Gå til innhold

BK: Utsikt over Vikedal, HDR


Anbefalte innlegg

Satt sammen av 3 bilder, (-2, -0,3 og +1,3). Utsikt over bygden hvor jeg kommer fra. Vikedal i Vindafjord i Rogaland.

 

1/8 til 1/80

F11

11-18@14mm

 

post-21630-1231177403_thumb.jpg

 

Er ikke 100% sikker på horisonten. Føler den heller litt mot høyre, men justerte så godt jeg kunne med stativet.

Har etter hvert blitt redd for å overdrive med HDR effekten, har laget noen ekstreme versjoner før, men har mistet helt smaken for de.

Endret av Maranello
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nydelig bildet og fine linjer på veiene.

Du har en liten rød kam på det venstre fjellet, om det er CA eller overlappingen...

Ellers synes jeg det lyse flekken kom litt for tydelelig fram, kanskje dempet dem litt..

 

Ser det nå ja, skal prøve å klone det bort. Tips for å dempe det lyse området? Bruke dodge/burn?

 

 

Kult bilde. Har du høgare oppløsning? 1680x1050 f.eks?

Har lagt det ut her: 3872x2097

 

Veldig pent laget/tatt:)

Likte også veiene og linjene de indikerer. Fargene er det lite å si noe på. Fineste bildet jeg har sett på en stund her inne :new_woot:

 

(p.s, husk at du må ha bildet som et vedlegg inne på forumet, og ikke linke til Flickr som du gjør.)

 

Takker! Har ordnet det som vedlegg nå.

 

Noe mer konstruktiv kritikk?

Endret av Maranello
Lenke til kommentar
Ser det nå ja, skal prøve å klone det bort. Tips for å dempe det lyse området? Bruke dodge/burn?

I lightroom er det enkelt med å bruke brush og justere eksponering der. I PS blir det litt mer komplisert, da må du til med evt layermask men det er ikke jeg så inn på.

Lenke til kommentar

Tusen takk for god kritikk! :thumbup:

 

Ser det nå ja, skal prøve å klone det bort. Tips for å dempe det lyse området? Bruke dodge/burn?

I lightroom er det enkelt med å bruke brush og justere eksponering der. I PS blir det litt mer komplisert, da må du til med evt layermask men det er ikke jeg så inn på.

 

Ok, takk for tipset, skal prøve meg på dette idag! ;)

Lenke til kommentar

Jeg syntes med en gang bildet var litt puslete, men da jeg så det i full størrelse, ble jeg rett og slett imponert. Nyedelig bilde, og som noen allerede har nevnt - ikke hdr-typisk. Jeg er ellers ingen fan av hdr.

 

I Vikedal har jeg forresten vært mange ganger - på ferie. Kjempefin plass, men litt dyster når tåka henger nedover fjellene...

 

eitp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...