Gå til innhold

Mulighet for å endre tjenestested


Scatch

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg var inne i septemberkullet i sjøforsvaret på Madla rekruttskole. Gjennomførte greit, bestod alt fysisk og alle "testene" vi hadde på slutten av skolen gikk greit. Satte opp ytre kystvakt som førstevalg, fregatt som andrevalg og operasjonsromsassistent på tredjevalg (måtte ha 1/3 som landtjenste). Jeg koste meg på rekruttskolen, med strenge befal og mye fysisk fostring. I felten hadde jeg det også dritkult og også her gjennomførte jeg greit.

 

Problemet mitt er at jeg ikke er en av de som smisker etc. med befalene. Gjorde det jeg ble bedt om, men var ikke første mann som rakk opp hånda når befalet skulle ha noen til å vaske messa (f.eks.). På intervjuet vi hadde på Madla var jeg sikkert ikke aktiv nok med å påpeke at jeg ville ha en spennende stillig. Var syk og dårlig den dagen, og hadde sovet dårlig natten før.. (men syter ikke :p)

 

Dermed endte jeg opp på landtjeneste (tredjevalget, slik at jeg ikke kunne klage på stedet), som operasjonsromsassistent i Bodø. Jeg syntes denne stillingen er gørrkjedelig, selv om de jeg tjenestegjør sammen med er greie og morsomme folk. Problemet er bare at det er så lite å gjøre, vi er inne hele dagen i kontorlandskap, og vi jobber 12-timers skift (to ukers turnus).

 

Jeg valgte å tjenestegjøre for å få en opplevelse, jeg vil svette litt, få gnagsår, være ute, være kald, ha strenge befal, se kule ting osv. Det er det lite av her jeg tjenestegjør nå.

 

Det jeg lurer på, er om det er noen som helst mulighet til å søke seg over til en annen tjeneste. Skrive en søknad, dra på et intervju, et eller annet. 8-9 måneder til, inne på et kontor i Bodø (med 140 kr dagen..) frister overhodet ikke.

 

Å kunne kommet på et kystvaktfartøy, eller et annet fartøy hadde vært så sinnsykt kult.

 

Så er det noen som vet hva mulighetene er, og om sjansen for å få byttet tjenested i det hele tatt eksisterer?

 

På forhånd takk!

 

(Skrivefeil redigert bort)

Endret av Scatch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den eksisterer. Har du noe form for kompetanse, forutenom førerkort og generell studiekompetanse? Fagbrev? Maskinførerbevis? Språkkompetanse? Sivile sertifikater?

Har du ingen av disse, så spørs det nok om du får byttet. Det eneste du kan gjøre er å sende en søknad tjenestevei (til tropssjef).

 

Har kun gått allmenn tre år, så har bare gen. studiekompetanse. Generelle kunnskaper i tysk har jeg og, men kommer vel ikke så langt med det...

 

Skriver jeg bare en søknad på et vanlig blankt ark, eller er det noen form for skjema jeg må fylle ut? Takk for svar.

Lenke til kommentar
Jeg valgte å tjenestegjøre for å få en opplevelse, jeg vil svette litt, få gnagsår, være ute, være kald, ha strenge befal, se kule ting osv.

Høres ut som MJK, KJK eller MDK :p

 

De har søknadsfrister. Hvis du vil noe annet av "vanlige" tjenester må du søke. Men jeg vet ikke hvordan, jeg lurer også på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...