Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vurdering av visse scenarier


Gjest Scenarie

Anbefalte innlegg

Gjest Scenarie

Her skal jeg lage et lite scenarie, så kan vi drøfte det for den som vil.

 

 

1. En hvit norsk kvinne ser en annen hvit norsk kvinne sammen med en araber eller en man

en av annen hudfarge og tenker ikke videre over dette.

 

Den samme kvinnen ser en mann med en asiatisk kvinne og tenker ikke videre over dette.

 

Den samme kvinnen hører om en mann med en asiatisk kvinne og slår konklusjonen at mannen sikkert er en taper.

Den samme kvinnen hører om en kvinne med en farget kjæreste og tenker ikke videre over det.

 

2.

Vi kan også tenke oss at kvinnen reagerer på bare å se en hvit norsk mann med en asiatisk kvinne, slik det ikke ble foreslått her ovenfor. Men den samme reaksjonen hadde ikke kommet om mannen var en kvinne med en kjæreste / ektefelle av annen rase.

 

3.

Jeg tror de fleste hvite norske menn ikke har noe i mot norske kvinner, samme hvem der er sammen med.

Men jeg tror også det fort endrer seg om folk prøver å indirekte hetse og slik tvinge dem til å løpe etter de lokale kvinnen.

 

Vi kan sammenlikne dette med en grøt. Jeg er kjempeglad i grøt, risengrynsgrøt med rosiner, kanel og smørøye. Men hvis du stadig minner meg om å spise den grøten, hetser den etter meg om jeg ikke viser den interesse, og nærmest prøver å tvinge den i meg, så ville jeg mistet smaken for grøt. Det kune gått så lant at jeg hadde foraktet tanken på grøt. Ikke at grøt ikke kan verdsettes, men ikke under tvang.

 

 

Så da kan vi se hva slags lure tanker folket kommer med om disse sakene.

Venter i spenning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel noke med at han meiner at det har blitt eit stempel på mannfolk som har utenlanske damer, som feks frå Thailand?

Sidan det har vore ein del snakk om at desse har nærmest blitt "kjøpt" og du er dermed ein taper om du har ei dame som kommer derifrå ?

Vet ikke om det er det TS sikter til, men gudene forby meg eller mine venner å synke så dypt...

Lenke til kommentar

Samfunnet er ganske latterlig når det kommer til dette.

 

Hvis jeg hadde funnet meg ei asiatisk jente (kunne godt nok vært norsk-asiater eller amerikansk-asiater; spiller ingen rolle), så hadde folk sett på meg som en taper som aldri kunne fått seg ei "ordentlig" dame?

 

Også, ser samfunnet på folk med "Thailanske" damer som større tapere enn hvis de er sammen med en annen type asiater (som f.eks Kina, Korea, Japan)? Eller gjelder dette bare for thailandske kvinner?

 

Kunne likegodt fått meg ei dame fra Japan som fra Norge. Er ikke sånn at jeg reiser til et spesifikt sted for å få meg en kjæreste fra et spesifikt land. Spørs bare på hvor jeg er, hvem jeg møter, og hvem jeg faller for.

 

Hvis jeg hadde fått meg ei Koreansk jente, ville da nordmenn sett på meg som en taper?

 

Er det også er forskjell på om du får en norsk-thai kjæreste, eller ei jente du møter i Thailand på ferie?

Lenke til kommentar
En skal da kunne finne seg dame fra akkurat hvor han vil uten og måtte dømmes for det! Eneste kriteriet er at det kjærlighet som er grunnen, ikke penger eller annet dilldall.

Kjærlighet for hvem? Det er i alle fall ikke thai dama som føler kjærlighet her, og i de færreste tilfellene er det noe kjærlighet fra mannen å spore.

 

Samfunnet er ganske latterlig når det kommer til dette.

 

Hvis jeg hadde funnet meg ei asiatisk jente (kunne godt nok vært norsk-asiater eller amerikansk-asiater; spiller ingen rolle), så hadde folk sett på meg som en taper som aldri kunne fått seg ei "ordentlig" dame?

