Gå til innhold

Spørsmål ang. Iphone


Anbefalte innlegg

Har en del spørsmål ang. Iphone som jeg håper noen kan hjelpe meg med...

 

1. Må man betale noe for å bruke WIFI - der man kobler seg opp på eget nettverk - eller andres åpne nettverk?

 

2. Kan man bruke Iphone som en IP-telefon? Dvs at når man er koblet til privat nettverk, kan man da bruke telfonen til å ringe via nettverket i stede for mobilnettverket?

 

3. Når det gjelder Iphone, må man fysisk koble seg opp til WAP, eller kan man risikere at den automatisk kobler seg til? Tenker på disse vannvittige regningene enkelte har fått når de har vært i utlandet....

 

 

Forresten, følger det ikke med en SKIKKELIG bruksanvisning med telefonen? Har bare fått med en hurtig-guide....

 

 

Og GOD JUL alle sammen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann =)

 

1. WIFI er så å si gratis. Du må jo betale internettregninga uansett :p men du må ikke betale noe ekstra for å koble opp iPhonen din til det ;)

 

spm 2. kan jeg ikke hjelpe deg med. Men har hørt du kan ringe med den gjennom Skype.

 

3. Hvis du skal inn i f.eks safari, vil telefonen først bruke WIFI hvis det er tilstede der du er, hvis den ikke finner det vil den koble seg til 3G eventuelt Edge, noe man må betale for. Men den vil ikke sluke penger fra deg så lenge du ikke bruker noen programmer som krever internett tilkobling :)

 

Bruksanvisning følger ikke med i pakken slik jeg forsto det. Men etter et kjapt søk på google, kan du finne en fullverdi manual på apple sine sider :)

 

Ha en fortsatt God Jul ^^

Lenke til kommentar

Spm3:

 

Er en egen funksjon på iPhone som av standard er skrudd av.

 

Den heter data-roaming. Så lenge den ikke er på vil ikke telefonen din bruke internett utenfor wifi i utlandet.

 

Når det gjelder SIP på iPhone må du i tillegg ha iptelefon (abonnemere) for å ringe. Men du kan bruke Skype og MSN til å ringe med hvis du har bruker på en eller begge av disse. Eneste som kreves da er tilleggsprogrammet fra app-store kalt fring og wifi tilkobling. Funker ikke å ringe uten wifi.

Endret av Casperrob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...