Gå til innhold

Må man ha spesiell parabol antenne for hd-kanaler.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man må ikke bytte antenne, man trenger bare en HD mottaker. Det er også sannsynlig at man må bytte de hodene på den ja, men er du smart, så bestiller du full parabolpakke fra Viasat eller Canaldigital, og så fester du på de nye hodene, og gjemmer bort den nye antennen til eventuell fremtidig bruk. :p Eller så ringer du først, og spør om et nytt parabolhode er nødvendig. Men en HD mottaker, og et abonnement som inkluderer HD kanalene er et nødvendig krav.

Lenke til kommentar

Når du skaffer deg HD dekoder så tror jeg både parabol+LNB følger med dersom du binder deg til family pakke i 12 måneder. Uten binding så tror jeg også dekoderen blir mye dyrere.

 

Dersom det er Canal Digitals HD pakke du ønsker så ville jeg fått med antenne+LNB siden det i CD pakkene er Triax TD64 antenne som er veldig bra. Får du signalproblemer så kan det lønne seg å teste med Triax antenna og den nye

LNB'en som følger med. LNB'er varer heller ikke eveig og kan bli degradert over tid men dersom din eksisterende antenne & LNB viser seg å fungere fint så er det ingen vits i å gjøre noe...

 

Viasat sender bare 4 HDTV kanaler og det er egentlig bare 2-3 av de som stort sett sender ekte

HDTV signaler. Canal Digital sender i øyeblikket 10 HDTV kanaler men det kommer stadig nye (den siste som kom var BBC HD). TVNorge HD og Eurosport HD sender lite HD innhold (det vil nok øke etterhvert). De andre HD kanalene er Discovery HD,Voom HD,BBC HD,Nat Geo HD,History Channel HD,Canal+FILM HD,Canal+Sport HD og Silver HD.

Lenke til kommentar
Har allerede et abbonement hos canal digital som har vært avstengt i noen år (er vel strengt tatt mor mi sitt abbonement) og vi har planer om å gjennåpne dette, det er grunnen til at jeg ikke vil starte nytt abbonement hvor jeg får "gratis" parabol annlegg.

 

Du må uansett ha en ny dekoder dersom du skal se de 10 HD kanalene. Dekoderen selges ikke uten 12 måneders binding. Du må sannsynligvis også få nytt smartkort dersom det ikke har vært aktivt på mange år.

 

Når du skaffer HD dekoder så er prisen for den rimligste 1490kr og det forutsetter 12 måneders binding til den pakken du måtte velge. Husk at Norgespakken kun inneholder TVNorge HD som sender noen HD programmer på kveldene.

 

Såvidt jeg kan se så vil det koste deg eksakt samme beløp om du velger å med ny antenne+LNB eller ikke. Da er det jo like greit å få med antenne+LNB på kjøpet.

https://www.canaldigital.no/TV/Parabol/Tema...l-Norgespakken/

 

Hvis du er interessert i HD kanaler så bør du abbonere på familiepakken. Da vil du kunne se 8 av 10 HD kanaler. Ønsker du alle HD kanalene så må du abbonere på Entertain pakken.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...