Gå til innhold

Forvirret av Elkjøp. Kan noen hjelpe ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på Elkjøp for å shoppe TV, men salgsgjøken gjrode bare forvirringen total. Jeg snakket med to forskjellige personer uavhengig av hverandre og de anbefalte forskjellige fjernsyn. Det ene var et Sharp ###55S, Ikke full HD, dat andre var Samsung ###556, Full HD. Noen som har erfaring med disse? Eller andre 40-42" ?

Avstand til TV ca. 3 meter. Kilde: Parabol/DVD.

OBS. Jeg ser primært etter Full HD, med tanke på kvalitet. Men så ser jeg på en del forum at ved vanlig tv/DVD titting ikke er merkbar forskjell på HD-Ready og Full HD. Noen erfaringer ? Har også fått høre at under 100 HZ blir bildet dårlig selv på Full HD. Jeg er bare mer forvirret....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så var det på an igjen...

1: List opp dine bruksområder.

2: List opp din makspris.

3: Gløym alt du har høyrt på Elkjøp.

4: Sannsynlegvis er plasma det beste valget, det er 95% sjanse for akkurat det.

5: Om du kan forklare meg kvifor du har bruk for Full HD så skal eg akseptere at du kjøper det. :)

Skrevet

Ser bra ut. Litt dyrt, men alikevel. Kanskje 565 modellen er bra også. Var på nippet til å slå til på den i dag, men venter til mandag. Ble anbefalt en Sharp TV ,LC42SB55S men fikk ikke sett bilde på den, "siden den er helt ny". Typisk

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Sharp er ikke akkurat det merket som har markert seg sterkest på LCD-TV-markdet, men jeg har ingen egne erfaringer å komme med.

Skrevet

5: Om du kan forklare meg kvifor du har bruk for Full HD så skal eg akseptere at du kjøper det. :)

1. TV/DVD (Parabol)

2. makspris 10 000

3. Ok alt er glemt

4. Tenkte at LCD gir bra bilde, og jeg kjenner ingen med plasma tv så erfaringene er dårlig på det området.

5. Jeg har ikke råd til å skifte tv hvert år, så kanskje Full HD vil være et fremtidsrettet alternativ. Blir ikke f.eks. DVD bedre på Full HD ?

Jeg har liten peiling på dette, og har ikke tid til å sette meg så mye inn i det. Skjønner at selgere på Elkjøp er et dårlig sted å få råd.

Har sett litt på Samsung 40" LE40A556 siden 42" egentlig blir litt dyrt....

Skrevet

1. TV/DVD (Parabol)

2. makspris 10 000

3. Ok alt er glemt

4. Tenkte at LCD gir bra bilde, og jeg kjenner ingen med plasma tv så erfaringene er dårlig på det området.

5. Jeg har ikke råd til å skifte tv hvert år, så kanskje Full HD vil være et fremtidsrettet alternativ. Blir ikke f.eks. DVD bedre på Full HD ?

Jeg har liten peiling på dette, og har ikke tid til å sette meg så mye inn i det. Skjønner at selgere på Elkjøp er et dårlig sted å få råd.

Har sett litt på Samsung 40" LE40A556 siden 42" egentlig blir litt dyrt....

1. Du er i plasmakatogori til tusen.

2.Da har man mye å gå på.

3.Flott

4.Plasma gir deg generelt bedre bilde uten om spill og pc via internett selv om den duger veldig bra der også.

5. Nei du trenger slett ikke full hd og det har ikke noe med fremtiden å gjøre da hd ready skjermer er ofte vel så gode...

Kjøp deg Panasonic PX80 eller LG PG6000 dette er to knallskjermer som vil dekke alle dine behov.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=90942

https://prisguiden.no/product.php?product_id=92775

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet
Blir ikke f.eks. DVD bedre på Full HD ?

I hovedsak blir DVD dårligere jo høyere oppløsning TV-en har. Jo større oppløsning, jo mer må bildet fra DVD-en strekkes ut for å dekke hele skjermen. Derfor har vi heldigvis noe som kalles oppskalering som sørger for at bildet allikevel blir bra, selv om det strekkes ut. Hvor bra denne oppskaleringen fungerer varierer fra TV til TV. Mange foretrekker derfor å la DVD-spilleren ta seg av oppskaleringen, gitt at den har støtte for dette.

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Ja, Blu-ray leverer bilder i full-HD og har man en TV som er "full-HD-ready" vil man få de beste bildene.

Skrevet

Sharp er absolutt er merke du godt kan sjekke ut. Selv om de ikke er så store i Norge så leverer de meget bra skjermer. Det er en grunn til at Pioneer valgte dem som partnere da de startet sin egen LCD produksjon.

Skrevet
Sharp er absolutt er merke du godt kan sjekke ut. Selv om de ikke er så store i Norge så leverer de meget bra skjermer. Det er en grunn til at Pioneer valgte dem som partnere da de startet sin egen LCD produksjon.

Ja Sharp har vært ledene på det engeske/US markede og har drevet med teknologi i alle år jeg kan huske og håper de får mer media i dette landet også.

Skrevet

Høres ut som trådstarter skulle ha hatt Plasma. Anbefaler da som nevnt over, Panasonic PX80.

Husk også at du per dags dato utnyttet full HD ved Blu-Ray og et fåtall spill til PS3 og Xbox360. HD kanalene som de forskjellige leverandørene har, sender i 720p om jeg ikke tar feil. Det sagt, så viser blindtester at folk flest ikke klarer å skille mellom 720p og 1080p.

PS! Plasma er i mine øyne overlegen når det kommer til fotballkamper.

Skrevet

Ser ut som her var mye bra. Har ikke funnet Panasonic TH-42PX80 i noen butikker her. Har vurdert å kjøpe Wii i løpet av neste år. Noen som har erfaring med Plasma og Wii, eller går det greit. Blir nok mest ungene som skal spille så det trenger ikke være verdens beste kvalitet..

Skrevet

Har funnet en Model på Elkjøp som heter TH42PX8EA. Er det den samme ? Har hørt at butikkene ofte legger til egne bokstaver på slutten av modelnavnet, slik at det blir umulig å "finne samme produkt billigere". Har opplevd det samme med DV kamera, der en butikk hevdet at de solgte en bedre utgave av et kamera. Bare løgn. Ser at Elprice og Expert har PX80 til en bra pris. Jeg må nok seriøst vurdere Plasma....

Skrevet

Ikke noe å fundere på det her...butikker som Elkjøp og Expert er bare etter å lure uvitene kunder.

Her har du et tv som har alt du trenger og kommer til å trenge i lang tid fremmover, er litt dyrere en du har sakt din grense er men er verdt det lille eksta.

Samsung 46" LCD TV - LE46A656 Full HD til 11.989,- til den prisen for det bra tv er det ikke noe å tenke på egentlig.

Skrevet
Jo tenk på at du burde velge plasma i stedet.... "se på bruksomerådet da for pokker"

Om han har tenkt å spille så er plasma det siste jeg ville gått for...eller om han har ei dame eller enda værre unger i hus. Mtv som står på hele dagen....kjipt med den logoen i hjørnet når du skifter kanal. Selv om jeg skal innrømme det er blitt mye bedre en det var før...

LCD passer fint til hans bruksområde, plasma er å se mindre å mindre i butikkene og med god grund. Om jeg skulle hatt en plasma så hadde det vært kun for 1 ting og det er film i hd i mørk rom, og da er det Panasonic og Pioneer i en smule høyere pris en det han er ute etter det er snakk om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...