Gå til innhold

Ny katt som er redd?


Anbefalte innlegg

Har fått en katt nå ( 1 jeg / vi har hatt)

 

Vi hentet den i går men den har ikke spist eller drekkt noen ting siden den kom. I dag ordna vi til med noe fisk til den og den vill ikke ha.

 

Men jeg lurer på om den ikke liker seg for den "gjemmer" seg bare.. Under komoder osv men hvis jeg løfter den opp å bærer den rundt å klapper den maler den men så fort man slepper den ned på gulvet piler den under noe eller inn i et hjørne. Sørger den etter den har blitt tatt fra sin mor? Noen råd eller tips?

 

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
11 uker..

 

Nå er det cca 24 timer siden jeg fikk den mene den har ikke spist/drikket noe særlig siden er det dårlig tegn eller kan de gå lenge?

Har vært borti flere tilfeller med redde katter. Siste katten jeg hadde ansvaret for spiste om natten og sov/gjemte seg om dagene. Men etter ca 1 uke var den så veldig så nysgjerrig. Kom hele tiden, fulgte etter og ble virkelig den katten jeg har hatt mest med å gjøre iløpet av disse årene. Så dette tar normalt bare noen uker.

Husk: Skjemm katten litt bort i starten. Da følger de seg veldig trygg på eieren :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har den vært hos moren i 11 uker så har den kanskje blitt litt for knyttet til henne, men jeg også vil tro at med litt tålmodighet så vil den snart finne seg til rette og bli mer trygg. Det er viktig å gi den muligheten til å gjemme seg bort i nærheten av dere, hvis den må gå langt vekk for å gjemme seg vil det ta lengre tid for den å venne seg til dere. Kanskje kjøpe en kattehule som dere kan sette der dere oppholder dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...