 

Også, ser samfunnet på folk med "Thailanske" damer som større tapere enn hvis de er sammen med en annen type asiater (som f.eks Kina, Korea, Japan)? Eller gjelder dette bare for thailandske kvinner?

 

Kunne likegodt fått meg ei dame fra Japan som fra Norge. Er ikke sånn at jeg reiser til et spesifikt sted for å få meg en kjæreste fra et spesifikt land. Spørs bare på hvor jeg er, hvem jeg møter, og hvem jeg faller for.

 

Hvis jeg hadde fått meg ei Koreansk jente, ville da nordmenn sett på meg som en taper?

 

Er det også er forskjell på om du får en norsk-thai kjæreste, eller ei jente du møter i Thailand på ferie?

 

Du ser da forskjell på asiatiske damer da mann. Ei japansk dame er det klasse nok over til at hun kan få en oppegående og velholden norsk mann om hun vil. (Tviler på at hun vil). Thai damer går kun etter en mann som kan brødfø henne og deler av familien i bytte mot et forhold.

Lenke til kommentar
En skal da kunne finne seg dame fra akkurat hvor han vil uten og måtte dømmes for det! Eneste kriteriet er at det kjærlighet som er grunnen, ikke penger eller annet dilldall.

Kjærlighet for hvem? Det er i alle fall ikke thai dama som føler kjærlighet her, og i de færreste tilfellene er det noe kjærlighet fra mannen å spore.

 

 

Hvordan kan det da ha seg at det finnes flere tilfeller med ekte kjærlig mellom en fra norge og ei fra thailand?

Og så kjenner jeg to stk, hun er fra norge, og han er fra thailand, adoptert da.. Men et sterkere forhold enn det de har tror jeg man skal leite lenge etter..

Lenke til kommentar

Jeg ser lett forskjell på om de er ifra Thailand, Korea, Japan, Kina, India... osv. Jeg spurte bare enkelt og greit om denne "taper" tingen gjaldt hele Asia, eller bare Thailand.

 

Så 'alle' Thailandske kvinner er 'gold diggers'? Jeg vil tro en del er det, men tviler sterkt på at hele den Thailandske kvinnebefolkningen består av de.

Lenke til kommentar
Hvordan kan det da ha seg at det finnes flere tilfeller med ekte kjærlig mellom en fra norge og ei fra thailand?

Og så kjenner jeg to stk, hun er fra norge, og han er fra thailand, adoptert da.. Men et sterkere forhold enn det de har tror jeg man skal leite lenge etter..

Han er adoptert, mao så er han norsk.

 

Forøvrig så er kjærlighet mellom i-land og u-land en "freak accident". Spesielt om det re dama som er fra u-landet.

 

Jeg ser lett forskjell på om de er ifra Thailand, Korea, Japan, Kina, India... osv. Jeg spurte bare enkelt og greit om denne "taper" tingen gjaldt hele Asia, eller bare Thailand.

 

Så 'alle' Thailandske kvinner er 'gold diggers'? Jeg vil tro en del er det, men tviler sterkt på at hele den Thailandske kvinnebefolkningen består av de.

Kvinner er per natur golddiggers. Det er bare det at mengden gull for thai-damer er så uhorvelig stor. sånn relativt sett.

Lenke til kommentar
Er kvinner av natur "Golddiggers" ?

Skal du då seie at alle mannfolk av natur er sex freaks?

Nærmere sannheten enn hva du tror. Menn har dog betydelig bedre utviklede sjelsevner enn kvinner. Slik at menn ofte går i den fellen å blande føleser med business. Kvinner trenger menn il å fø dem selv og avkommene, mennene må utvikle følelser for å bli lenge nok til å utføre denne oppgaven. Pur biologi og litt kjemi.

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Kjærlighet for hvem? Det er i alle fall ikke thai dama som føler kjærlighet her, og i de færreste tilfellene er det noe kjærlighet fra mannen å spore.

