Gå til innhold

[Løst]Et godt bilderedigerings program, noen ?


Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Hei, er det noen som vet om et bra bilderedigerings program. Et program som for eksempel kan gjøre en hvit t-skjorte hvitere uten at det ser helt unaturlig ut...

 

Så er det noen som har noen tips til et program jeg kan prøve ? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg for min del bruker photoshop og det funker fett, men igjen dette koster penger og kanskje mer enn nødvendig også.

 

Hvis du snakker om å få hvitfargen i et bilde av en hvit T-skjorte ennda hvitere, kan du lett gjøre dette i Photoshops "Levels" eller justere hvitbalansen / fargene.

 

Gimp skal funke veldig bra det også, men jeg har ikke prøvd det selv. Jeg har den tro på at det funker bedre til tegning enn til bilde redigering.

Lenke til kommentar
Gimp skal funke veldig bra det også, men jeg har ikke prøvd det selv. Jeg har den tro på at det funker bedre til tegning enn til bilde redigering.

 

Fullstendig feil, GIMP er et knallgodt bilderedigeringsprogram. Men som med Photoshop må man jo lære seg å bruke den, og GIMP har kanskje en noe høyere terskel å lære seg? Uten at jeg er helt sikker på det. Vil anbefale å laste ned hjelpefila og innstallere den også, og lese "if you get stuck"-delen (eller lignende, finner faktisk for norsk også). Ofte, når man prøver noe og ingenting skjer, har man valgt feil lag å jobbe i, eller lignende.

 

GIMP

 

Dessuten finnes det en GIMPShop, som skal gjøre den litt mer lik Photoshop i bruk. Men det er mer for (x) photoshop'ere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...