Gå til innhold

GTX 280 eller 4870x2 ?


killerbill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er en enkel grunn til å velge nvidia fremfor ati. nvidia har bedre drivere. og selv om ati sitt x2 er teoretisk bedre. så varierer ytelsen fra spill til spill mye mer en på gtx280. mest sansynligvis pga drivere. så jeg vill aldri valgt et ati kort.

Ytelsen varierer mer fra spill til spill på en multi-GPU løsning uavhengig om det er ATi eller nvidia. I likhet med SLi så krever Crossfire profiler for at multi-GPU rendering skal fungere, så dette står på drivere ja. Ytelsen beror også på spillet hvor effektivt lasten kan fordeles på flere GPU'er.

Men når det er sagt er det sjelden 4870x2 faller ned på nivå med GTX280 i type 1920x1200 og 4/8xAA, og der crossfire skalerer bra, noe som den ofte gjør i dag, sparker 4870x2 godt ifra. Jeg har heller ikke hatt noen større problemer med mitt 4870x2 kort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bare sånn i tilfelle... siden trådstarter ikke har skrevet at skjermkort er valgt...

 

Kjøp hvilket som helst annet kort enn det Sapphire kortet.

Sapphire HD4870x2 er så full av bugs og kræsj at det gjør vondt. Google det.

 

Jeg og en kollega kjøpte hver vår og begge kræsjer når vi prøver oss på noe spill.

Hjelper lite med heftig grafikk hvis du bare får nyte det 5 minutter av gangen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...