Gå til innhold

360 - bråk og varme


NorthThe_Great

Anbefalte innlegg

Hei og god jul.

 

Siden 360 bråker såpass mye har den fått plass inne i et skap der en dør sørger for å redusere støyen, men er det en sjangse for at den kan bli for varm? Den har to luftveier (et lite hull til kabler bak og en 3cm vid/snau halvmeter høy sprekk foran) Er det noe jeg burde sjekke? ta tempen? Er det risky? Den er av de nyere modellene, så den burde vel ikke overopphetes så lett..

 

Ps: skal den virkelig bråke så mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Risky til 1000. Ingen konsoll burde stå sånn. (Utenom PS2)

 

Og ja, den bråker virkelig så mye. Om du installerer spillene blir støyen noe lavere.

 

Så hvordan burde den stå for å minimere støyen? Hva burde være max temp? Vil det hjelpe å kjøpe kjølingsenheten de selger på eb-games?

Endret av NorthThe_Great
Lenke til kommentar

Både PS3 og X360 burde stå åpent, altså fri lusftstrømm på alle sider. Viktig å ikke glemme strømforsyningen til X360 (gigantisk grå klump) som også trenger fri luftstrøm på alle sider. Alle spill til X360 skal kunne installeres og bråket fra dvd drevet blir da borte! :) Men det er vist noen spill som er laget slik at flyten i spillet blir dårligere om en installerer hele spillet, eneste jeg har lest som dette skjer med er Halo 3.

Lenke til kommentar

du bør først sjekke om den er støvfri og eventuellt støvsuge den. så kan jo det hjelpe å legge spillene inn på hdd for å redusere dvd drev støyen mens du spiller.

 

husk at alt du kobler til av ekstra vifter bruker strøm og da kan det fort bli fritt for strøm. disse ekstra viftene bråker jo også, de er kun for kjølinga sin del (men virker det?)

 

hvis konsollen er seriøs gammel kan du vurdere å åpne den og bytte ut originalviftene med kvalitetsvifter (som igjen går på samme voltstyrke). og støvsug mer :)

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar

Konsollen er helt ny, så støv o.l er ikke noe problem. Skal update til nxe så snart jeg får kjøpt wlan-adapter, slik at jeg kan legge spillene inn på HDD. Flytter også maskinen til et annet skap med 3-4 ganger så stor plass og flere og større luftehull. Holder også beistet av et strømadapter godt separert.

 

Hvis det ikke er nok så Gud hjelpe

Endret av NorthThe_Great
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...