Gå til innhold

epostvaslingen funger ikke som forventet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir lite nyttig å si at flere ting ikke fungerer som det skal, når du kun henviser til en sak. Hva det er meningen at du skal få varsling om er det du som selv bestemmer. Hvis du har valgt øyeblikkelig varsling så får du det, for øyeblikkelig varsling vil si at man blir varslet uantsett om man er pålogget eller ikke - og det er hvertfall jeg takknemlig for.

Lenke til kommentar

da jeg skre flere ting så mente jeg at det var andre ting som jeg ikke fikk til å fungere.

når jeg likevel bare referer til epost varslingen så var det den som var problemet og saken her .

 

problemet er at jeg kan ikke huske at jeg har endret innstillingene på epost-varslingen og det er uansett noen dager siden jeg endre noe .

når jeg plutselig får 16 ( hvis jeg har telt helt rett ) e-poster om varsel om nytt svar i samme posten ("Forvirret av Elkjøp. Kan noen hjelpe ?".) da er det noe som skurrer.

 

valget sto på øyeblikkelig varsling selv om det ikke er det jeg ønsker . det er nå endret til forsinket varsling.

 

betyr ikke det da at jeg kun får varsel om nye innlegg/svar vis det er noen som svarer , kun vis jeg er offline og kun et varsel pr post ?

Lenke til kommentar

Dette er jo fordi valgene gjør nøyaktig det du har bedt om.

 

Ingen e-postvarsling

Dette valget vil ikke sende ut varsel via e-post. Du vil da finne abonnerte emner/forum i abonnementsmenyen.

Du får ingen e-poster.

 

Forsinket e-postvarsling

Dette valget vil sende ut varsling om det kommer nye emner eller svar mens du er inaktiv i forumet.

Du får beskjed om alle emner og/eller svar som kommer mens du ikke er logget inn på forumet. Alle varslene vil komme i hver sine e-poster.

 

Øyeblikkelig e-postvarsling

Dette valget vil sende ut varsling direkte etter at nytt emne eller svar er lagt inn, uavhengig av din aktivitet i forumet.

Sender ut varsel om nytt emne eller svar. Det har ingenting å si hvorvidt du er innlogget eller ikke. Alle varslene vil komme i hver sine e-poster.

 

Daglig nyhetsbrev

Dette valget vil sende ut et daglig nyhetsbrev som viser alle nye emner og svar postet den aktuelle dagen

Dette samler opp alle nye svar og/eller tråder for den kategorien eller tråden i en e-post som sendes ut en gang om dagen.

 

Ukentlig nyhetsbrev

Dette valget vil sende ut et ukentlig nyhetsbrev som viser alle nye emner og svar postet den siste uken.

Gjør det samme som over, bare ukentlig.

 

 

Grunnen til at øyeblikkelig og forsinket e-postvarsling sender ut en e-post for hvert svar eller emne er naturligvis fordi forumet ikke kan vite når neste svar eller emne kommer. Det er per dags dato heller ingen funksjonalitet i IPB som gjør at tråder og svar samles opp i grupper på 5 før de sendes til e-post etc, men det kan jo være noe å foreslå.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

jeg mener at det var muligheter før for å få kun en varsel for hver post det var svart på uansett hvor mange som svarte.

men jeg finner ikke igjen den muligheten.

 

litt irriterende å få 5 eposer vasler om samme post når det holder med en

 

 

Hvis du i kontrollpanelet har valgt å motta øyeblikkelig varsling, kan det hende du får en e-post for hvert

svar i dette emnet. Ellers vil det bare sendes én e-post for hvert emne, for hver gang du besøker forumet.

Dette er for å begrense antallet mail som sendes til deg.

