Gå til innhold

"pimpe" desktopen/linux litt ?


1915

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta en titt på denne treåden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=964446&hl=

 

Gå under spoileren til "Desktopmodding åpen kildekode (gnome, kde, xfce, etc.)", deretter sjekk det som er under spoileren "Beta av ny og forhåpentligvis bedre spoiler med for desktopmodding relatert til åpen kildekodegrensesnitter:". Ting går noe tregt for tiden med denne posten, men skal prøve å bli flinkere til å fange opp nyttige tips relatert til desktopmodding.

Lenke til kommentar
jeg tenkte kansje det går ant med noe programmer ell addons eller noe å "sprite" opp linuxen litt.

 

men hva kan jeg gjøre det med ? noe enkle triks og slikt. slik at det ser litt "tøft" ut.

 

noen som har forslag ? :D

Compiz Fusion eller bare gamle Beryl.

Hvorfor i alle dager gamle beryl? Gå for Compiz du... (er standard i mange distroer, bla. ubuntu)

Endret av Smif
Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager gamle beryl? Gå for Compiz du... (er standard i mange distroer, bla. ubuntu)

 

Fordi compiz fusion er ustabil? Jeg bruker det ikke lenger, Beryl funket fint, sâ oppgraderte jeg, compiz fusion er for ustabilt til bruk for min del. Vet ikke hva den feiler..

 

Compiz alene er jo dârlig.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager gamle beryl? Gå for Compiz du... (er standard i mange distroer, bla. ubuntu)

 

Fordi compiz fusion er ustabil? Jeg bruker det ikke lenger, Beryl funket fint, sâ oppgraderte jeg, compiz fusion er for ustabilt til bruk for min del. Vet ikke hva den feiler..

 

Compiz alene er jo dârlig.

Jaja.. deg om det, men er ikke så lurt å anbefale beryl til nye linux brukere... Er utdatert programvare (beryl er slått sammen med compiz)

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager gamle beryl? Gå for Compiz du... (er standard i mange distroer, bla. ubuntu)

 

Fordi compiz fusion er ustabil? Jeg bruker det ikke lenger, Beryl funket fint, sâ oppgraderte jeg, compiz fusion er for ustabilt til bruk for min del. Vet ikke hva den feiler..

 

Compiz alene er jo dârlig.

Jaja.. deg om det, men er ikke så lurt å anbefale beryl til nye linux brukere... Er utdatert programvare (beryl er slått sammen med compiz)

 

 

Er jo det jeg sier.. Compiz Fusion er â anbefale. Compiz alene er dârlig, da er beryl bedre alternativ.

Lenke til kommentar

synd for deg at jeg brukte compiz fusion før da jeg kunn hadde linux og aldri hadde problemer. sååå. jeg skjønner ikke hvor den er ustabil ? :hmm:

 

Hvorfor i alle dager gamle beryl? Gå for Compiz du... (er standard i mange distroer, bla. ubuntu)

 

Fordi compiz fusion er ustabil? Jeg bruker det ikke lenger, Beryl funket fint, sâ oppgraderte jeg, compiz fusion er for ustabilt til bruk for min del. Vet ikke hva den feiler..

 

Compiz alene er jo dârlig.

Jaja.. deg om det, men er ikke så lurt å anbefale beryl til nye linux brukere... Er utdatert programvare (beryl er slått sammen med compiz)

jeg er forresten ikke ny med linux :p

Endret av Danielsm
Lenke til kommentar
synd for deg at jeg brukte compiz fusion før da jeg kunn hadde linux og aldri hadde problemer. sååå. jeg skjønner ikke hvor den er ustabil ? :hmm:

Ja, synd for han azz. Jula hans er sikkert ødelagt pga at compiz-fusion var ustabilt hos han, men ikke hos deg. Noen kombinasjoner av hardware+driver+compiz-fusion kan sikkert være ustabilt.

 

Tror det er et distro relatert problem. Har iallefall ikke hört om problem med ati radeon x600 og compiz fusion. Beryl funket fint, sâ oppdaterte jeg hele distroen og fra beryl til compizfusion.. Det virker noenlunde, men klikker og henger dataen av og til. Kwin4 fra KDE funker fint det, sitter ikke akkurat â griner i julen fordi compizfusion ikke funker pâ min 3 âr gamle laptop.. Var faktisk enormt positivt overrasket av at beryl funket pâ denne maskinen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...