Requi Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 (endret) Uansett, jeg skulle handle meg en kameraveske til mitt speilreflekskamera, og jeg klikket meg inn på Elkjøp og fant en alright en til 149 kroner. Da jeg dro ned til butikken fant jeg ikke en kameraveske til 149 kroner, men den kameravesken som hadde lavest pris var på 349 kroner! Og etter en liten spørrerunde, viste det seg til at det var den jeg hadde sett på nettbutikken deres. Da jeg sa dette til en av de sleezye selgerne, svarte han "flaks at du sjekket nettbutikken da, he-he". Så skrev han inn i databasen at jeg skulle ha "nettpris" istedenfor "butikkpris", og da jeg kom i skranken oppgav jeg navnet mitt og fikk den for nettpris... Prøver de å lure kundene med (altfor) høye priser? Hva er dealen liksom. Edit: Samme som med en joystick jeg skulle kjøpe i julegave til en venn. Endret 7. januar 2009 av Requi
Alastor Skrevet 7. januar 2009 Skrevet 7. januar 2009 349,- er veiledende pris for den vesken, jeg vet ikke hvorfor den ligger til 149,- på elkjøp.no - den er uansett ikke tilgjengelig der mer, så kan ha vært en del av et tilbud? 349,- skal være en god pris for en slik veske, og jeg tviler på at du finner den billigere andre steder. TLZ20/ALTUS TLZ20 heter den.
topfielder Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 (endret) Jeg har samme erfaring med prising som Requi på alle de tre siste produktene jeg har sett på hos elkjøp (barbermaskin, dekoder riksnett og hjemmekinoanlegg). Dekoderen fikk jeg beste pris på uten å be om det såvidt jeg husker. Selgeren virket ikke særlig opplyst om nettpris på barbermaskinen, men denne modellen var utsolgt så vet ikke hvilken pris jeg ville fått. Hjemmekinoanlegget lå på 6600,- i butikken men det er på ca 5000,- i butikken. Selv denne prisen ligger 1000-1400 kroner over det man kan finne i andre netbutikker (frakt kommer da i tillegg)så diskuterte ikke pris med selger i dette tilfelle da jeg regnet med at et prisavslag på godt over 2000 kroner var lite sannsynlig. Det er mulig at det er en bevist politikk fra kjedens side, men synes selgerne opptrer stort sett realt. Uansett er det greit å ha skjekket ut ulike priser på forhånd og heller gå sin vei om man ikke får ihvertfall den prisen som utsalgstedets egen nettbutikk har. Ps. Nå finnes det en tråd om dette emnet fra før https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1049894 Endret 8. januar 2009 av topfielder
TEE Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Gammelt nytt. Produktene kan ha ulike priser på nett og i butikk.
cmyrland Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Som nevnt av TEE: Gammelt nytt. Dessuten har både Elkjøp og Lefdal en tjeneste som heter Collect@Store. Denne lar deg kjøpe/reservere et produkt i butikken direkte fra nettbutikken, forutsatt at de har produktet på lager i butikken. Da er du garantert å få nettprisen, og produktet ligger klart til henting i butikken løpet av et par timer. Grunnen til at ting koster mer i butikk er rett og slett at det koster (mye) mer penger å drive butikk med mange ansatte, stort lokale, tilnærmet alle varer utstilt, flere tusen varer på lager og åpningstider fra 10-20, enn det gjør å kjøre en server som kommuniserer med et lager som nesten ikke har utgifter sammenlignet med en fysisk butikk.
~ David ~ Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Jeg synes jo denne 'sleezy' selgeren var ganske hyggelig da, som ga deg nettpris på vesken?
