Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke startet opp PC'en


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Postet tidligere, men fikk ikke noe respons så poster igjen her.

 

Det som skjer: Jeg starter opp pc'en, windows loading bar greia kommer opp, etter det blir skjermen svart et minuts tid, får jeg får opp en BSOD og pc'en rebooter.

 

Allerede ved tidlig oppstart av maskinen flimrer skjermen.

 

"Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed" er det som står på BSOD'en. Link til bilde av BSOD

 

Det hele skjedde da jeg spilte og samtidig flyttet noen filer til en ekstern harddisk.

 

Jeg har:

Windows Vista Ultimate

Intel E6600

Geforce 8800GTX

Gigabyte hovedkort, brikksett intel 965/964

er det noe annet dere trenger å vite, så rop ut

 

jeg har prøvd å starte opp med Sikkerhetsmodus, men når jeg kommer inn på menyen hvor jeg kan velge det, så fungerer ikke tastaturet.

 

Jeg har prøvd å resette bios, eller hva det nå heter, ved å ta ut og inn batteriet.

Ingen forbedringer.

 

Har desverre ikke CD'en til windows liggende, men hvis det er essensielt for å finne ut hva som er galt, skal jeg nok finne en annen.

 

Noen tips på hva som er galt, om det kan fikses osv?

 

All hjelp motas med stor takk.

 

BoondockSaint

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg ville uansett ha tatt det ut, og satt det inn igjen, bare for å være sikker.

 

Det kan godt se ut som om du har fått en TDR, men vanligvis har jeg aldri sett at en TDR skal føre til at du ikke kommer deg inn i Vista igjen. Hvilke filer var det du flyttet - bare random filer liksom eller?

 

Og så funker ikke tastaturet heller? USB eller PS2- tilkopling på tastaturet?

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Har nå tatt skjermkortet ut og inn, og festet det ordentlig. jeg la også merke til at der lufta blåses ut av skjermkortet var dekket med et tykt lag støv. Fjerna det. Startet opp pc'en igjen, ingen forbedringer.

 

Hva er en TDR?

 

Det var kun en film jeg flyttet, så ikke noe vesentlig nei. Vet ikke om det kan ha noe å si, men det var første gang jeg brukte den eksterne,og den ville installere masse greier, som jeg avbrøt delvis midt inni.

 

Det er et USB tastatur. Logitech OEM ultra X

 

EDIT:

Noe jeg glemte å ta med. Første gang den streika, kom jeg inn på windows igjen etterpå, men skjermen flimret og blinket noe veldig, og jeg kunne egentlig ikke gjøre stort. Jeg har naturlig nok prøvd å restarte den X antall ganger, og det virker som om den blir verre for hver gang. Nå har den endt opp med å gjøre det samme hver gang, altså BSOD etter windows loading bar.

Endret av BoondockSaint
Lenke til kommentar

Det er en mist 600w.

 

Tastaturet har vært et problem før også, ikke bare etter at pcen krasja.

Kan også merkes at pc'en er ca 2 år gammel, og har kjørt nært smertefitt fram til nå

 

EDIT: Har ikke et ekstra liggende, men kan få tak i et en annen dag

Endret av BoondockSaint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...