Gå til innhold

Hvilken Mod chip har jeg?


Stallone

Anbefalte innlegg

som Topic sier. hvordan kan jeg finne ut åssen modchip jeg har i min Ps2 Slim: SCPH-77006? Pappa kjøpte den i Thailand for et år siden.

 

hvorfor jeg vil finnte ut åssen chip det er, er fordi den nekter å boote opp ps1 spill jeg har, noe jeg synes er litt dumt. så kansje det er en meny jeg kan stille inn at den kan boote ps1 disker også

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ihvertfall ikke en matrix infinity siden du må slå av og på chipen. Men for å få en chipet maskin til å spille PS1 spill skal det være nok å deaktivere chipen. Dette gjøres som regel ved å holde inne av/på knappen i 3sec mens du slår den på. Dette kun hvis PS1 spillene er orginale da. Hvis jeg husker rett så har du også en mulighet ved å holde inne knappen i 1sec (slipper den så fort bildet kommer). Tror dette var for å kunne spille PS1 spill.

Et annet problem du kan støte på er hvis chipen ikke gjør maskinen sonefri (noe som de fleste billige chiper ikke gjør). Det kan jo være at maskinen din og spillene dine har forskjellige soner.

For å finne nøyaktig ut hvilken chip du har må du nok demontere. Har du noe lys som driver å slår seg av/på for å vise om chipen er deaktivert eller ikke?? Evt hvilken farge er det på dette?? Vet Duo chipene har gult lys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...