Gå til innhold

To lydkort, 2-til-1 og elektronikken


Anbefalte innlegg

Jeg har to lydkort i pc'n (ikke gidd å spørre hvorfor). Problemet er at jeg vil gjerne ha lyd utgangen fra begge koplet til samme par høyttalere samtidig (ikke noe surround e.l.).

 

Det jeg lurer på om blir et problem er at dersom jeg lodder/tvinner ledningene sammen, så vil jo signalet fra det ene lydkortet gå inn på kabelen til det andre kortet. Vil dette kunne ødelegge noe på det andre lydkortet, tenker på at det kommer signal inn på utgangen? Eller er utgangene "beskyttet" med elektronikk som bare lar signalet gå en vei?

 

Har ikke tatt sjansen på å teste, vil ikke risikere å ødelegge....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke kjøre lyden fra ene kortet gjennom det andre så kan du ikke begge tilkoblet samtidig.

 

Ved sammelodding vil du (kunne) kjøre signalet INN på utgangen på ene eller andre lydkortet = lite heldig.

 

Men, som jeg gjorde da jeg kjørte 2 lydkort, kjør signalet gjennom det andre lydkortet bare, mini-jack til mini-jack, voilà!

 

:woot:

Lenke til kommentar
Men, som jeg gjorde da jeg kjørte 2 lydkort, kjør signalet gjennom det andre lydkortet bare, mini-jack til mini-jack, voilà!

 

Hmm.. blir vel det jeg ender opp med, da.

 

Håper bare at line-in går igjennom til line-out selv om drivere ikke er installert skikkelig... Fikk ikke installert drivere til det ene kortet (nForce2 APU) i win98... :cry:

 

Bruker 98 innimellom til analog video-capture fordi VirtualDub bare kan ta capture med vfw drivere... og jeg liker å ta capture med VirtualDub...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...