Burree Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Hei, Legger bilder ol. over på ekstern HD. Under flytting av dok får jeg opp følgende mld: Kan ikke kopierer IMG_5120: Datafeil (sirkulerende overflødighetskontroll, CRC). Noen som vet hva dette kan skyldes? Egil
Ekko Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Det betyr egentlig bare at det er en datafeil på disken din. CRC ern en sjekk som KAN avdekke dersom det ikke er samsvar med dataene du leser og de opprinnelige dataene som ble lagret på disken.
Burree Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Skrevet 2. januar 2009 Det betyr egentlig bare at det er en datafeil på disken din. CRC ern en sjekk som KAN avdekke dersom det ikke er samsvar med dataene du leser og de opprinnelige dataene som ble lagret på disken. Noen tips på om det er noe som kan gjøres?
Ekko Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Hvis det ikke er et veldig viktig bilde og det ikke gjelder mange kan du jo bare hoppe over filen(e) det gjelder. Ellers er jeg usikker på om noe kan fikse bildet. Det finnes vel muligens programmer som kan forsøke å fikse slike feil, men jeg har ingen erfaring med noen konkrete.
YokiShoki Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Kjør feilsøking på disken. Muligens det kan fikse problemet. Høyreklikk på den aktuelle harddisken og velg egenskaper. Velg verktøy og så feilsøking. Kryss av for reparer feil i filsystemet automatisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå