Gå til innhold

[Løst]Worklogg: DIY akustiske dempeplater - kommenter her.


Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ikke prøvd å heve dempeplatene nei - mye grunnet det estetiske. Noen kompromisser må inngås på mitt nivå. I tillegg kan det nevnes at jeg nok ikke har stilt kritiske spørsmål angående akustikken da forbedringen gikk over all forventning - jeg hadde aldri trodd dempeplatene skulle gi slik effekt.

 

Det du videre nevner om skråstilte dempeplater i hjørnene er uaktuelt for min del. Plassmangel er det store problemet i min hjemmekino.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skråstillingen gir optimal effekt, om du har muligheten ville jeg testet med en plate rett bak høyttalerne, nærmest hjørnene i rommet. Det er verdt et forsøk om det ikke er for mye arbeid med å hekte av platene foran. Alternativt kan du stable et par sofaputer eller tilsvarende for å se om det også gir et løft.

 

Dempeplater er så ekstremt undervurdert at jeg blir trist når jeg tenker på hvor mange gode anlegg som ikke har gode arbeidsbetingelser. Det er ikke alltid at en trenger egne dempeplater, men et par små grep gjør mye, og det kan se pent ut også - se deco-dal.fr - wall pads - mye der som vil skli fint inn i de fleste hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...