Gå til innhold

Moobi suger! (Driver nettbutikkene til Tele2, NetCom, Chess)


lowkee

Anbefalte innlegg

Tele2 bruker en underleverandør som heter Moobi :nei: til å drive nettbutikken for seg.

Dårligste servicen jeg har vært ute for på nett!

Fikk et BT headsett som hadde en klar fabrikasjonsfeil, helt greit, slikt skjer. Men det var få igjen på lager, og det var juleinnspurt. Så da jeg ringte for å få tilsendt returbag, spurte jeg om de kunne reservere et av de gjenværende for meg(det tar nødvendigvis litt tid for dem å sende meg returbag, som jeg så sender tilbake med feilvaren i, før de kan sende ut et nytt). Neida. Resevasjon plent umulig, god grunn eller ikke. Damen bare beklaget og sa "vi får krysse fingrene".

Hallo. Jeg har faktisk alt betalt for varen! Hvorfor skal noen som bestiller etter meg, få fortrinn??

Enda verre ble det, da jeg ba henne sjekke med noen som hadde fullmakt til å overstyre et lite kundevennlig datasystem - og fikk samme svar hos dem. De gikk faktisk også langt i å antyde at jeg bare kunne bruke angreskjema, og heller få pengene igjen. M.a.o. dumhet i alle konsernnivå! Dårlig kundeteft og ingen forretningsteft, jeg fyller ut angreskjema nå og kommer aldri til å bruke Tele2 eller MOOBI igjen! Servicen var så dårlig, at jeg nå legger denne vurderingen inn i alle forum jeg kan finne!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tele2 bruker en underleverandør som heter Moobi :nei: til å drive nettbutikken for seg.

Dårligste servicen jeg har vært ute for på nett!

Fikk et BT headsett som hadde en klar fabrikasjonsfeil, helt greit, slikt skjer. Men det var få igjen på lager, og det var juleinnspurt. Så da jeg ringte for å få tilsendt returbag, spurte jeg om de kunne reservere et av de gjenværende for meg(det tar nødvendigvis litt tid for dem å sende meg returbag, som jeg så sender tilbake med feilvaren i, før de kan sende ut et nytt). Neida. Resevasjon plent umulig, god grunn eller ikke. Damen bare beklaget og sa "vi får krysse fingrene".

Hallo. Jeg har faktisk alt betalt for varen! Hvorfor skal noen som bestiller etter meg, få fortrinn??

Enda verre ble det, da jeg ba henne sjekke med noen som hadde fullmakt til å overstyre et lite kundevennlig datasystem - og fikk samme svar hos dem. De gikk faktisk også langt i å antyde at jeg bare kunne bruke angreskjema, og heller få pengene igjen. M.a.o. dumhet i alle konsernnivå! Dårlig kundeteft og ingen forretningsteft, jeg fyller ut angreskjema nå og kommer aldri til å bruke Tele2 eller MOOBI igjen! Servicen var så dårlig, at jeg nå legger denne vurderingen inn i alle forum jeg kan finne!

 

De har vel retten på sin side, men særlig kundevennlig var de vel ikke nei :-)

Lenke til kommentar

Jeg vil si, for de som ikke har forstått det! (ikke med tanke på deg, ikke forstå det slik..) At det anbefales å alltid handle slike ting i en faktisk butikk, og ikke på nett! :yes: Der kan man få den hjelpen man trenger, og klarere og tydeligere svar!

I og med visse ting ikke funker slik det burde. Kan være prisen er noe høyere, men da får man tilbake et fysisk sted man kan henvende seg :D

Lenke til kommentar
Tele2 bruker en underleverandør som heter Moobi :nei: til å drive nettbutikken for seg.

Dårligste servicen jeg har vært ute for på nett!

Fikk et BT headsett som hadde en klar fabrikasjonsfeil, helt greit, slikt skjer. Men det var få igjen på lager, og det var juleinnspurt. Så da jeg ringte for å få tilsendt returbag, spurte jeg om de kunne reservere et av de gjenværende for meg(det tar nødvendigvis litt tid for dem å sende meg returbag, som jeg så sender tilbake med feilvaren i, før de kan sende ut et nytt). Neida. Resevasjon plent umulig, god grunn eller ikke. Damen bare beklaget og sa "vi får krysse fingrene".

Hallo. Jeg har faktisk alt betalt for varen! Hvorfor skal noen som bestiller etter meg, få fortrinn??

Enda verre ble det, da jeg ba henne sjekke med noen som hadde fullmakt til å overstyre et lite kundevennlig datasystem - og fikk samme svar hos dem. De gikk faktisk også langt i å antyde at jeg bare kunne bruke angreskjema, og heller få pengene igjen. M.a.o. dumhet i alle konsernnivå! Dårlig kundeteft og ingen forretningsteft, jeg fyller ut angreskjema nå og kommer aldri til å bruke Tele2 eller MOOBI igjen! Servicen var så dårlig, at jeg nå legger denne vurderingen inn i alle forum jeg kan finne!

 

De følger loven. Man bryr seg når de ikke gjør det.

 

At de sier nei til å gi deg en særavtale, er ikke forsidestoff på et forum der folk har blitt fortalt gjentatte ganger at DOAmaskiner fungerer helt fint.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Fikk en vertikal brist på displayet på min ca 6 mnd Nokia 6210 Navigator.

 

Sendte den til Moobi med beskjed om at den ikke var blitt klemt eller mistet i gulv osv.

Jeg kjøpte også umiddelbart en meget god skinnveske til mobilen.

