Gå til innhold

[Løst]Haglepatroner til besvær.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er vel fra slutten av 70tallet begynnelsen av 80tallet. Kan vel ha blitt ustabile slik at en jeger ikke vil ha de?

Kan jo alltids ta en anonym tlf samtale fra en telefonkiosk om dette (litt paranoid).

Tror det letteste er å hive de på havet.

 

Hvis de vil endevende leiligheten min er det helt greit, har ikke noe å skjule... bare de gir meg et par timers varsel ;)

Lenke til kommentar
Det har da aldri vært noe farlig å levere inn gammel ammunisjon til politiet. Får være måte på å være paranoid da....:-)

Overalt når jeg googler står det hvertfall at under sist våpenamnest, så kom det inn så mange våpen, og så og så mange kg ammunisjon.

 

Men ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

hvorfor skal politiet straffe deg, det er da bedre at de får dem enn at de forblir på vidvanke. bare fortell historien som den er.

 

kjenner du en jeger,sportskytter så kan du vel gi dem til h*n. sjekk hvilke kaliber dem er i slik. blyhagl er ikke lov til hverken jakt eller sport. disse kan du lever til politiet.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
hvorfor skal politiet straffe deg, det er da bedre at de får dem enn at de forblir på vidvanke. bare fortell historien som den er.

 

kjenner du en jeger,sportskytter så kan du vel gi dem til h*n. sjekk hvilke kaliber dem er i slik. blyhagl er ikke lov til hverken jakt eller sport. disse kan du lever til politiet.

 

 

Våpenamnestiet betydde at du kunne levere inn hva som helst uten å svare på spørsmål, det kan du ikke nå og hvis du treffer på en sur j*vel kan det godt hende du må svare for deg.

 

Hvem har sagt blyhagl ikke er lov til jakt eller sport?

 

En kan fullt lovlig jakte i Sverige med bly og mange baner har disp fra blyforbudet til enkelte øvelser/konkurranser..

 

Gi det til en jeger, hvis han ikke vil ha det...10m dyp..

Lenke til kommentar

det ble innført et blyforbud, slik at nå bruker folk mest bismut,tungsteen og stålhagl til haglene sine. dette forbudet kom for ca.4-5 år tilbake og er godt kjent blant jegere og skyttere.

men det er flere jeger som ikke bryr seg og bruker opp det de har av blyhagl selv om det ikke er lov. blyhagl får man naturligvis heller ikke kjøpt i norge etter at forbudet tredde i kraft.

 

kan godt hende at enkelte skytebaner har fått dispensasjon fra blyforbudet på hagl patroner.

 

blyforbudet gjelder ikke rifle og pistol/revolver patroner.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Man må ikke være 18 for å kjøpe ammo, hvertfall ikke til hagle.

 

Jeg er 17 nå, men både da jeg var 15 og 16 kjøpte jeg ammo til både hagle og rifle.

ikke på egenhånd vel? jeg måtte alltid ha med meg faren min når jeg skulle kjøpe noe ammo hos våpenbutikken. altså før jeg ble 18år vel å merke;P

 

men dersom du og/eller faren din er kjenninger av butikkstabben og de vet du/dere har papirene i orden.så kan det være greit. hagle patroner kan du nok kjøpe alene i alder av 16år,da man også kan kjøpe seg en hagle. rifle vil nok være 18år da dette er kravet for å erverve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...