Gå til innhold

BK: Sprekk i fasaden


tomsi42

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter på en altfor dårlig skjerm til å vurdere bildet skikkelig mtp skarphet osv, men det jeg ser liker jeg. Jeg kan være enig i at rusket i toppen kanskje ødelegger litt av estetikken, men det er ikke noen rendyrket estetikk Tom er på jakt etter her (tipper jeg). Alt i alt kan jeg ikke si at jeg nødvendigvis hadde valgt noen annen løsning.

Lenke til kommentar
Artig motiv ja. De røde mursteinene gir en flott kontrast mot den hvite veggen. Kanskje en anelse uskarpt som Carny sier.

Det er muligens ikke helt skarpt. Nytt kamera, og vet ikke helt hvor grensene går osv.

 

Forresten overraskende mye vignettering for å være et nedblendet fastobjektiv!

Er nok lagt på i ettertid. Tok en del bilder den dagen, og jeg valgte ut noen til serien Slitent på Gressvik. Jeg ga alle bildene en forsiktig vignettering, som en felles-nevner. Selv om ikke alle endte opp i serien.

 

edit: Jeg vil samtidig takke alle for innspill.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Tenkte nok det at vignetteringen var lagt på i etterkant. Jeg liker slikt på slike bilder, for det skaper en form for innramming. Når det gjelder vignettering/lysavfall og hjørneskarphet så er vel det en av fordelene til Fourthirds, nemlig lite eller ingen mørke hjørner, og skarphet ut i hjørnene. Det er jo akilleshælen til fullformat, og man kan sjelden få i både pose og sekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...