Gå til innhold

Vurderer å kjøpe meg platespiller


Anbefalte innlegg

Pappa har et par esker med vinylplater på loftet, men han har ikke platespiller, så jeg får overta dem såfremt jeg får meg platespiller selv. I tillegg er det en del andre plater som jeg sikler på på eBay på LP, som ikke finnes på CD. Derfor vurderer jeg å kjøpe en platespiller.

 

Jeg har en ganske grei CD-samling selv, så jeg kommer til å spille LP en gang i blant - jeg har ikke tenkt å forkaste CDen på noen måte.

 

Hvis jeg skal kjøpe platespiller må den ha RIAA-forsterker, da jeg ikke har forsterker på inngangen til stereoanlegget. Jeg tror ikke jeg vil legge så alt for mye penger i et anlegg i første omgang, da jeg som sagt først og fremst satser på CD.

 

Jeg har allerede sett litt rundt på hva som finnes på norske nettbutikker. Hvor ligger egentlig forskjellen på spillere som Sony PS-J20 og Denon DP-29F og de noe dyrere Project Debut III og Denon? Jeg har et minianlegg fra Philips til rundt 3000,- i dag, og undres om jeg vil være i stand til å høre forskjell i det hele. Samtidig vil forholdet i pris mellom platespiller og anlegg bli litt skjevt dersom jeg kjøper en platespiller til nesten 3000,-.

 

Hvilken burde jeg gå for? Er det andre jeg bør vurdere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er på jobb nå så jeg får dessverre ikke sjekket merke - men kjøpte en kjempekjekk platespiller på Clahs Ohlson til ca 900 kroner her i høst! Den har som sagt platespiller - men også cd spiller, radio, to eksterne høytalere samt usb og minnebrikke inngang! Dette gjør at jeg kan lagre mine lp plater på minnepenn/brikke og spille de på pc:-)

Kjempegod og billig løsning på mitt problem med gamle vinylplater jeg aldri fikk hørt på.. en helt spesiell følelse og sitte å høre på de :thumbup:

 

Edit: jammen fant jeg den! http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=54923360

Endret av granny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...