Gå til innhold

[Løst] Hvor ofte skal kreatin å protein inntas? xD


Anbefalte innlegg

Protein og Kreatinen skal sammen i en shake sier folk som jobber å trener på treningsstudiet.

 

Proteinen jeg bruker er 100% Whey Protein, Concentrate.

Kreatinen er Creatine monohydrat. :)

 

Men hvor ofte?

 

2 skjeer med 60g av protein å Kreatin en skje på 5g blande i en shake og 3 - 4 dl vann?

 

Hvor ofte?

 

Treningsdager: Frokost - Middag - Før Trening - Etter Trening - Før Leggetid???

Treningsfrie dager: Frokost - Middag - Før Leggetid?

 

Er dette riktig?

Når man tar Kreatin, hvor mye vann og hvor ofte skal man drikke vann? :D

Tips? (a)

 

Hvor lang ca. vil jeg merke at utviklingen på musklene har vokst? :p

2 - 3 mnd?

 

Og dette med Kreatin, skal jeg ta det 1 mnd først... Deretter en mnd uten å en mnd med? Osv...? :)

 

Takk på forhånd :w00t:

Endret av Buldex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ta det samtidig med proteinet, men du må ikke, gir egentlig ikke no forskjell. Bare du får i deg 5-10g kreatin gjennom dagen så er det det samme.

 

Når det gjelder proteinet så er det bare et tilskudd, så du kan gjerne ta det til måltider som inneholder lite proteiner. Personlig tar jeg 30g før trening og 60g etter, + litt ekstra de dagene jeg ikke får i meg proteinrik mat.

 

Når du går på en kreatin kur burde du få i deg 3-4 liter vann daglig. Sitt gjerne med en vannflaske på skolen/jobb hvis det er mulig. Og eventuelt sett en mugge med noen liter i kjøleskapet.

 

Det er ingen som kan gi deg et nøyaktig svar på hvor lang tid det var før musklene dine vokser. Det kommer ann på hva du spiser, hvordan du trener og hvor mye hvile du får. Det kan også være genetisk. Men ikke se på proteiner og kreatin som noe supermiddel som vil gi deg en stor brystkasse og svære armer i slutten av måneden, om kreatin faktisk fungerer er veldig individuelt.

 

Mange som mener det er lurt med en liten pause fra kuren etter en måned, sånn at kroppen ikke stopper å produsere kreatinet selv. Men jeg mener det bare er piss. Kjenner en som har gått på kreatin nå konstant i 4 år, og han merka ikke no forskjell da han gikk av kuren (dog, han merka heller ikke no mindre fremgang).

Lenke til kommentar
Kommer ann på hvor mye du veier det. Hvis du bygger så anbefales det å ta inn 2/3 ganger så mye som vekta i gram. Dvs veier du 80kg burde du ta inn 160-240g daglig.

Okei. Har ikke kontroll over hvor mye protein jeg får i meg i maten ellers om dagen, så jeg får vel ta det på "gefühlen" :tease:

Men er det effektivt å ta protein før trening?

 

Hva blir ansett som mest effektivt:

1. Ta 30g før og 30g etter trening eller

2. Ta 60g etter trening

 

Det siste alternativet føler jeg blir det mest lettvinte.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opptaket av aminosyrer skal visstnok bli større av et proteinrikt måltid før trening.

 

Viktig og få inn glukose med proteinene etter trening hvis ikke bruker kroppen mer av proteinet til å restituere seg og musklene får mindre materiale å bygge på.

Lenke til kommentar

Opptaket av aminosyrer skal visst nok bli høyere? Er dette noe man antar eller noe som er vitenskapelig bevist? Kan godt ta en shake før trening også, om det virkelig hjelper. Men om det ikke hjelper i effektiv forstand føler jeg at det blir som å kaste protein ut vinduet :blush:

 

Glukose aka sukker? En New Energi-sjokolade f.eks.?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Aki. Nei du skal slippe å finne kilde, bare lurte på om det var noe du hadde hørt fra en kompis eller noe du hadde lest selv :)

 

Tenkte at banan gav hurtig energi og derfor var bra FØR trening. Men å ta både før OG etter kan bli litt mye banan for en som ikke liker det så alt for godt :p

 

Men jeg burde altså spise banan (eller annen glukoseholdig mat) etter trening for å bedre restitueringen?

Lenke til kommentar
I teorien kan man ta så mye kreatin man bare vil. Når musklene er fulle vil overskuddet gå ut med urinen.

 

i teorien ja, men da kan det ofte komme bivirkninger også, kjører du på med 50 gram mono om dagen, og ikke drikker så altfor mye vann, så kan du få en flashback på jakten på nyresteinen..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fortsetter tråden her angående kreatin, jeg tar kreatin og big mass, skal jeg blande disse i en shake?

 

Tar Bigg mass 3 ganger daglig, med 4 dl hel melk? burde jeg ta 4 ganger pr dag?Vil øke i vekt og masse,

 

Og kreatin, skal jeg ta 2 ganger daglig?men lurer på hvor mye vann skal jeg blande det med?1,2,3 dl vann?

best før og etter trening, eller 2 ganger før trening? :) thaanx,.

Her er kreatin jeg bruker:

http://www.fitnesshop1.no/product_info.php...;products_id=58

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

For meg spiller det ingen rolle hvor mye vann jeg blander kreatinet med. Det blander seg lett ut, og det viktigste er å få i seg nok vann i løpet av en dag. Når det gjelder antall kalorier via Big Mass eller hva du nå enn bruker, kommer det helt ann på ditt aktivitetsnivå, vekt, høyde osv. Er ikke noe fasittsvar på dette.

Lenke til kommentar
For meg spiller det ingen rolle hvor mye vann jeg blander kreatinet med. Det blander seg lett ut, og det viktigste er å få i seg nok vann i løpet av en dag. Når det gjelder antall kalorier via Big Mass eller hva du nå enn bruker, kommer det helt ann på ditt aktivitetsnivå, vekt, høyde osv. Er ikke noe fasittsvar på dette.

Men må jo blande det med noe da,halvliter, 2 dl, 1 dl vann?et glass vann??gimme something??

vet at jeg skal drikke mye vann iløpet av dagen,.

Lenke til kommentar
For meg spiller det ingen rolle hvor mye vann jeg blander kreatinet med. Det blander seg lett ut, og det viktigste er å få i seg nok vann i løpet av en dag. Når det gjelder antall kalorier via Big Mass eller hva du nå enn bruker, kommer det helt ann på ditt aktivitetsnivå, vekt, høyde osv. Er ikke noe fasittsvar på dette.

Men må jo blande det med noe da,halvliter, 2 dl, 1 dl vann?et glass vann??gimme something??

vet at jeg skal drikke mye vann iløpet av dagen,.

 

Du kan blande det i et halvt glass vann om du vil. Kreatinet smaker ingenting, og blander seg så lett ut at det spiller ingen rolle. Bare få i deg nok vann samme dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...