Gå til innhold

Ny pc - maks 3.5K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=87410

 

psu'en er kraftig nok til det oppsettet. og hovedkort og cpu bør kunne overklokkes så den når godt over 3ghz, og 4ghz er ikke umulig. lykke til!

Brukbart oppsett, men nå har P5K-kortene hatt a-altfor mye problemer til at jeg vil anbefale kortet. Du har heller ikke valgt en DVD-Leser/Brenner og for å nå 4 ghz ( :innocent: ), så må man ha en annen kjøler ;)

Lenke til kommentar

det er folk som har kjørt prime95 på e8400@4ghz@stock kjøling. det er mulig.. men man må kjøre vifta ganske hardt =)

 

pågrunn av den høye multien på e5200 så vil den kunne klokkes ganske heftig på nesten alle hovedkort.

 

skal man virklig ha bang for buck så må man nesten kjøpe noe brukt. nå har pc-deler prisene steget veldig den siste tiden. og man får langt fra like mye for penga i entry klassen som man gjore for 7mnd siden.

Lenke til kommentar
det er folk som har kjørt prime95 på e8400@4ghz@stock kjøling. det er mulig.. men man må kjøre vifta ganske hardt =)

 

pågrunn av den høye multien på e5200 så vil den kunne klokkes ganske heftig på nesten alle hovedkort.

Da begynner man å satse på en veldig god Batch (Veldig), tror aldri at du klarer 4 Ghz med standard kjøleren på E5200 med en normal CPU akkurat ;)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

alle her syntes sitt eget stort sett er et bra forslag, hvis ikke hadde vi ikke posta dem =)

 

jeg mener at 6000+ er en "helt grei" cpu. men til gaming kommer den kansje litt kort. spessielt til spill som er sultene på cpu. f.eks. farcry 2 og 4670 er omtrent akuratt like kul som hd3850 som koster 300kr mindre.

Lenke til kommentar

man får helt greie kjølere for ca 150kr. eks. ak965 fra akasa . har hatt noen av dem. og de kjøler langt bedre pr krone en mange av de kjølerne som blir anbefalt etter test hos hw.no

 

jeg har endra hovedkort til et p43 fra gigabyte. og jeg er egentlig veldig enig i at man har psu og kobbis lengst. men sånt er også lettere å oppgradere senere =) (siden folk er villig til å kjøpe brukte kabbiser og psuer mer en brukte cpu'er og skjermkort)

 

e1200 har ikke bra ytelse når man begynner å leke med 2 tråda programmer. for at 2 kjerner deler 512kb cash. som er uhorvlig lite for kjerner som er så preke som er på den.

 

jeg har (hatt) e6300 og en hel hau av e2xxx serien, e1200 og 420. samt den jeg har i hovedpc'n min nå som er e8400. og ytelsen i 2 tråda programmer øker ganske bra hver gang man går opp et hakk i cash. noen programmer merker man ikke mengden cash på og andre er det STOR forskjeld.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Asus M3A78-CM, AMD 780V+SB700, m-ATX,

 

AMD Athlon 64 X2 6000

 

PowerColor Radeon HD 4670 "PCS" 512MB,

 

Crucial DDR2 PC4200 2048MB CL4

 

Raidmax Scorpio 868 Black, Sidevindu

 

Silver Power PSU, 600W 120mm fan +

 

denne pc'en er plukket sammen på komplett å kom på 3.761 kr.

 

det er en ganske grei pc til en billig penge.

Lenke til kommentar
mest for at folk som følger med på hva man kan få tak i av bruktdeler ikke syntes det der er billig.

 

 

Vis du ikke synes det er billig kan man lure på hvor du får tak i bruktdeler. Du kan jo eventuelt poste noen linker?

 

 

om jeg husker annonsen rett. skumleste hele greia. så så jeg et core2 system på ca 2.4ghz~700kr~3-400 et skjermkort som kan sammenlignes med 4830~1000kr~5-600, et helt normalt moderne hovedkort~700kr~4-600 , 4gb minne~450kr~(jeg vet ikke, men det er mindre en ny pris ;)), noe hardisker og dvd-brennere ~ la oss si 1200kr~700kr , en brukbar psu~500kr~(dette er noe folk vanligvis ikke selger) og et brukbart kabinett~450kr~(også noe folk vanligvis ikke selger) (det i annonsen var virklig stygt bare!!) ny pris forran brukt bak. 5000kr system nytt.. så kom jeg frem til et "verste senario" brukt maskin i den klassen på 3650.

 

husker ikke om det var vannkjøling eller noe sånt piss på den. men når ting går galt med vannkjøling så går det veldig galt(og det er mange ting som kan gå galt. siden du har flere beveglige deler, mange fester osv). den jetmotor kabinettet var jo bare det allerverste man kan ha av kabinett etter min smak. samt at gamle highend komponenter bruker uhorvlig mye strøm om du betaler dette selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...