Gå til innhold

[Løst]Enkelt bytte av SMTP server på LapTop


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en laptop som jeg drar mellom tre steder

 

Er så lei av å måtte bytte smtp server i epost programmet for å få sendt mail fra disse stedene....

 

Finnes det en løsning, et script, program, plug in, et tips eller no for å få byttet smtp på en enkel måte?

 

bruker akkurat nå om dagen outlook express

 

Noen tips? Råd og evt hjelp?

Endret av w@abbus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytte SMTP eller sette opp proxy?

 

Dersom du bruker SMTP f.ex fra Telenor/Canal Digital/Online, så kan du jo sette opp SMTP med brukernavn og passord autentisering. Da trenger du ikke forandre oppsettet uansett hvor du er.

Det er slik ejg har satt det opp og hos meg har det nå fungert i de siste 30 landene jeg har besøkt. Proxyserver er det vel verre med, der har jeg foreløpig ikke funnet noen annen løsning enn manuelt å legge inn de forskjellige proxyene.

Lenke til kommentar

Det han nok tenker på er at fleste norske IPS'er har blokkert port 25 mot andre en sin egen smtp server.

 

Det jeg ville gjort er å finne en SMTP server som benytter en annen port en standardporten(25). Da vil det fungere på alle leverandørene.

Lenke til kommentar
Det han nok tenker på er at fleste norske IPS'er har blokkert port 25 mot andre en sin egen smtp server.

 

Det jeg ville gjort er å finne en SMTP server som benytter en annen port en standardporten(25). Da vil det fungere på alle leverandørene.

 

Riktig.. Skal ikke sette opp proxy

 

ska prøve dette

forslag til en slik smtp server?

 

Noen andre forslag?

Endret av w@abbus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...