Gå til innhold

Ved sletting av innlegg bør hele innlegget sendes til skribenten


Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp et innlegg slettet av en moderator for upassende språkbruk øverst i mitt innlegg. Jeg ber meg frabedt kommentarer som "Du burde jo passa på språket ditt, det fortjener du" og lignende.

 

Saken er at i det nevnte inlegget gjorde jeg masse research for å bevise min påstand, og jeg brukte mye tid på innlegget. Nå har alt gått tapt på grunn av det jeg mener er et hull i oppbygningen av Diskusjon.no's forum.

 

Når en person får et innlegg slettet, bør nevnte person få hele innlegget tilsendt på PM. Dette kan løses enten teknisk, eller enklere ved at moderatorene får nye retningslinjer. Det jeg tror er praksis idag er at moderatorene kun sender avsnittet eller setningen de reagerer på (som bevis på at den tiltalte har begått forbrytelsen).

 

Hvis man ikke velger å løse det teknisk bør ny rutine for moderatorer være:

 

1. Send HELE innlegget til skribenten

2. Merk av det du reagerer på med fet og kursiv skrift

3. Forklar hvilken av retningslinjene personen bryter. (selv om det var opplagt for min del)

4. Kom med en dom

 

Hvorfor skal det gjøres slik?

 

Det bør gjøres slik fordi innlegget kan ha en verdi for personen som har forfattet innlegget. Personen som gjør et regelbrudd, fortjener å få en sjangs til å revurdere språket og ytringene sine uten at innlegget går tapt. Det eneste Diskusjon.no vil, er å få bort regelbruddene. Det beviser bare at man har tatt saken til etterretning hvis man, etter å ha fått slettet et innlegg, endrer det moderatorene reagerer på og fremlegger sine synspunkter på nytt.

 

Hva sier folk?

Endret av Insty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Personen som gjør et regelbrudd, fortjener de å få en sjangs til å revurdere språket og ytringene sine uten at innlegget går tapt. Det eneste Diskusjon.no vil, er jo å få bort regelbruddene. Det beviser jo bare at man har tatt saken til etterretning hvis man, etter å ha fått slettet et innlegg, endrer det moderatorene reagerer på og fremlegger sine synspunkter på nytt.

 

Dette er et poeng jeg er enig i.

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Som eg sa i innlegget mitt er ikkje sletta innlegg borte for alltid (tekniske problem kan sjølvsagt føre til datatap). Tekst som er redigert bort derimot, vil vere borte. No kjenner ikkje eg saka du snakker om Insty, og enkeltsaker blir heller ikkje diskutert, men du kan prøve å kontakte moderator igjen og få hjelp til å få tilbake innlegget.

Lenke til kommentar

Om moderatorerne skulle sendt alle fjernede innlegg til den aktuelle brukeren ville det medført at vi nok måtte tredoblet moderatorstaben vår. Det er ikke aktuelt, selv om det ideelt sett hadde vært en fin ting.

 

De som får et innlegg fjernet og som ønsker å få det tilsendt kan kontakte den aktuelle moderator. Innlegg blir liggende i papirkurven. Får man ikke svar der kan en henvendelse til [email protected] sendes. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...