Gå til innhold

Tråden for Samsung INNOV8 i8510


IceBlock

Anbefalte innlegg

men han mente at instillingene man setter på resetter seg hver gang man går inn på kameraet på nytt. jeg vet ikke, man kanskje de blir stående hvis du gjør det fra instillinger menyen og ikke fra kameraet. I dont know

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke de samme instillingene man finner på de to stedene.

 

Hvis du tar bilde uten blitz så funker Hvitbalanse på AUTO helt greit, dog ikke når det er dårlig lysforhold (Virker ikke som om den korrigerer seg selv?). Og ved bytte av motiv-modus til nattbilde funker jo heller ikke blitz. Det er jo ganske teit.

 

Med en gang du bruker blitz på ansikt eller hud, så blir objektet blå-hvit og kaldt hvis man ikke justerer Hvitbalanse til DAGSLYS eller lignende.

 

Bildestabilisering som man setter på i innstilling-menyen tilbakestiller seg selv, samme gjør Hvitbalanse fra kamera-meny.

 

Og det "ubehandla" bildet med blitz blir overeksponert av kaldt-lys etter behandling. Dette skjer dog bare under AUTOFOKUS. Det ser ut til at ved MAKRO innstilling så har blitzen en mildere effekt.

 

Testet det selv med et objekt på svart bord cirka. 50 cm unna. Da det er rundt noe sånt som er mest normalt ved ansiktsbilder. Står man lengere unna så har jo blitzen selvfølgelig mindre effekt, men man får jo ikke alltid tatt bildet lengere enn armen sin. ;P

Endret av IceBlock
Lenke til kommentar

Jeg sliter med gps,en som flere her har nevnt før. Den greier ikke låse posisjonen. det står bare; henter posisjon til evig tid....

Finnes det noe alternativ til route66. Hørte at jeg ikke kunne laste ned nokia maps, men finnes det et annet gps program jeg kan bruke i stedenfor ?

Har som sagt samsung innov8.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

ikke noe problem. jeg merket at den var litt kort i starten, men etter noen ladinger er det helt perfekt. uansett hvor mange timer man hører på musikk eller hvor mange bilder man tar og snakker, batteriet blir ikke lavt, bare man setter den til ladning om kvelden.

Lenke til kommentar

GPS'en er teit. Vet ikke hvorfor.

 

Det ser ut til at GPS'en trenger å låse seg fast først på et åpent sted, deretter kan man dra til mindre åpne steder. Den første låsen tar tid og trenger størst åpenhet som mulig. Neste gang du starter GPS og er på samme sted som du sluttet så er den rask(ere). Hvis du er på nytt sted må den låse seg igjen.

 

Har også fått GPS'en til å vise at jeg er i atlanterhavet, men etter 5 minutters kjøring så låste GPS'en seg på min lokasjon og funket bra etter det.

 

Det er ihvertfall min erfaring. Får vel håpe på firmware snart xD.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe denne telefonen, og har i den anledning noen spørsmål:

 

1. Er batterilevetiden såpass dårlig at den må lades hver kveld? Har hatt en Nokia N73 i noen år nå, og batteriet på den har holdt seg fint.

 

2. Er det mulig å oppdatere FW selv gjennom et eller annet program, slik som med Nokia PC Suite?

 

3. Hvordan er programvarestøtten til telefonen? Er ganske mange tilgjengelige for Nokia. Har det begynt å komme seg her og?

 

6. Hvordan er helhetsuttrykket deres etter å ha hatt telefonen? Den koster jo en del penger, så vil gjerne bli helt fornøyd når jeg kjøper den.

Lenke til kommentar

Ble i8510 på meg senest i går, så intrykkene blir litt i ferskeste laget, men:

 

1. Telefonen sto på lading i natt til ca 08. Å uttale seg om batterilevetid etter én lading blir selvfølgelig helt feil, men etter 17 timer med en god del knoting, installering av programmer og bruk av nettleser + noen tekstmeldinger (bare noen få, korte telefonsamtaler) har jeg 75% på batteriet, hvilket i hvertfall overgår de som opplever at telefonen må lades hver dag.

 

Edit: Ser på rundt om på nettet at en del folk opplever at bruk av ekstra minnekort tapper telefonen for strøm.

 

2. Telefonen har en egen meny for oppdatering, men det mangler serverinfo slik at det ikke er helt klargjort. Regner med at dette er data man kan fylle inn selv. Det følger også med programvare for synking mot PC, men denne har jeg ikke testet enda.

 

3. Det jeg har prøvd så langt av S60 3. edition-programmer har for det meste fungert greit. Installerte et program som heter NiceLight for å kunne tvangskjøre fotolyset som lommelykt. Den funksjonen fungerer greit, men begynner jeg å knote med de andre funksjonene til programmet restarter telefonen. Det er nok noe mer begrenset enn til Nokia.

 

6??. Førsteintrykket er veldig bra, men har som sagt nettopp fått telefonen. Pris var ikke så viktig da jeg bare måtte dekke en brøkdel av den selv (jobbtelefon).

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar

Takk for svar kakarlsen! :)

Va trøtt når jeg skrev innlegget, så ble noen tall jeg hoppet over :p

 

Men dette hørtes jo meget bra ut! Jeg kjøper telefonen gjennom firma fra netonnet.no og får den da til ca 4k. Så prisen er ikke det som bekymrer meg mest heller.

