Gå til innhold

Kabinett med god plass til pci-e?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et MidiATX Kabinett nå, hvor pci-e kortet nesten kræsjer med harddiskene. Sikkert mange som har vært borti det problemet, siden pci'e kortene blir bare lengre og større.

 

Jeg vil gjerne ha:

- Stilrent ATX Midi Tower, uten lys og plexi

- Plass til 3+, 3,5 Harddisker

- God plass. Så Pci-E kort har god plass bak.

- Pris, spiller ingen rolle.

 

Noen Råd?

 

takk ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte ikke helt Harddisk løsningen på Antec P182. Greit nok at man kan plassere i bunn av kabinettet. Men den andre boksen, som står i samme høyde som PciE kortet, kan bli ubrukelig hvis du har et langt pcie kort?

 

Jeg kikka på http://images.gfx.no/490/490447/System_stor001.jpg

Antec 300. Den har det jeg er ute etter, når det gjelder plass. Her kan man plassere mange harddisker hvor man vil foreks 3-4, uten at de står i samme høyde som pci'e sporet.

 

Eneste minuset med 300, ingen/dårlig støydemping, og litt fæl front..

 

Lian Li midtower, virker trangt etter min mening..

Lenke til kommentar

Antec 300/900 er veldig trangt vis du har problemer med hardisker kræsjer i pci express kort...

 

Jeg hadde 2 x 3870x2 i 900, måtte sette hardiskene i bund..

 

Antec P128 er mye bedre med hardisk plassering... Har de veldig lange sjermkort han du fjerne den mitrste hardik brønnen og kun bruke den i bund!

 

 

 

 

bildeee.jpg

 

Endret av Dyver`n
Lenke til kommentar

Jeg vil si at de viftene bråker selv på bare low, har 2 antec 900 kabinetter og begge er ribba for de viftene som følger med....

post-147791-1231105296_thumb.jpg

 

Kjøp 4 av disse mist viftene på 15,5db, og bytt de ut med de 3 som følger med kabinettet (2 foran, følger bare med 1 foran)... De vil du ikke høre engang, kjøp gjerne 1 til og sett imellom nedre hardisk boks og psu.. Bilige var de også...

 

Jeg hadde invisteringen i 5 nye støysvake vifter uten å nøle :thumbup:

 

Men kjøp uansett 1 vifte exstra til kabinettet vis du ikke bytter ut viftene, følger kun med 1 vifte foran og det lønner seg med 2...

Endret av Dyver`n
Lenke til kommentar
Jeg vil si at de viftene bråker selv på bare low, har 2 antec 900 kabinetter og begge er ribba for de viftene som følger med....

post-147791-1231105296_thumb.jpg

 

Kjøp 4 av disse mist viftene på 15,5db, og bytt de ut med de 3 som følger med kabinettet (2 foran, følger bare med 1 foran)... De vil du ikke høre engang, kjøp gjerne 1 til og sett imellom nedre hardisk boks og psu.. Bilige var de også...

 

Jeg hadde invisteringen i 5 nye støysvake vifter uten å nøle :thumbup:

 

Men kjøp uansett 1 vifte exstra til kabinettet vis du ikke bytter ut viftene, følger kun med 1 vifte foran og det lønner seg med 2...

 

Da har jeg bestillt meg et Antec P182 :) Hvis medfølgene vifter ikke holder mål, bytter jeg dem ut med 4X Mist vifter (takk for link btw :thumbup: )

 

4x25dB stock vifter vs 4x15dB mIst vifter, stor forskjell?

Endret av SaReX
Lenke til kommentar
4x25dB stock vifter vs 4x15dB mIst vifter, stor forskjell?

 

I mitt 900 gikk jeg fra 4x25dB antec til 6x16db klar plastik mist vifter + en til på cpu, gikk fra bråk til nesten lyd løs... Var vert ver krone de 650,- jeg betalte for det... (bytta ut alle viftene, den i toppen også)

 

Broren min kjøpte seg selv 5x16db klar plast mist vifter dagen etter han fikk sitt 900 også...

 

De originale viftene holder IKKE 25db. Og de med 15db holder nok en god del høyere.

Tenker du da på at de 25db viftene bråker mere eller mindre en 25db? :dontgetit:

Lenke til kommentar

De bråker mer, det gjør alle vifter som er oppgitt til en vis verdi. De fleste fabrikantene lyver om db verdin på viftene sine. Hvordan de klarer fks og få en vifte til kun og gi fra seg 15db kan jeg ikke fatte. Da skal den være meget aerodynamisk og gå på ett lavt turtall. <- Not cheap.

 

Mitt råd, hør hva andre folk har opplevet med sine vifter, dette er nok den beste måten og få en konklusjon på om en vifte bråker eller ikke.

