Gå til innhold

BK: Skumring ved Semsvannet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er et bilde tatt ved Semsvannet i Asker. Vil gjerne ha tips til å forbedre komposisjonen.

Bilder er tatt rundt klokken 8 om kvelden.

 

Lukker: 30s

Blender: 8

ISO: 100

 

Jeg synest dette bildet var kjempefint! fin komposisjon, fine farger. vannet så veldig klart ut, selv om det var mørkt.

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt med vann i dag. Det er greit nok, hvis dere er så vassen i blikket. Og jeg må innrømme at jeg har fått min dose for en dag, for det er ikke mye liv i bildene. Gang på gang skriver vi at bildene mangler et sentralt motiv, og derfor er det lite som skiller dem i praksis.

 

Her er det i alle fall ikke en solnedgang, og det er litt forfriskende å se et dagsbilde fra naturen, etter så mange fargespill fra solnedgangen. Men igjen er kunnskapene om komposisjon tilsynelatende fraværende. Men det er ikke helt sikkert, for trærnes greiner markerer en slags tredjepartsregel/rule of thirds. Les dette før du begir det ut på fototur igjen.

Lenke til kommentar

Eerhm. Det er vel mer et nattebilde? 30s og 8 om kvelden ...

 

Eller er det en heftig dose med ND filtre og lav ISO i slutten av september?

 

Jeg synes ihverfall at solen (månen) ble forstyrrende, særlig den opplyste skyen som forsvinner opp fra den. Og refleksjonen blir også i det lyseste laget.

 

Men for meg, så holder stammen i forgrunnen som inngang i bildet.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...