Gå til innhold

Se her Gamere, Windows 7 har allerede Knust XP og Vista

Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513
Skrevet (endret)

Oi Oi Oi, Nå kommer endelig en OS som slår XP og Vista i en smekk allerede i den første Betaen.

Blandt annet slår Windows 7, XP i de fleste tester.

Windows 7 Beta 1 Artikkel her: Dinsides Artikkel om Windows 7 Bata 1

Windows_7_build_7000.png

Her er testresultatene fra Windows 7 Beta 1 Resultater

Windows 7 Beta 1 ser ut til å danke ut både Vista og XP, hva tror dere om det? blir det lykkeligere Gaming år fremmover de neste åra etter det kommer i butikkhyllene?

------------------------------------------------------------------------------------

R.I.P Windows XP. R.I.P Windows Vista. Your New King and Master is Windows 7 and he may look like Vista and only a child yet, but already kicks XP and Vista out of orbit.

------------------------------------------------------------------------------------

Edit: Det går rykter om at nåværende Beta Booter rundt 1.4x raskere enn XP.

La Kommentarene strømme :)

Endret av Slettet+513
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv Windows 7 Beta 1 Build 7000. Og har allerede en tråd på Gtaforums f.eks som har over 8000hits, fordi jeg har testet Gta IV på både Xp/vista/Windows 7 der Windows 7 kom langt bedre ut i testene. Selv synes jeg Windows 7 er helt genialt, masse ting og tang jeg liker mye bedre med det enn vista, og det virker mye kjappere i respons forhold til xp og vista. Fikk også over 1000 poeng mer i 3dmark 06 med nyeste drivere som har støtte for Windows 7. Så dette ser jeg utrolig fram til når det blir ferdig!

Gjest Slettet+513
Skrevet (endret)

Over 1000 poeng mer, det er jo Genialt for oss Gamere det :)

Endret av Slettet+513
Skrevet

Greit at Windows 7 er bra, men kan det ikke være i favør W7 at det er i et tidlig stadie og ikke er like bloated som XP og Vista? Blir vel feil å rope hurra for en tidlig beta? Jeg tror det ikke før jeg ser den ferdige versjonen

Skrevet

110% verdiløs test. Dersom jeg tipper rett er det ikke det samme som blir testet her. Komprimeringsprogrammet i XP er ikke det samme som det i Vista eller 7.

Det er vel få brukere av XP som bruker de interne programmene for komprimering og brenning, og det for filkopiering er det ingen hemmelighet at er voldsomt tregt i forhold til andre verktøy for oppgaven.

Gjest Slettet+130498
Skrevet

vil ikke rope hurra før en endelig versjon er på markedet. vista viste mye bra under beta det også og se hvor det endte hen!

Skrevet

Synes dette er veldig spennende.

Ville nok installert beta 1 selv nå om det ikke var for at jeg har 6gb med ram og frykter at x32 versjonen av W7 er lite interresesert i å ta det i bruk.

Håper det endelige resultatet gjenspeiler de samme tendensene, jeg har lenge gått med tanken om å nedgradere fra vista til server 2003 (testlisens på msdn), men kanskje jeg heller kjøper W7 og oppgraderer fra vista:)

Skrevet
Greit at Windows 7 er bra, men kan det ikke være i favør W7 at det er i et tidlig stadie og ikke er like bloated som XP og Vista? Blir vel feil å rope hurra for en tidlig beta? Jeg tror det ikke før jeg ser den ferdige versjonen

Tydelig at du ikke har gjort leksa de å lest om Windows 7, eller testet det forsåvidt siden du kommer med slike negative kommentarer. Ingen sier hurra, men er ett stort håp at etter 9 år så kanskje endelig Windows klarer å komme seg ett steg videre fra xp, og lar det bli slik. Windows 7 er mer "bloated" enn vista for å si det sånn, mer utseendemessig. Og flere funksjoner som Aero Shake osv i desktop som går det "mer krevende" men samtidig ikke mer krevende. W7 skal jo også være mer enn halvert av størrelse fra Windows Vista Ultimate. Forsåvidt gikk jeg tilbake til vista 64bit fordi jeg ikke fikk utnyttet mine 6GB ram, pluss at programmer som jeg regelmessig bruker som winamp, skype o.l hadde en del minnelekasjer, så brukte mye mer minne enn nødvendig. Men jeg tok en oppgradering fra Vista Ultimate til W7 og når den var ferdig innstallert var alt på dekstop,dokumenter og alt av program akkurat samme i oppstart og alt funket like bra i W7 sånn sett. Så er veldig fornøyd så langt ihvertfall. Eneste som ikke fungerte var Deamon Tools, noe som jeg bruker hyppig. Men som jeg bare erstattet av slysoft sin versjon.

Men alt i alt vil jeg si at til nå funker stort sett alle programmer i W7 som i vista, og håper på mange tester og tilbakemeldiger om os'et fra beta testere så W7 blir det "nye" xp. og kanskje lever like lenge? Hvem vet.

Skrevet
Kan jeg oppgradere fra Vista til BETA-versjonen så jeg slipper å reinstallere alt?

Oppgradere til en Beta? Neppe

Kan folk uten peiling om W7 slutt å gi tips? :)

Ja du kan oppgradere uten å reinnstallere alt av programmer. Jeg hadde over 30 programmer innstallert og alt fungerte flott etter oppgradering.

Skrevet

Testen der er helt ubrukelig for gamere, de viser ikke om den kjører spill noe bra. XP kjører spill bedre enn Vista men likevel har Vista bedre score enn XP.

Skrevet
Kan jeg oppgradere fra Vista til BETA-versjonen så jeg slipper å reinstallere alt?

Ja du kan oppgradere uten å reinnstallere alt av programmer. Jeg hadde over 30 programmer innstallert og alt fungerte flott etter oppgradering.

Går ut ifra at du har fått invite til beta da?

Skrevet

Går ut ifra at du har fått invite til beta da?

Har det, vært tester fra begynnelsen av første build :)

Men bare så du vet det siden dette er en "beta" og kan lastes ned fra microsoft selv så har alle lov å laste ned fra "torrent" sider. siden det er microsoft selv som har gitt dette ut til testing til hver og en. Hvis du tviler så ta en liten google søk runde.

Skrevet
Når er fullversjonen av Windows 7 forventet å komme? Har ganske ny data med Vista, og lurer på om det er verdt å skifte til Windows 7 når det kommer.

Det er forventet i slutten av 2009, men såklart. Går testing og programmering raskere enn forventet så kan det jo hende at det slippes tidligere.

Skrevet (endret)

Etter Microsoft's fadese (populært kalt Vista) roper jeg ikke hurra før Windows 7 er ute i full versjon. Har holdt meg til XP i mange år nå, if it aint broken don't fix it.

Endret av Bear^
Skrevet (endret)

heh, spill fungere faktisk meget bra i Win7 med de nye WDDM1.1

skjermdriverne til nvidia, noen raptorterer bedre FPS en i Vista og

XP i feks FarCry2.

Ting fungerer bare rett og slett overaskende bra. Stabilt er det også.

Brukte 399mb minne etter install Win7 her. build 7000.

og det var på en pc med 1GB ram. Var kjapt og snappy.

Om dette fortsetter er dette garantert det nye gamer OSet.

"Mange" som bruker build 7000 som main OS nå, gta4, left4dead, FC2

Crysis WH, CoD4-5 osv. kjører utmerket på win7. Noe jeg også regner

med å gjøre når 64bit public betaen kommer :)

Endret av anotherzen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...