Gå til innhold

Tråden for Samsung INNOV8 i8510


IceBlock

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg har nylig kjøpt meg Samsung INNOV8. Yay me ikke sant?

 

Først, hvordan aktiverer man Route 66? Får det ikke til å fungere. Den får rett og slett ikke låst ned posisjonen min.

 

Andre, Galleriet, hvordan i all verden får jeg flyttet filer til andre mapper sånn at ikke alle bildene kommer opp? Det går nemlig ikke an, filene nekter å flytte på seg. Noen som har løsning?

 

 

Noen andre som erfarer noen problemer med denne "topp"-telefonen?

Endret av IceBlock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre, Galleriet, hvordan i all verden får jeg flyttet filer til andre mapper sånn at ikke alle bildene kommer opp? Det går nemlig ikke an, filene nekter å flytte på seg. Noen som har løsning?

 

 

Har samme problemet selv. Skjønner ikke hvordan jeg skal flytte filene. Kommer bare opp om jeg vil flytte de til telefonminne, internminne eller minnekort.

Ellers så kan jeg flytte filen til mappen som heter "Bilder", men skjer fortsatt ingenting.

Lenke til kommentar

det med det blinkende brevet i hjørnet og det mer at det er umulig å flytte ting fra mappe til mappe har jeg også. trodde jeg var den eneste. det er så godt å vite at dere sitter ved siden av meg her i samme båt. nå har jeg denne i mine innlegg, og jeg gleder meg til vi får svar.

Lenke til kommentar

hmm, det sliter heldigvis ikke jeg med.. kan ikke det være at meldingen ligger for sending men ikke blir sendt da? skjedde mange ganger igår at meldingslogoen var der lenge, og det var fordi meldingen låg for sending, men ble ikke sendt.

men har klart å flytte bilder til andre mapper. måtte lage en ny mappe, men den kunne ikke ligge på samme minne som den vanlige mappen er lagret på. så jeg laget en ny mappe og lagret den på telefonminnet, da gikk det ann.. håper dere forstår, er ikke så flink til å forklare.

noe annet som også er dumt er at det ikke går ann å slette de bildene som ligger der fra før..

Lenke til kommentar
hmm, det sliter heldigvis ikke jeg med.. kan ikke det være at meldingen ligger for sending men ikke blir sendt da? skjedde mange ganger igår at meldingslogoen var der lenge, og det var fordi meldingen låg for sending, men ble ikke sendt.

men har klart å flytte bilder til andre mapper. måtte lage en ny mappe, men den kunne ikke ligge på samme minne som den vanlige mappen er lagret på. så jeg laget en ny mappe og lagret den på telefonminnet, da gikk det ann.. håper dere forstår, er ikke så flink til å forklare.

noe annet som også er dumt er at det ikke går ann å slette de bildene som ligger der fra før..

 

Det er nok ikke det at meldingen ligger for sending, for jeg har hatt ikonet der siden jeg skrudde på mobilen for første gang.. Lurer på om det er noe som trekker batteri, for jeg føler at det tapper seg veldig fort, noen andre som synes batteriet er dårlig?

Lenke til kommentar
hmmm, merkelig .. så vidt jeg har lest så tapper batteriet seg veldi fort de første gangene man lader den.. så skal det visst bli bedre..

ja er aldri godt å vite med desse nye mobilene:P men kan jo hende det ligger noen program å kjører på "åpne programmer" da?

 

Er ganske obs på at det ikke ligger noen unødvendige programmer og kjører.. får bare håpe det stemmer det du leste om at batteriet blir litt bedre, så finner jeg nok ut hva det blinkende ikonet er før eller siden :)

Lenke til kommentar

Får se hvor lenge denne tråden varer før den evt. blir slettet, men:

 

Oppsummering: Jeg reklamerte på mobilen pga. dårlig batteritid. Mobilen gikk tom for strøm etter 24 timer med minimal bruk.

 

Jeg har nå fått telefonen tilbake fra Delta Service i Drammen, som utfører reparasjoner på Samsung-telefoner. I reparasjonsrapporten står det at de ladet opp batteriet, la inn nyeste software, la inn memorypatch og testet standbytid. Batteriet er ikke byttet. Nyeste software og memorypatch har ikke hjulpet.

 

Det er nå én strek igjen på batteriet, etter at jeg fulladet mobilen i går kveld, onsdag 31/12-08.

 

Det betyr at fulladet batteri varte i ca. 30 timer. Jeg har brukt telefonen til ca. 10 sms i løpet av de siste 30 timene, samt hatt én samtale.

 

Jeg har gjort alt som er mulig å gjøre for å spare batteri på den. Har fulgt alle tips på nettet.

- har skrudd ned lysstyrken i skjermen

- bruker tema uten animasjon

- har satt lystidsavbrudd til 10 sek.

- har satt lysdemping til 5 sek.

- har installert jbak taskman og deaktivert Screencapture-prosessen som vanligvis kjører automatisk i bakgrunnen

- har fulgt tips for å spare strøm

 

Konklusjon: batteritiden er møkk dårlig, ettersom mobilen må lades nesten hvert døgn etter middels bruk av funksjoner. Sett bort ifra dette er mobilen knall.

 

Men husk å alltid ha med deg laderen. Før du vet ordet av det er telefonen tom for strøm.

Lenke til kommentar

har aldri sett på batteritiden som noe som helst problem. har alltid satt telefonene mine til lading som det siste jeg gjør før jeg legger meg hver kveld. det er en god vane. telefonen holder ut hele dagen, selvom jeg bruker den til å høre på musikk på høytaler, ta bilder, film og være på internett. og det har jeg gjort mye etter jeg fikk den, og har aldri lagt merke til batteritiden engang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
noen som har funnet ut av det blinkende ikonet?

 

Fant det ut selv. For de som enda lurer på hva det kan være så er svaret at man har fortsatt meldinger på sim-kortet....Man løser dette var å gå inn på meldiner-valg-sim meldinger...så er det bare å fjerne disse...og woila, problem solved

Lenke til kommentar

Jeg syntes batteriet er kjempe bra. I starten gikk den veldig fort tom for batteri, måtte lade etter ca. 36 timer. Men nå er den fin og jeg har ikke ladet telefonen på 3-4 dager nå og det er fortsatt 4 hakk igjen.

 

Jeg har brukt telefonen for det meste til meldinger, ca. 30-50 om dagen og gj. 5 minutters samtale pluss noe fikling med Blåtann og innstillinger.

 

Jeg har også fått til Route66 sånn nogenlunde. Jeg måtte synkronisere lisensnøkkel og laste ned såkalt "Nordic map pack" før det ville fungere. Men jeg syntes fortsatt den er treig til å låse fast lokasjon, og på noen steder så vil den ikke låse seg i det hele tatt og GPS'n sier jeg er i sjøen mellom Sverige og Finland. MEN, når den først har låst posisjonen så funker den fint.

 

Galleri mapper har jeg ikke funnet en løsning på enda.

 

Forresten, noen som vet om et bra bilderedigeringsprogram til INNOV8? Noe allá PhotoDJ som finnes på Sony Ericsson sine telefoner?

Lenke til kommentar

Noen som har en løsning på noe som for meg er et problem?

 

Nokia her et podcast-program som kan innstalleres på deres s60 mobiler. Det er et utrolig smart og veldig hendig program. Det lar deg hente podcaster over feks wlan som man kan lagre og lytte til når man måtte ønske det. Jeg bruker det veldig mye.

 

Når jeg så kjøpte meg INNOV8 oppdaget jeg at dette ikke lar seg innstallere på den. Har søkt rundt på nettet for å finne et program som kan brukes på INNOV8, men finner ingen ting som er så bra som Nokias program. Dvs finner ingen programmer overhodet som faktisk fungerer skikkelig.

 

Dermed var det bare å ta fram Nokia'n igjen. Bruker nå bare den, en N95 8 gb. Jeg bruker podcast mye, og ble faktisk selv litt overrasket over hvor mye jeg savnet det når det ikke fungerer på INNOV8.

 

Men nå håper jeg jo at det er noen lyse hoder der ute som har en løsning på dette da :-)

 

P.S

 

Det har ingen hensikt å komme med det svaret at det finner masse programmer tilgjengelig. For tro meg...jeg har prøvd de fleste!

Lenke til kommentar
Får se hvor lenge denne tråden varer før den evt. blir slettet, men:

 

Oppsummering: Jeg reklamerte på mobilen pga. dårlig batteritid. Mobilen gikk tom for strøm etter 24 timer med minimal bruk.

 

Jeg har nå fått telefonen tilbake fra Delta Service i Drammen, som utfører reparasjoner på Samsung-telefoner. I reparasjonsrapporten står det at de ladet opp batteriet, la inn nyeste software, la inn memorypatch og testet standbytid. Batteriet er ikke byttet. Nyeste software og memorypatch har ikke hjulpet.

 

Det er nå én strek igjen på batteriet, etter at jeg fulladet mobilen i går kveld, onsdag 31/12-08.

 

Det betyr at fulladet batteri varte i ca. 30 timer. Jeg har brukt telefonen til ca. 10 sms i løpet av de siste 30 timene, samt hatt én samtale.

 

Jeg har gjort alt som er mulig å gjøre for å spare batteri på den. Har fulgt alle tips på nettet.

- har skrudd ned lysstyrken i skjermen

- bruker tema uten animasjon

- har satt lystidsavbrudd til 10 sek.

- har satt lysdemping til 5 sek.

- har installert jbak taskman og deaktivert Screencapture-prosessen som vanligvis kjører automatisk i bakgrunnen

- har fulgt tips for å spare strøm

 

Konklusjon: batteritiden er møkk dårlig, ettersom mobilen må lades nesten hvert døgn etter middels bruk av funksjoner. Sett bort ifra dette er mobilen knall.

 

Men husk å alltid ha med deg laderen. Før du vet ordet av det er telefonen tom for strøm.

 

 

Hvor gammelt er sim-kortet ditt? Har vært borti at man sender telefoner til service, og de blir testet med annet sim-kort og ingen feil blir funnet. Det til tross for at både bruker og selger merker feilen. Gammelt sim-kort kan skape mye krøll og tull. Dersom sim-kortet er gammelt og jobber kontinuelig med å finne dekning (dette trenger ikke du som bruker å merke), vil batteriet tappes fortere.

Lenke til kommentar

Annen ting som irriterer meg er kamerat. Basisk innstillingene man har uten å gå inn på innstillinger som daglys osv. lagres ikke for hver gang. Så du må huke det av hver gang man går inn i kamerat.

 

De fleste bilder tatt med INNOV8, og ihvertfall hvis man bruker "flash-blitzen", blir veldig kalde hvis du bruker Auto på lys-setting. Huker man til dagslys eller noen av de andre blir bildene varme og gir bedre bilder av hud. Irriterer bare at jeg må sette det av hver gang.

 

Annen ting som er irriterende er at når man tar et bilde så kommer det opp et bilde først, som ser faktisk bra ut sånn farge-messig osv., men to-tre sekunder etterpå så kommer det bilde som faktisk blir lagret, og det bildet er ikke nødvendigvis like pent som det første "ubehandla" bildet. Men men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...