 

Har du spurt dem alle, eller har de alle en telepatisk link inn til hodet ditt?

Dette er jo degradering av mennesker, som igjen setter deg på et lavt nivå.

 

Du har også ingen tydelig oversikt over hva som er i- eller u-land.

Det henger ikke sammen med hvor mye respekt du har for landet.

Thailand har, for å sette det på det rene, nylig blitt deklarert som et ny-industrialisert land. Det betyr likevel ikke at de vasser i oljemilliarder og ikke har klasseskiller, det har de fleste land i verden. Også vårt all mektige arrogante USA med rekordlav minstelønn og rekordhøy fengselsbefolkning som nærmest er slaver i praksis. De skatter like mye som vi, men har ingen velferdsgoder igjen for det, alle penga går til krig. Noe vi oftest forbinder med u-land. Det er likevel en annen diskusjon.

 

Det du i praksis mener er at om to mennesker er glad i hverandre skal de unngå hverandre for å ikke synke lavt. Med andre ord er du ganske trangsynt. Du sier jo selv i praksis at Thilandske kvinner ikke klarer å være glad i hvite menn. Det er nok ikke alltid det, men du vet da ikke noe om når det skjer eller ikke. Jeg vil si at det er naturlig at menn og kvinner er glad i hverandre i de fleste sammenhenger der de lever i parforhold.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Men om vi skal gjer som Brutal_Mann og degradere heile menneskeheita til dyr.

Så er det vel ikkje noko problem for ein mann å kjøpe sex/thaidame?

Han får sex, ho får penga? Both happy?

 

Denne diskusjonen skulle egentlig ikke omhandle spørsmålet Thai kvinner, eller asiatiske kvinners forhold med hvite menn i seg selv. Den skulle debatere hvordan vi resonerer og tenker ulike situasjoner rundt dette temaet.

 

* Det er feks meget spesielt at norske kvinner kan velge seg hvem de vil fra hvor de vil, men det må ikke menn gjøre. Hvorfor er det slik?

 

* Det har alltid vært fordommer mot raseforhold, spesielt der hvite menn er med svarte kvinner. Argumentet i dag er at kvinnene er fattige paret utnytter hverandre. Likevel har det vært vanlig med de samme fordommene der hvite menn var sammen med svarte kvinner fra samme by og i ca samme samfunnsklasse. Hva antyder dette?

 

Jeg tror nok dette alt peker mot noe mye mer primitivt.

 

Det er jo også klart og tydelig at prostitusjon er et sosialt problem i Thailand, men betyr det alle alle Thailandse kvinner kjøpes? Dette handler ikke om fornuftige resonemang, men hva du føler. Det du føler er basert på en tankegang om dem og oss, fremmedfrykt.

 

Jeg kunne like gjerne sagt at alle i Norge drikker seg dritings hver helg, og at alle i Oslo er heroinister og prostituerte.

Men det er vel ikke særlig fornuftig? Jeg synes at de som ikke liker at norske kvinner snakkes stygt om, heller ikke skal snakkestygt om andre lands kvinner. Det er rimelig arrogant når man er forbanna på muslimer som kaller norske kvinner horer, mens man på samme tid kaller andre lands kvinner for horer.

 

Da er vi tilbake til scenariet mitt hvor jeg beskriver at man i utgangspunktet ikke har noe i mot norske kvinner, men man blir indirekte tvunget til å være sammen med dem ved liknende dritsnakk som det kom fra "brutal_mann." Det ender med at man forakter det man er tvunget i mot, og omtalen blir ikke pen. Da omtalen kommer fra en taper burde den ikke ha noe å si, men det har den likevel for vi vet alle at den som sa det har sin stemmerett likevel.

 

Siden alle er så flinke at de sier hva de føler fremfor hva de tenker, så kunne jeg slått meg med i gjengen og slått ann en strofe der jeg tydelig forklarer på de styggeste måter hvor mye mer jeg verdsetter kvinner jeg ikke blir tvunget til å være sammen med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...