Gå til innhold

Maskinvarekrav for Crysis med full grafikk


Anbefalte innlegg

Hmm, kan man få crysis opp i 1920x1200? Høyeste jeg ser er 1600 og noe :/

Ka skjerm har du?

Jeg har bare 22", og den tar maks 1650x1080, klarer kun den oppløsningen i Unreal tournament III med 60 fps og alt skrudd opp til fullt, i forhold til Crylagg som jeg må skru ned alt på high, og er så vidt spillbart

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, kan man få crysis opp i 1920x1200? Høyeste jeg ser er 1600 og noe :/

Ka skjerm har du?

Jeg har bare 22", og den tar maks 1650x1080, klarer kun den oppløsningen i Unreal tournament III med 60 fps og alt skrudd opp til fullt, i forhold til Crylagg som jeg må skru ned alt på high, og er så vidt spillbart

22" :p

Lenke til kommentar
Min erfaring med Crysis tilsier at du heller bør gå for 2stk geforce gtx280 kort istedet for det radeon kortet. Av en eller annen grunn funker nvidia kort bedre på det spillet der. (hvis dette er en "dette skal jeg kjøpe" tråd da ;) )

 

Jepp ;) ATI er bra for benchmarks , i spill bruker vi Nvidia ;) Kjøper du ATI kort vil garantert et av spilla dine ikke fungere fordi skjermkortdriveren ikke fungerer tilfredstilllende også.

Lenke til kommentar
Min erfaring med Crysis tilsier at du heller bør gå for 2stk geforce gtx280 kort istedet for det radeon kortet. Av en eller annen grunn funker nvidia kort bedre på det spillet der. (hvis dette er en "dette skal jeg kjøpe" tråd da ;) )

 

Jepp ;) ATI er bra for benchmarks , i spill bruker vi Nvidia ;) Kjøper du ATI kort vil garantert et av spilla dine ikke fungere fordi skjermkortdriveren ikke fungerer tilfredstilllende også.

hva spill er det? Mitt kort har fungert med alle spill jeg har prøvd. Og Crysis er eneste spillet jeg vet om som 4870x2 taper mot nvidia på.

 

ang båndbredde:

66tick CSS – 14KB/sec

100tick CSS – 18KB/sec

 

COD 4 – 8KB/sec

 

BF2 – 16KB/sec

 

Trenger ikke så mye linje nei, så lenge den er stabil.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Min erfaring med Crysis tilsier at du heller bør gå for 2stk geforce gtx280 kort istedet for det radeon kortet. Av en eller annen grunn funker nvidia kort bedre på det spillet der. (hvis dette er en "dette skal jeg kjøpe" tråd da ;) )

 

Jepp ;) ATI er bra for benchmarks , i spill bruker vi Nvidia ;) Kjøper du ATI kort vil garantert et av spilla dine ikke fungere fordi skjermkortdriveren ikke fungerer tilfredstilllende også.

hva spill er det? Mitt kort har fungert med alle spill jeg har prøvd. Og Crysis er eneste spillet jeg vet om som 4870x2 taper mot nvidia på.

 

ang båndbredde:

66tick CSS – 14KB/sec

100tick CSS – 18KB/sec

 

COD 4 – 8KB/sec

 

BF2 – 16KB/sec

 

Trenger ikke så mye linje nei, så lenge den er stabil.

Du MÅ kødde.. det lagger sykt hos meg (høy ping også) hvis jeg ikke har minst 40-50KB/s på både cod4 og bf2..

 

BF2 Liker best 175 KB/s hos meg..

Lenke til kommentar
Min erfaring med Crysis tilsier at du heller bør gå for 2stk geforce gtx280 kort istedet for det radeon kortet. Av en eller annen grunn funker nvidia kort bedre på det spillet der. (hvis dette er en "dette skal jeg kjøpe" tråd da ;) )

 

Jepp ;) ATI er bra for benchmarks , i spill bruker vi Nvidia ;) Kjøper du ATI kort vil garantert et av spilla dine ikke fungere fordi skjermkortdriveren ikke fungerer tilfredstilllende også.

hva spill er det? Mitt kort har fungert med alle spill jeg har prøvd. Og Crysis er eneste spillet jeg vet om som 4870x2 taper mot nvidia på.

 

ang båndbredde:

66tick CSS – 14KB/sec

100tick CSS – 18KB/sec

 

COD 4 – 8KB/sec

 

BF2 – 16KB/sec

 

Trenger ikke så mye linje nei, så lenge den er stabil.

Du MÅ kødde.. det lagger sykt hos meg (høy ping også) hvis jeg ikke har minst 40-50KB/s på både cod4 og bf2..

 

BF2 Liker best 175 KB/s hos meg..

 

Han har faktisk veldig rett. Man kan faktisk spille cs:s på en enkel isdn linje med ca 70 i ping fordi det krever veldig lite av båndbredde. Men det spill krever til online gaming er bra hastighet fra leverandøren av internetten, bra ping altså.

Lenke til kommentar
Hmm, kan man få crysis opp i 1920x1200? Høyeste jeg ser er 1600 og noe :/

Har du stor nok skjerm kan du det. Jeg kjører på 1920x1200 mener jeg å huske, men ellers middels/lav-grafikk (24" skjerm). Crysis er ikke bra nok til at jeg gidder å investere tusenvis i hardware for å spille det med optimal grafikk.

