Gå til innhold

MMS innstilling på SE F305


Anbefalte innlegg

Sliter veldig med å få stilt inn MMS på denne mobilen.

 

Det fulgte ikke med instrukser for hvordan man skal sette opp dette, og hjemmesidene til Telenor og SE har fint lite informasjon.

 

Ringte Telenor og de ba meg ringe SonyEricsson, som igjen ba meg ringe Telenor...

 

Er det en standard innstilling på alle SE telefoner eller er det forskjeller ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sliter veldig med å få stilt inn MMS på denne mobilen.

 

Det fulgte ikke med instrukser for hvordan man skal sette opp dette, og hjemmesidene til Telenor og SE har fint lite informasjon.

 

Ringte Telenor og de ba meg ringe SonyEricsson, som igjen ba meg ringe Telenor...

 

Er det en standard innstilling på alle SE telefoner eller er det forskjeller ?

 

På generelt grunnlag kan jeg si at du burde følge denne oppskriften:

 

Slett gamle oppsett som evt. ligger på telefonen. - både wap, mms og internett.

Send oppsett til telefonen fra https://dms.telenormobil.no/telenor/wizard.form

 

Dette skal i bunnen være alt. Om det ikke fungerer er det greit med litt mer utfyllende info om ditt problem - feilmeldinger osv. - men dette skal egentlig telenor hjelpe deg med. Men med deres svartider skjønner jeg godt at du ikke gidder ringe.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar, men jeg har sett på den siden. Problemet er at mobilen ikke er oppført på den lista.

 

Feilmeldingen sier "Melding kan ikke lastes ned grunnet manglende innstillinger" eller noe tilsvarende. Muttern tok med seg mobilen på jobb så jeg får ikke sjekket den akkurat nå.

Lenke til kommentar

Sony Ericsson har heller ikke oppsett til akkurat den modellen, så det spørs om du får noe gjennom konfig.veiviseren. Men som LissiN sier, er det ingen skade i å prøve oppsett for en liknende telefon - det gjør ingen skade.

 

Sjekket litt rundt, og NetWork Norway, One Call og Chess HAR oppsett til telefonen - dette var jo rart av telenor.

Lenke til kommentar

Meny--innstillinger--generelt--konfig.veiviser fins ikke.

 

Ser den på min K810i, men ikke på F305.

 

Hvilken mobil er tilsvarende denne da ?

 

Har sett rundt på diverse forum og det virker som om dette er egentlig en Samsung eller Sagem telefon som SE har satt på egen logo og menysystem.

Lenke til kommentar
Hvilken mobil er tilsvarende denne da ?

 

- Si det... Du ser ut til å ha rett i at denne er bygget av Sagem, og det er ikke umulig at det vil stikke kjepper i hjulene for å innstallere et annet oppsett, men det er bare en måte å finne det ut på. Forsøk oppsett til t280i, det er en av de enklere, nye SE-modellene. Hvis ikke, forsøk en eldre traver som k700i.

Lenke til kommentar
Prøvde med MMS setupet til T280i, men meldingen jeg mottar har bare tekst, får altså ikke noe spørsmål om installasjon.

 

Har dere fremgangsmåten for å gjøre dette manuelt ?

 

Du sa tidligere at du hadde en k810i, sannsynligvis kan du bare kopiere valg og innstillinger.

 

Kopier kontoene du finner under innstillinger - kommunikasjon - datakommunikasjon - datakontoer.

 

Etterpå kopierer du valgene som er skrevet under meny - meldinger - meldingsinnstillinger - multimediemelding

 

 

 

evt kan du se her for manuellt oppsett http://www.mobilen.no/wip4/manuelt_oppsett.../d.epl?id=19283

 

edit - omformulering

Endret av dagmann
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Sony Ericsson har heller ikke oppsett til akkurat den modellen, så det spørs om du får noe gjennom konfig.veiviseren. Men som LissiN sier, er det ingen skade i å prøve oppsett for en liknende telefon - det gjør ingen skade.

 

Sjekket litt rundt, og NetWork Norway, One Call og Chess HAR oppsett til telefonen - dette var jo rart av telenor.

Det er visst en Sagem, i hvertfall er måten man legger inn koden for å ta vekk operatørlåsen annerledes enn på alle SE telefoner, men den samme som på Sagem telefoner. (Sett inn ny sim, tast kode, vent 30 sek., tast kode på nytt, og så er den klar).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...