 

 

hvorfor fungere det ikke ?

jeg får minst en epost fra samme posten for hver bruker som svarer.

altså hvis det er 5 forskjelige brukere som svarer på samme post så får jeg minst 5 eposter om at noen har på denne posten

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

i dag fikk jeg 29 meldinger om svar i noen diskusjoner . disse fordelte seg stort sett mellom 2 diskusjoner.

hvorfor er det ikke mulig å kunen epost pr diskusjon uansett hvor mange som svarer siden sist jeg var der ?

 

siden det funger nå ser jeg over hodet ikke poenget med epost varslingen.

 

 

det har også begynt å komme epost til meg selv etter at jeg har svart på et innlegg.

det kan umulig være meningen

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
det har også begynt å komme epost til meg selv etter at jeg har svart på et innlegg.

det kan umulig være meningen

Det er meningen. Alternativene fungerer som de skal, det du ønsker er flere alternativer - og det er helt greit. Men slik systemet er i dag fungerer det faktisk akkurat slik de skal. Noe du kan se av beskrivelsene som du kan lese om når du velger en type e-postvarsling. Det er nok heller slik at det er feil formulering i e-posten. Noe som bør endres på. Jeg vil tippe at den som oversatte det til norsk evt. misforsto.

 

Har du valgt umiddelbar e-postvarsling - da har du valgt å få en e-post for hvert nye emne som kommer i en kategori, eller en ny e-post for hvert nye innlegg som kommer i et emne.

 

Prøv å benytte deg av "Forsinket e-postvarsling" - om du føler det ikke hjelper deg - da må du nok velge "Daglig e-postvarsling".

 

Evt. får du komme med ett forslag om et nytt alternativ som du mener bør legges inn.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
det har også begynt å komme epost til meg selv etter at jeg har svart på et innlegg.

det kan umulig være meningen

Det er meningen. Alternativene fungerer som de skal, det du ønsker er flere alternativer - og det er helt greit. Men slik systemet er i dag fungerer det faktisk akkurat slik de skal. Noe du kan se av beskrivelsene som du kan lese om når du velger en type e-postvarsling. Det er nok heller slik at det er feil formulering i e-posten. Noe som bør endres på. Jeg vil tippe at den som oversatte det til norsk evt. misforsto.

 

Har du valgt umiddelbar e-postvarsling - da har du valgt å få en e-post for hvert nye emne som kommer i en kategori, eller en ny e-post for hvert nye innlegg som kommer i et emne.

 

Prøv å benytte deg av "Forsinket e-postvarsling" - om du føler det ikke hjelper deg - da må du nok velge "Daglig e-postvarsling".

 

Evt. får du komme med ett forslag om et nytt alternativ som du mener bør legges inn.

det har fungert som jeg forventet ( bl.a. at jeg ikke får epost til meg selv ) hva som gjør at disse fungerer ( eller oppleves ) annerledes nå er nok dere moderatorer best til finne ut av.

 

uanet så oppleves de mer som et problem en nytte . jeg vil ikke ta denne muligheten bort heller da jeg ønsker å bli vasle når det første ilegget kommer

 

jeg har krysset av for epost varsel ved PM

og Aktiver 'e-postvarsling' som standard? der er valget forsinket e-postvarsling.

 

de valgene der kunne innføre med engang :

ingen epost varsel til meg selv

og

 

kun en varsel per post.

 

det står jo i teksten som følger med e-postvarslet at man bare skal mota en post pr post uansett hvor mange som har lagt inn kommentarer der

 

Det kan være flere svar i dette emnet, men det sendes bare én e-post for hvert emne, for hver gang du har logget inn

 

på forumet. Dette er for å begrense mengden e-post som sendes til deg.

 

 

hvorfor står det det når det ikke stemmer ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

redigeringen fungerer ikke så da blir det en nytt innlegg.

 

nå virker det som om epost varslet kommer med engang selv om jeg her valg forsinket epost varsel

hvis jeg sammenligner med nåe den er skrevet og når jeg mottar valset så er det på samme minuttet.

dette til tross for at jeg har oppe ( i bakgrunnen) nettleseren med hardware sidene

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...