Lenke til kommentar

Får du ikke opp mer enn "1600 og noe" då støtter ikke skjermen din høyere oppløsning enn det.

 

Når det gjelder Crysis så krever det sinnsykt høytytende PC. Når folk sier "på fullt" må man definere hva man mener. Er det bare maks oppløsning er det ikke noe problem å kjøre det bra. Det er når man kjører maks anti-aliasing (kanutjevning) og anisotropic filtering at man merker problemene. Jeg har en Core i7 overklokket til 3,8 GHz og 2 HD4870x2 i CrossFireX. Dette drar ikke Crysis på 1920x1200 på en 24" med 8 AA og 16 AF særlig bra. har FPS drop ned mot 14 ved mye action. Såklart godt over 60 når det ikke skjer noe.

 

Som en annen her sier så er det ikke nødvendig med masse AA i Crysis siden det ser så bra ut uten. Så man kan godt kjøre det på 1920x1200 uten AA på High uten masse lagg på trådstarters PC. Men starter du med AA så vil du slite.

Lenke til kommentar
That does still not make sense?

 

Mr. Tøffen tror han er vanvittig god i engelsk ved å stave samtlige ord korrekt.

 

Javel? Ok. Jeg kan å stave, fremdeles ga ikke det regnestykket mening, det ga faktisk like mye mening som at du ble fornærma over at jeg kan å stave engelsk? :shrug:

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar
En venn av meg kjører crysis på high med en 22" skjerm og en hd 4850 uten problemer

 

 

jeg kjører det fint med 9800 GTX+.. tror det er værre..

Og har 22" 1650*1050

 

Kjører det fint ja... Her er det snakk om full grafikk. Og da er det fullt med anti-aliasing og anisotropic filtering som gjelder. MANGE kan kjøre Crysis på high og very high og høy oppløsning. Det er ikke spess tungt. Det er AA som er tungt for maskinen og dette klarer man ikke å kjøre på et 4850 kort eller et 9800 GTX+. Det vet jeg for jeg har bygd maskiner med begge kortene og testet et av de for GameReactor.

Lenke til kommentar

Crysis er sykt tungt å drive pga grafikken. Grafikken er veldig nøyaktig uten aa, men det er bra forskjell med og uten. Synes jeg da :) Det er ingen tvil om at Crysis er det aller aller beste spillet utseendemessig uten aa. Så man trenger det kanskje ikke. Men å kjøre det "på fullt" er sykt krevende. Kanskje gjorde dette at mange valgte å la være å kjøpe det. Det solgte jo dårlig. Gleder meg til å prøve FarCry2. Er på tur i posten.. :D

Lenke til kommentar
Crysis er sykt tungt å drive pga grafikken. Grafikken er veldig nøyaktig uten aa, men det er bra forskjell med og uten. Synes jeg da :) Det er ingen tvil om at Crysis er det aller aller beste spillet utseendemessig uten aa. Så man trenger det kanskje ikke. Men å kjøre det "på fullt" er sykt krevende. Kanskje gjorde dette at mange valgte å la være å kjøpe det. Det solgte jo dårlig. Gleder meg til å prøve FarCry2. Er på tur i posten.. :D

Jeg synes at crysis har nydeligere grafikk enn farcry 2 :)

Lenke til kommentar
Mangen her inne sa " det holder med 4000-kroners pc så kan du dra alt på fullt i Crysis" that is so wrong, min kostet meg 10000kr i oktober 2008 sad.gif

 

Lurer på hvem som presterer å si noe slikt...

4000? Yeah, right. Er det du betaler for et grafikk-kort som kanskje klarer Crysis. (I alle fall etter min erfaring, da jeg har 9800Gx2 og det går alt annet en Smooth på full grafikk)

Endret av Applebee
Lenke til kommentar
Mangen her inne sa " det holder med 4000-kroners pc så kan du dra alt på fullt i Crysis" that is so wrong, min kostet meg 10000kr i oktober 2008 sad.gif

 

Lurer på hvem som presterer å si noe slikt...

4000? Yeah, right. Er det du betaler for et grafikk-kort som kanskje klarer Crysis. (I alle fall etter min erfaring, da jeg har 9800Gx2 og det går alt annet en Smooth på full grafikk)

Huh, jeg har samme grafikkort men har bare en av dem og jeg kjører på full smooth..

Lenke til kommentar
Mangen her inne sa " det holder med 4000-kroners pc så kan du dra alt på fullt i Crysis" that is so wrong, min kostet meg 10000kr i oktober 2008 sad.gif

 

Lurer på hvem som presterer å si noe slikt...

4000? Yeah, right. Er det du betaler for et grafikk-kort som kanskje klarer Crysis. (I alle fall etter min erfaring, da jeg har 9800Gx2 og det går alt annet en Smooth på full grafikk)

Huh, jeg har samme grafikkort men har bare en av dem og jeg kjører på full smooth..

 

 

Åja, så når du går på settings så har du absolutt alt på Very High, rett oppløsning og full xAA?

Utrolig rart isåfall. Og jeg lurer på hva du mener med bare et av dem? :p Jeg har også bare 1 grafikk-kort - 9800gx2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...