre varer har samme pris i butikken.

 

Var med en kamerat for å kjøpe en router på Elkjøp nylig. Den kostet 4-500 kr på nettet, og var ikke merket med internettpris. Når vi kom til butikken skulle de ha 6-700 kr for den. Dette syns vi var litt merkelig, så vi trakk en kølapp for å høre med selger. Etter en halvtimes tid ble det vår tur, og vi spurte om dette stemte og om det gikk an å få den til prisen som var i nettbutikken. Det gikk ikke.

 

Endte opp med å kjøpe en annen billigere router, da kameraten min snart skulle opp til Bergen, så han kunne ikke vente med å kjøpe den.

 

Jeg tror Elkjøp kunne spart seg mange slike hendelser ved å merke ting med internettpris konsekvent, og ikke bare på noen varer.

Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig klar over det, og selgeren påpekte det også, men hvorfor tar da Elkjøp seg bryet med å merke noen varer eksplisitt med "Internettpris"? Dette får folk lett til å tro at den advarselen nederst på siden kun gjelder varene som er eksplisitt merket med internettpris.

 

Uansett, jeg var mer skuffet over servicen på stedet. At det skal ta 30 min for å få snakke med en selger er lenge å vente.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

På elkjop må man bare mase og være forbredt å kunne vise hvor dyrt selger de ... og da får du bra rabat ... Ellers de prøver sin best å selge det så dyr de kan ...

 

Men uansett man får å gi ting tilbake hvis man liker ikke dem, og det er en fordel og fu får pengen tilbake med en gang ... og det er en tjeneste jeg setter pris på ...

Endret av stranger_in_rain
Lenke til kommentar

min erfaring med nesten ALLE gir blaffen i deg som kunde på ALLE dei største forhandlerene som elkjøp etc. har vert rundt og sett på enkelte varer og min erfaring er at elprice er ofte billig på enkelte ting.

 

ikkje ha få store forvenninger til selgerene fordi mange av dei kan ingenting :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...