Gå til innhold

Kun et objektiv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kun et objektiv om dagen, og det er mitt 17-40mm f/4.0L som jeg er meget glad i :) Tror jeg hadde beholdt det, hvertfall siden jeg har crop. Ikke super lys sterkt, men funker helt åleit inne og til portretter også. Men best ute til natur og landskaps bilder, og det er jo det jeg liker.

 

Hadde jeg hatt full frame ville jeg nok ha byttet ut med enten 24-70mm f/2.8L eller 24-105mm f/4.0L, mest sannsynligvis sistnevnte.

 

Hadde nok aldri gitt slipp på skikkelig vidvinkel :)

Lenke til kommentar

Klare seg med et objektiv...

Jo det måtte bli 50mm f/1,4 på FX.

Hvis jeg kunne velge optikk jeg ikke har og uansett pris kunne det kansje bli 24-70mm f/2,8. (Jeg er litt glad i vidvinkel også)

 

Jeg klarte meg med 55mm og 28mm fastoptikk i over 20 år tidligere.

 

 

Tor

Lenke til kommentar

Synes vel egentlig det er temmelig tullete å satse på bare ett objektiv når vi har kamera som er laget for bruk med flere av slaget. Finnes jo ikke noe objektiv som kan dekke alle behov. Men om man er veldig begrenset mhp genre og type motiv så kanskje...

Men om jeg nå måtte klare meg med kun ett så ville jeg velge en forholdsvis lyssterk, videst mulig normalzoom som selvsagt skulle gå lengst mulig opp i (det korte) teleområdet, men ikke så mye at kvaliteten forringes for mye.

 

-Lazy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...