 

Har selv ett 900 kabinett stående, det er ikke i bruk lengre men de orginale viftene ble fort byttet ut med mer stillegående. Dog om du kjører de på low så hører du nok mye annet før de.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar

Antec TriCool vifter som er standard i Antec Three Hundred, Nine Hundred etc er nå kjent som relativt støysvake på lavere hastighet.

 

Eller så er MIST sine vifter angitt til 16,5 dB. Personlig ville jeg nok heller valgt Noctua NF-S12-1200, da disse flytter langt mer luft (81 m3/t kontra 54 m3/t for MIST), og er minst like stille. Faktisk viser tester at vifter av samme størrelse på omtrent samme turtall bråker omtrent akkurat like mye (blant annet en viftetest her i hardware.no). Men det kan være en del forskjell i hvor godt de flytter luft, noe faktisk hardware.no ikke testet. Dette er faktisk langt mer interessant, fordi en vifte som flytter luft bedre, kan kjøres på lavere turtall, noe som teoretisk skal gi mindre lyd.

 

Men så er det da slik at ulikheter i konstruksjon og turtall gir noe ulike lydkarakteristikker (frekvens), noe som kan oppfattes svært ulikt av ulike personer.

 

SilenX er også bra vare.

 

P182 er ellers et meget bra kabinett.

Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke hatt pcen på soverommet, og sett på tv i samma rom osv så hadde jeg sikkert god tatt et høyere støynivå... Hadde pcen stått som en server i en bod kunne viftene fint dura på over 30db...

 

HAdde jeg hatt pcen stående på et kontor elller pc rom, så hadde de medfølgene viftene vert perfekt på LOW ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De MIST viftene er jo ikke på 15.5db da. Det er det ingen som er, det er fantasitall :p

 

Om du ikke liker støy ville jeg anbefalt deg å fjerne viften i topp, fjerne viften i harddiskbrønn om du bare har en disk, om du har tre eller flere bør du ha en der nede..

 

Kjøp Scythe Kama Bay og bytt ut viften med en Nexus Real Silent 1000RPM / Noctua NF-S12 800.

Sett en Nexus Real Silent 1000RPM på vifteplassen i øvre harddiskkabinett om du har plass. Evt sett den foran denne i stedet for. Sett en Nexus Real Silent 1000RPM på CPU-kjøler. Noctua NF-S12 800 til den nedre kanalen nede med diskene og til utblåsning bak.

Så har du et flott og stille kabinett :D

 

Jeg tok også ekstra demping på bakplaten og toppen av kabinettet, brukte et MIST støydempingsmattesett.

Lenke til kommentar

Fikk endelig mitt Antec P182 kabinett, etter litt forsinkelser fra multicom.

 

Førsteintrykket mitt:

 

+ Det var stort, mye større enn mitt forrige

+ Pent design

+ Ikke noe problem å ha et stort pci-e

+ Silikon-knottene demper Harddisk støy

 

- Sidedørene buler når dem tas av, ikke lett å sette på.

- Litt knotete å sette inn HD i nedre kammer, pga silikon-knottene

- Ikke så stille som forventet

- Øvre harddisk kammer, blir ubrukelig hvis du har et langt PCIe

 

Bestilte også nytt HK, Minne, Skjermkort, og 3stk Mist 120mm vifter. Da jeg vet at de eldre delene som sitter i pc'n nå, støyer endel. (hovedkortvifte som høres ut som en sag under oppstart)

 

Håper nå på et støysvakt system.

Endret av SaReX
Lenke til kommentar
De MIST viftene er jo ikke på 15.5db da. Det er det ingen som er, det er fantasitall :p

 

Om du ikke liker støy ville jeg anbefalt deg å fjerne viften i topp, fjerne viften i harddiskbrønn om du bare har en disk, om du har tre eller flere bør du ha en der nede..

 

Kjøp Scythe Kama Bay og bytt ut viften med en Nexus Real Silent 1000RPM / Noctua NF-S12 800.

Sett en Nexus Real Silent 1000RPM på vifteplassen i øvre harddiskkabinett om du har plass. Evt sett den foran denne i stedet for. Sett en Nexus Real Silent 1000RPM på CPU-kjøler. Noctua NF-S12 800 til den nedre kanalen nede med diskene og til utblåsning bak.

Så har du et flott og stille kabinett :D

 

Jeg tok også ekstra demping på bakplaten og toppen av kabinettet, brukte et MIST støydempingsmattesett.

 

Litt sent, da jeg allerede har bestilt mist 120mm vifter. mIst viftene kom veldig godt ut i testen til Hardware, når det gjalt støy. Men kvaliteten på de vet jeg ikke enda.

http://www.hardware.no/artikler/aatte_stoy...-vifter/22935/5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...