Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pipelyd fra elektroniske enheter.


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en stasjonær pc for noen mnd sider og lenge etter det så la jeg merke til en pipelyd som kom fra skjermkortet eller PSU`en(tror jeg) når jeg spilte krevende spill som crysis og far cry 2.

Denne lyden kom spesielt fram i starten av spillet der logoene til sponsorene til spillet kom frem, med pipelyden var der fortsatt ingame.

 

Lyden pep ikke helt klart men den pep liksom i takt med hvor krevende eller hva som kom frem på skjermen når jeg spilte.

 

Derfor testa jeg counter strike source og da var det ingen pipelyd men når jeg startet spillet, så skrudde sensitiviteten på musa seg på fullt, prøve å skru ned i options men den gjorde ingen forskjell. Måtte derfor minimere spillet, gå i kontrollpanel, og så skru ned sensitiviteten.

 

Men når jeg skulle spille så hang "modellene" eller personene du styrer i CS:S etter litt modellen av de dro seg litt tilbake når jeg dro motsatt vei osv.

 

Derfor sendte jeg inn hele pcen til komplett og fikk den tilbake med en rapport der det stod:

Defekt psu,hk og skjermkort ( PGA PSU).

 

- Nå som jeg var fornøyd med en fungerende pc igjen(skjermkort,psu,hk erstattet med nye) så installerte jeg crysis og la inn en

NO CD crack (noe jeg gjorde forrige gang også) og spilte og da la jeg ikke merke til noen pipelyd. Men neste dag så kom pipelyden med samme problemet.

Eneste som var forskjell nå var at når jeg spilte cs:s så var sensitiviteten på musa normal, men modellene hang etter i offline server (mot bottene) men ikke på online serverne. (kanskje litt men ikke så merkbart).

 

Så før jeg nå igjen sender den inn, vet noen her hva problemet kan være?

Fordi nede i stua har vi en 42" plasma tv det også kommer pipelyd fra. Også fra andre elektroniske ting som mobil ladere,modem og router (hvist man legger øret inntil)

 

Så tok med pcen til en venn for å sjekke om det kan være noe med strømmen i huset som gjør dette , men var ingen forskjell, kanskje fordi skaden allerede har skjedd?.

 

SÅ, er en crysis no cd crack istand til å legge skade på komponentene? eller er det mest sannsynlig strømmen som sender for mye til psu, deretter til komponentene?.

 

.

Endret av xpxped
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Sende inn en *hel* PC fordi det er lyder? :ohmy:

 

Det du hører er "spoler" på kretskort som vibrerer med en frekvens som gir en høyfrekvent lyd.

 

Har opplevd det på noen hk og skjermkort.

 

Lev med det er mitt råd. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

OKI. Problemer og lyder er to ulike tema, og har (som regel) ikke noe med hverandre å gjøre.

Det *kan* være at lydene kommer fra skjermkortet og da kan det jo hende at det er ett symptom på at noe annet er "galt" med det.

Som fører til de in-game problemene du beskriver.

Nå kan slike problemer ofte løses med andre drivere.

Du bør sjekke på supportsidene til f.eks. utgiver av spilltiltler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...