 

Fikk i går beskjed om at dette er selvforskyld punktum, skjermen er svart intet vises.

 

Jeg kunne få den reparert for nærmere 900,- kr

Sendt tilbake til meg for nær 400,- kr eller gi avkall på den for kr 0,-

 

Jeg ba dem hive den.

 

Jeg kjøpte telefonen gjennom Tele2 med binding, har 5 - 6 eldre Simens og Sony Ericsson, noen omkring 10 år, mye brukt enkelte av dem men alle funker.

 

Jeg blir å kutte ut mitt abbonement hos tele2 - Chess og Netcom er også uaktuelle, de bruker Moobi.

Kan ikke se annen løsning enn å boikotte mobilnettleverandører som bruker Moobi.

Mister de mange nok abbonementer så skjønner de kanskje etter hvert tegninga.

 

Er meget forbannet på Moobi og Tele2.

Viste ikke at Tele2 brukte Moobi da handelen ble inngått heller, trodde Tele2 stod for salget.

Var nettopp sak om Moobi på Tv2 hjelper deg, og jeg kjente meg umiddelbart igjen.

Lenke til kommentar

Moobi er noe svindel! De tjener penger på refurbishing, dvs. de sender deg "ny" mobil som ikke er ny, for du får den uten eske osv.

 

Så er med på å boikotte alle som bruker moobi.

 

Vet noen hvilke butikker som ikke bruker Moobi?

Endret av Nator
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei. stjeler denne tråden litt;p

Er det noen som har bestilt fra netcom(moobi)? isåfall hvor langt tid tok det før dere fikk telefonen. Har snart gått 2 uker og jeg vet ikek helt om jeg GIDDER å betale for abb og mobilen. Jeg er kanskje litt kresen, men ja 2 uker! what

Lenke til kommentar
Moobi er noe svindel! De tjener penger på refurbishing, dvs. de sender deg "ny" mobil som ikke er ny, for du får den uten eske osv.

 

Så er med på å boikotte alle som bruker moobi.

 

Vet noen hvilke butikker som ikke bruker Moobi?

 

Kilde på det?

 

 

Til Trådstarter: Skjønner at det kan virke som om de har dårlig kundeservice. Men det var ikke så mye å dømme etter akkuratt.. Noen ganger kan kundeservicen være bra, og noen ganger dårligere, spørs bare om den som tar opp telefonen har en dårlig dag eller ikke, heheh :p

Lenke til kommentar

Moobi suger virkelig. De skylder meg fortsatt kroner 600, det pga en feil i systemet deres.

I etterkant har jeg puret på noen ganger uten å få penger. Og nå 2 år senere har jeg ikke fått penger enda. Har engentlig ikke brydd meg noe om det, og har heller ikke tatt noe kontakt via telefon. Kun fylt et skjema med kontonr, og slikt og sendt til dem.

 

Hei. stjeler denne tråden litt;p

Er det noen som har bestilt fra netcom(moobi)? isåfall hvor langt tid tok det før dere fikk telefonen. Har snart gått 2 uker og jeg vet ikek helt om jeg GIDDER å betale for abb og mobilen. Jeg er kanskje litt kresen, men ja 2 uker! what

 

For 2 år siden så tok det vel ca en uke. Og nå vet jeg ikke. Har boikottet både Tele2, netcom, komplett og en del andre.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei. stjeler denne tråden litt;p

Er det noen som har bestilt fra netcom(moobi)? isåfall hvor langt tid tok det før dere fikk telefonen. Har snart gått 2 uker og jeg vet ikek helt om jeg GIDDER å betale for abb og mobilen. Jeg er kanskje litt kresen, men ja 2 uker! what

 

I utgangspunktet tar en slik leveranse 3-5 virkedager. Men har ofte opplevd at kunder har kommet innom (jobber i mobilbutikk), og har ønsket å kjøpe en telefon av meg istedenfor, fordi de faktisk har endt opp med å vente i ukesvis på en telefon.

Lenke til kommentar

Hovedproblemet med moobi, slik jeg ser det, er at de aldri er i stand til å gi et konkret og velargumentert svar. I jobbsammenheng har jeg flere ganger vært en kasteball på telefon, for så å komme til den femte personen som gir meg beskjed om å sende en mail.

 

Når det gjelder moobi som verksted, vit at forbrukerrådet ikke er særlig glad i dem, og forteller deg hvordan du skal gå frem dersom du er uenig i deres vurdering.

 

I forhold til orginalinnlegget her, som flere har påpekt har moobi loven på sin side, men god kundeservice er det nok desverre ikke.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Moobi opererer helt klart helt på grensen av hva de har lov til. Jeg har akkurat kommet av telefonen med dem, etter å ha hatt en telefon med masse kjente feil inne til service. Fikk den tilbake med beskjed om at de ikke fant noen feil, men telefonen har alle de samme feilene som den hadde før jeg sendte den inn (faktisk enda verre nå). Dette gjelder programvarefeil, så er 100% sikker på at de ikke klarer å fikse den, men tenkte at de har sine to forsøk ifølge loven så de får vel bare ta dem da. Men nå viser det seg at de kan drive på med runddansen i evigheter, da de ikke anser den som å ha vært inne til service i og med at de påstår de ikke fant noen feil på den. Slik kan de holde på å hale ut tiden mens kundene ikke får reklamert på den ubrukelige varen de har fått. Lurer på lovligheten av det. Må vel kanskje ta kontakt med forbrukerrådet, men noe handel med Moobi og Netcom igjen blir det aldri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...