Petaaar Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 (endret) Jeg synes jo denne 'sleezy' selgeren var ganske hyggelig da, som ga deg nettpris på vesken? hehe ,, men de skal gjøre det hvis du ber om det, , fikk 2k avslap på samsungen 40" lcd, jeg gjør det altid, er jo en grunn det koster "mer i butikk" koster penger og ha han "sleezy" selgern der, lokal etc som gjør at butikk koster mere enn nett! Endret 9. januar 2009 av Nokia_dell
~ David ~ Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 Så hver gang jeg skal kjøpe noe i en butikk som også har nettsalg, så kan jeg kreve internettpris på enhver vare?
Fadeless Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 Vist det står i nettbutikken at du kan hente varen i butikken( sann som med elkjøp), så kan du sikkert det ja.
Loko Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 Vel å kreve det er neppe så veldig lurt, da selgeren kan sette seg på bakbeina hvis du oppfører deg "aggresivt". Be om å få det til nettprisen, og får du ikke det så går du til en annen plass og kjøper den.
emilkje Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 Det er sant som flere sier her at selgeren fort kan sette seg på bakbeina hvis kunden oppfører seg aggresivt. Jeg jobber selv på Lefdal og tilbyr gjerne nettpris på varer hvis de ber om det. Hvis de derimot KREVER nettprisen og begynner å banne etc. så sier jeg bare at de kan gå hjem og bestille det via Collect@Store, hvis produktet støtter det. (maks 30 kg). Folk som oppfører seg motbydelig gidder jeg ikke bruke tid/energi på. Å tilby nettpris er bare noe vi gjør for å være hyggelige - ingen kan kreve det så sant de ikke har reservert gjennom Collect@Store.
Alastor Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 Om folk krever nettpris smiler jeg og sier det skal vi selvfølgelig ordne. Jeg får stort sett ikke kunder som er sur på forhånd eller irriterte og banner og alt mulig rart for å få nettpris.... De som er sure blir ikke mindre glad for at de må hjem igjen og handle. Kanskje de går på komplett.no og kjøper det der istedenfor. Jeg ville ikke gjort slik du gjør. Men det er nå meg.
emilkje Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Jeg pleier ikke få slike kunder jeg heller, men det er noen ganger de dukker opp... motbydelige folk... og da får jeg lyst til å rive av de hode. Jeg oppfører meg som folk da uansett. Noe annet hadde jo vært forkastelig.
steinrr Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Hmmm...dette med Collect@Store var egentlig en god nyhet. Har mange ganger funnet blekkpatroner, minnekort etc på nettet til greier priser, mens det har vært vannvittig dyrt i selve butikken. MEN...var inne nå for å sjekke prisene på nettopp minnekort og blekkpatroner, og det ser faktisk ut som om de har fjernet det fra elkjop.no. Mistenker at de har så god fortjeneste på dette i butikken at de ikke ønsker at folk skal få det "billig" på denne måten. Nesten all rekvisita har forsvunnet fra nettbutikken.
Alastor Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Minnekort Blekkpatroner har vi etter hva jeg vet ikke solgt online .
steinrr Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 (endret) Linken fungerte ikke... De er noen få minnekort der, men f.eks. ikke Sandisk Compact Flash. Dette tror jeg det har vært før, og iallefall Lefdal mener jeg har hatt blekkpatroner online. (Men det er fullt mulig jeg husker feil) Endret 10. januar 2009 av steinrr
Alastor Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Hvilke minnekort som vi selger kan variere, så at vi ikke har compact flash fra sandisk lengre er rett og slett fordi vi nå har de fra kingston og lexar.
Dragen Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Du, Alastor, det er noe jeg lurer på som jeg ikke finner svar på sidene deres. Kan man betale i butikken når man bruker collect@store, eller gjøres dette på sidene? Og er man garantert prisene som gjelder på sidene da?
Alastor Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Du betaler i butikken ved hent av produktet, og du får nettprisen. Produkter merket med "internettpris" kan vanligvis ikke handles på collect@store.
Dragen Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Kult, kanskje jeg slipper å måtte snakke med han sure tosken som står i Lyd&Bilde-avdelingen her på Lillehammer, når jeg skal kjøpe ny dvd-spiller til uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå