Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Cigarer fra Mexico til Norge


Zidnea

Anbefalte innlegg

VEL.

 

jeg er nå i mexico og har kjopt en del cigarer. På vei hjem må jeg innom USA og Amsterdam.

Det jeg lurer på er:

 

1. Hvor mye har jeg lov til å ha med meg hjem til norge?

 

2. Må jeg betale avgift, hvis ja: Hvor mye?

 

3. Er reglene forskjellige fra land til land?

 

Setter stor pris på raske svar:)

 

Så går vi rundt om en kokkospalme..

 

God Jul!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. 250 gram avgiftsfritt. I tillegg inntil 500 gram ekstra mot avgift.

2. For de første 250 gram, nei. For de neste inntil 500 gram 210 kroner pr. 100 gram, altså maksimalt 1050 kroner.

3. Ja, men dersom du ikke skal gjennom tollen i USA eller Amstedam (for eksempel for å overnatte) er det normalt ikke noe å bekymre seg om.

 

Skal du ta med sigarene inn i USA for å gi dem bort så er det en grense på 100$ for tollfri verdi, tror jeg.

 

Og skal du inn i USA så husk at kubanske sigarer (og alle andre varer fra Cuba) er fy-fy og vil bli konfiskert dersom bagasjen blir sjekket, det gjelder antagelig selv om du sier du skal ta dem med deg ut igjen.

 

Med forbehold.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Vel...20 cigarer totalt, 9 av dem Habanas fra Cuba..ehe...og jeg skal sove i USA på flyplassens hotell 1 natt..om jeg ikke tar dem i håndbagasjen, så går det vel greit anyways? og burde jeg gå til " noe å fortolle" seksjonen, eller hva det heter? Hvis jeg blir stoppet og skjekket uten å ha betalt avgift, sliter jeg da? blir det sett på smuglings forsåk? Haha.

Takk for svar!:)

Lenke til kommentar

Ok..har bare litt noia..jeg har bare litt noia hvis jeg blir tatt i tollen med for mye, vil de see paa det som smugler forsok, eller tar de meg til siden og ber meg betale avgift? og er det noen regel som sier det ikke er lov med cubanske ting eller skal jeg prove aa ta det med?

Lenke til kommentar

Det er strengt ulovlig i USA å ha med varer fra Cuba, og med mindre du velger å fortolle selv (gå til den "røde" siden i tollen) så er det smuglerforsøk. Du må da betale bot og gi fra deg alle varene (om du blir tatt). Går du på rød-siden må du gi fra deg alt du har kjøpt på cuba, og evt. betale toll på resten. Slik er det på denne siden av dammen i alle fall (unntatt det med Cubavarer), vil tro det er ganske likt i USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...