Gå til innhold

Forskjell på iPhone og iPhone 3G?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er på utkikk etter en iPhone. Liker personlig designet på den første best, men vil helst ha oppdatert hardware i min telefon.

 

Nå har det seg slik at 3G-muligheter og GPS ikke er så veldig viktig for meg - hva har jeg da å hente på å kjøpe 3G versjonen?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forutom GPS og 3G er de kliss like. Den eneste forskjellen er designet (plastikk bak på 3G versjonen, alu på den første). 3G er noe tykkere, men mer avrundet. Fargetemperaturen er varmere på 3G sin skjerm... ikke mange liker dette, da det ofte blir karakterisert som et gulskjær. Første generasjons iPhone har større og bedre batteri.

 

Personlig skal jeg beholde min iPhone 16GB (første generasjon) inntill Apple kommer med tredje generasjons iPhone... Ser ingen grunn til å oppgradere til 3G da verken 3G eller GPS er spesielt interessant.

Lenke til kommentar

Angående det såkalte gulstikket i skjermen på iPhone 3G så legger man kun merke til det når man sammenligner med en førstegenerasjons iPhone. Sammenlignet med en riktig kalibert monitor er fargetemperaturen på 1. gen. iPhone altfor kjølig. iPhone 3G er nærmere det som er normalt. I tillegg gir varmere farger bedre sortnivå når man ser film o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...