 

1. Kan noen fortelle meg litt om GPS'en også eller? Er det mulig å laste ned kart på pcen og legge inn på telefonen? Og virker programvaren bra?

 

2. Når det gjelder hastigheten på telefonen, er denne bra? N73'en min har vært noe treg til tider, og håper på at det skal gå fortere med Innov8.

 

3. Hvordan fungerer MP3-spilleren? Er den brukbar, eller kan jeg like godt kjøpe meg en ny iPod? (Den gamle har streika).

 

4. Hvordan fungerer e-mail leseren? Fungerer det greit å knytte en hotmail-konto opp mot telefonen, eller må man kjøpe noe ekstra software i tillegg?

Endret av [NOR]Andreas
Lenke til kommentar

Blir litt tynt, men jeg kan prøve:

 

1. GPS har jeg bare så vidt prøvd. Telefonen kommer forhåndsinstallert med Route 66.

 

2. Hastightet i menyer og programmer virker helt grei. Det er kjappere å bla i menyene på en Nokia 5110, men den er jo en smule mindre avansert :p

 

3. Musikkspilleren virker veldig simpel, så om man skal bruke telefonen mye til musikk vill jeg tro det finnes bedre tredjepartsprogrammer. Lydkvaliteten virker helt grei. Lydnivået er i grenseland.

 

4. E-postleseren er helt standard. Ingen problemer med å sette opp gmail, men hotmail er jeg mer usikker på, imo. at hotmail generelt er kranglete når det gjelder andre e-postlesere enn Microsoft sine.

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar

Har litt problemer med Route66. Slik jeg forstår det skal det være med kart over skandinavia men jeg får ikke tak i lisensnøkler fra server.

Når jeg skal synkronisere lisensnøkler får jeg bare opp at gprs/3g-forbindelse ikke kan opprettes.

Det er godt mulig at det er noen innstillinger jeg har gått glipp av..

Hvis det er noen som kan hjelpe her hadde det vært flott.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg fikk opp kart for indre Salten (Nordland) uten å gjøre noenting som helst med lisensnøkler. Det er ingen problemer med å sette opp en reiserute til f.eks Sverige. Ser når jeg starter programmet at det er avbildet opplåste hengelåser over de skandinaviske landene. Med telefonen fulgte det med et Route66 hefte hvor det er beskrevet noe om synkronisering av nøkler på første side.

 

Fra 66.com:

Hvordan synkroniseres lisensnøklene med ROUTE66 Sync programvaren?

 

Hvis en Internet 3G/GPRS forbindelse er ikke disponibel på enheten, man kan også bruke ROUTE66 Sync programvaren.

Vennligst kobl enheten til PC-en via en USB kabel. Etter programvaren åpnes velg Switch to My Device og I meny baren velg Tools - Check for updates . En progresjon bar vises og søker for oppdateringer. Lisensnøklene synkroniseres I løpet av denne prosess.

 

Tvilsom norsk i det minste.

Lenke til kommentar

Har holdt på å knote på telefonen nå i noen dager, og lurer derfor på noen ting:

 

1. Har prøvd å installere en del programmer som jeg har funnet på nettet, men det er svært få av dem som har fungert. Er det noen her som har noen gode nettsider til programmer som fungerer? (Send meg en PM om innholdet er i mot forumets regler).

 

2. GPS'en har jeg nesten gitt opp. Det står hele tiden at den skal finne posisjonen min, men uansett hva jeg installerer og oppdaterer så skjer ikke dette. Noen ideer om hva som må gjøres?

 

3. Jeg har filmet noen videoer med videokameraet og har støtt på noen problemer. For det første blir det veldig dårlig kvalitet på videoen når det området ikke er helt opplyst. Min gamle N73 hadde bedre kvalitet i dempet belysning enn dette her. Er det noen innstillinger jeg må forandre på, er dette noe som er fikset i en oppdatering, eller er kameraet rett og slett dårligere på video enn N73'en min?

Et annet problem er lyden. Etter at jeg hadde tatt opp noen videoer, var lyden helt usynket med bildet. Hva kommer dette av?

 

4. Hvordan i alle dager oppdaterer man firmware på telefonen? Ikke har jeg peiling på hva jeg skal skrive på alle punktene i den løsningen som ligger i telefonen, og det er ikke mulig å gjøre det via Samsung PC Studio 7.

 

5. Er det mulig å skru av den automatiske tastelåsen som kommer på etter noen få sekunder? Veldig irriterendes når jeg holder på med noe når telefonen er lukket, og tastelåsen kommer på hele tiden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har jeg hatt denne telefonen noen dager, og jeg må si at jeg stort sett er veldig fornøyd, men det er et par ting jeg lurer på.

 

Når jeg sender en sms, og bare taster inn nr. til den jeg skal sende den til, så blir ikke nr. synkronisert med kontaktlisten min, slik at det i mappen "sendte elementer" står nr. jeg sendte til, og ikke personen. Det synes jeg er litt irriterende. Er det slik hos dere andre som har telefonen også?

 

Og, en annen ting. Er det ikke meningen at man skal få opp smilyer i motatte/ sendte sms-er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...