Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hvor kan man få tak i skalpell?


ecko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unnskyld meg, men hva skal du med et skalpell?

Hvis du faktisk har bruk for det, så hadde du nok vist hvor du hadde fått tak i det også.

 

Hvis du er psykisk forstyrret, så er det faktisk et annet skarpt verktøy som ungene bruker for å skade seg selv. Tror ikke jeg skal si hva det er her, selv om at så mangt kan brukes.

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men hva skal du med et skalpell?

Hvis du faktisk har bruk for det, så hadde du nok vist hvor du hadde fått tak i det også.

 

Hvis du er psykisk forstyrret, så er det faktisk et annet skarpt verktøy som ungene bruker for å skade seg selv. Tror ikke jeg skal si hva det er her, selv om at så mangt kan brukes.

 

mm, enig. Ingen bør gi info hvor man kan få tak i noe så skarpt.

Lenke til kommentar
imo så tenkte jeg vist det hadde vært til noe hobby greier så hadde trådstarteren sagt det, og når han/henne bare spør "hvor kan man få tak i skalpell?" så ville jeg tro det ikke er til noe bra personen trenger det til.

 

Mulig du har et poeng der. Jeg tenkte ikke på sammenhengen. Det kan naturligvis være en inngrodd tånegl :ermm: , men ... Uansett grunn, er det raskere og gir sikrere resultat å google etter "skalpell kjøp" el. enn å starte en tråd her.

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

herregud hvorfor skal folk tenke emo og selvskader?

 

ja det var kanskje dumt å spørre i helsedelen, men det er en del jeg er aktiv i å siden skalpeller brukes i operasjoner så tenke jeg at det passet.

 

jeg trenger skalpeller til trefigurer jeg holder på med, ikke for å skjære meg.

 

litt teit å måtte forsvare seg og forklare for at folk skal komme med seriøse svar.

Endret av ecko
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
herregud hvorfor skal folk tenke emo og selvskader?

 

ja det var kanskje dumt å spørre i helsedelen, men det er en del jeg er aktiv i å siden skalpeller brukes i operasjoner så tenke jeg at det passet.

 

jeg trenger skalpeller til trefigurer jeg holder på med, ikke for å skjære meg.

 

litt teit å måtte forsvare seg og forklare for at folk skal komme med seriøse svar.

20-355 på Biltema.no

 

 

Modellknivsett, 17 deler

I plastkoffert. Med 3 forskjellige verktøyskaft, 13 utskiftbare knivblad og pinsett.

 

Koster 39,90.

 

 

Har et slikt selv, helt ok, mange gode blad og holderene er veldig ok til prisen, 3 forskjellig størrelse på holderene, en som har en tynn holder, enn litt tykkere, og den blå (tykkest).

 

Ellers har du apoteket, de selger jo blad, samt sånne blad med holdere(dårlige plastikkholdere, litt myk plast).

 

Etter all respekt for apotekets produsent, de skal jo brukest sikkert mest under operasjoner og kutt, men skal du ha noe som skal brukes til å skjære i tre, så ville jeg anbefalt modellknivsett, og da er biltema sitt veldig bra.

 

 

Esken er forresten ganske fin, blå, med lås på, samt de kniv bladene holder seg fast i formene ved hjelp av en magnet, så du slipper at dem faller av hver gang du åpner opp luken.

 

Håper du har biltema i nærheten :) (?)

Lenke til kommentar
herregud hvorfor skal folk tenke emo og selvskader?

Når spørsmålen blir fremstilt slik i en slik kategori (helse), så kan man jo begynne å lure på om det faktisk er til hobbybruk.

 

Selv om at sannsynligheten er liten for at det er tenkt til noe ille, så kan det i enkelte tilfeller være greit å være på den sikre siden. Blir omtrent det samme som å spørre fastlegen din om hvilken selvmordsmetode som er "raskeste og beste", når du egentlig bare har det som et skoleprosjekt.

Lenke til kommentar
En skalpell er en liten skarp kniv som brukes til forskjellig hobbybruk. Ikke bare for å skjære i mennesker .. Den kan kjøpes helt åpent her: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=58327074

Har 2 av denne modellen selv. Bladene er skarpe og gjør jobben sin, men selve pennen synes jeg ikke holder en like god kvalitet.

Bortsett fra det så åpner den alt en trenger.

Kjøpte denne for å åpne forseglinger og annet litt lettere enn ved bruk av den ene delen av en saks som er veldig klønete.

Lenke til kommentar
herregud hvorfor skal folk tenke emo og selvskader?

Når spørsmålen blir fremstilt slik i en slik kategori (helse), så kan man jo begynne å lure på om det faktisk er til hobbybruk.

Skalpell bruker jeg på jobb, og jeg jobber i helsesektoren. ;)

 

Hvis du skal bruke skalpellet ofte og mye anbefaler jeg av den sorten i metall med utskiftbare blader (svindyr type). Ellers så får du tak i sterile engangsskalpell i plast, sterile og usterile. Skalpell er ikke noe skarpere enn en tapetkniv uansett. :)

Lenke til kommentar

om folk tenker å kutte seg selv så tror ikke jeg at de går inn på et forum, får svar på spørsmålet sitt, venter på at den skal komme i posten, og kutter seg. men jeg må innrømme at tanken streifet meg et lite sekund også :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...