Gå til innhold

Oppgradere for 6000 kroner, hva bør være med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Du kan jo sette sammen et forslag selv, så kan vi heller ta det der fra.

 

Ting du bør se på:

 

P45 chipset hovedkort, 4gb ddr2 pc2 6400(/8500 vist du har planer om å overklokke), intel e8*** cpu og corsair strømforsyning

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
det holder i massevis

det holder ja, men særlig framtidsrettet er det neppe. og så lenge han ikke har råd til i7 så kan han like gjerne kjøpe ny strømforsyning nå, siden han må nok det i de nærmeste årene uansett.

Lenke til kommentar

Hei!

Ville bare si at det er litt vanskelig å anbefale optimal bruk av 6000,-kr ut fra den informasjonen du har gitt om din eksisterende maskinvare.

Om du kommer med fulle spesifikasjoner til ditt system er det mye enklere for folk å anbefale de komponenter som vil komme deg mest til gode. Kanskje er det noe som ikke trenger utskiftning, som f.eks allerede nevnt strømforsyning.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Altså, det jeg har fra før av er:

 

CPU: DualCore AMD Athlon 64 X2, 2400 MHz (12 x 200) 4600+

Hovedkort: MSI K8N SLI (MS-7185) (3 PCI, 2 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Dual Gigabit LAN, IEEE-1394)

RAM: OCZ OCZ5001024EBPE 1 Gb PC4000 DDR SDRAM (3.0-3-2-8 @ 250 MHz)

Skjermkort: ATi HD4870 som jeg ønsker å beholde om mulig.

 

Har somsagt MIST 500W, 3 harddisker og en dvdbrenner. Jeg har skjerm, høyttalere, tastatur/mus.

 

Jeg ønsker å oppgradere prosessor, hovedkort, ram og eventuelt strømforsyning. Jeg kan tøye meg litt over 6000 kroner, men jeg tror ikke i7 er noe for meg akkurat nå grunnet pris.

Endret av Noumena
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

i7 kunne gått med litt ekstra penger, samt bare brukt den PSUen du har nå en stund videre oppgraderingspakke. ellers så kan du jo titte på de delene jeg hintet til tidligere, og til slutt kan jeg vel også nevne at på torsdag kommer det nye amd quadcores som skal holde ytelsen til i7, men være en del billigere. absolutt noe å se til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...