Gå til innhold

Dejavu


Nidhogg

Anbefalte innlegg

Fortell litt om Dejvuene du har hatt.

Min siste Dejavu var at jeg drømte at katta klatra opp på fuglehuset, noen dager etter hadde jeg glemt drømmen, da jeg så ut vinduet og der satt katten oppå fuglehuset.

 

 

 

 

 

Note to self: veit ikke om dette kan klassifiseres som dejavu, men det ligner ivertfall

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meg og en kamerat syklet hjemover. Da så vi to stykker som hilste på hverandre, hvorav en kom ned en liten skråning. Så sykler vi litt nedover en bakke mot kameraten min, og jeg går på trynet. Senere, muligens et år eller flere, skjer det igjen. De samme personene hilser på hverandre, på samme sted, vi sykler nedover mot kameraten min mens jeg tenker litt over at de hilste på hverandre, så går jeg rett på trynet.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte ned en gate og så stoppet en politimann meg fordi de på den andre veien skulle forbi. Da kom det en bil ved siden av meg og en gamling sang og bevegde seg som en rapper og så kom en motorsykkel forbi med fem mennesker på som kjørte på et hjul. Så kjørte jeg litt lenger ned i gaten og så skjedde akkurat det samme. Så litt lenger ned, så skjedde det igjen! Er det noe sånt du mener? :shrug:

Lenke til kommentar
er på vei opp ei trapp i en bygning, når eg går forbi ei open dør ser eg en katt som går forbi...

Snur meg vekk, og tilbake gjen, og samme katten går på akkurat samme måte forbi.....

 

:roll::woot:

 

du har ikke sett en liten lavbudsjettsfilm ved navn MATRIX vel? :D

 

lavbudsjettsfilm?

Lenke til kommentar

det har skjedd mange ganger med meg før..

men jeg drømmer ikke.. alt virker for ekte til det.

 

f.eks at en kammerat en gang sa noe til meg. da stod jeg i samme stillingen, han stod i samme stillingen og sa det samme til meg helt likt.

 

mange sånne ting. det er egentlig litt skremmende. tenk hvis man en gang drømmer at noen kommer og stikker en ned da :o

Lenke til kommentar

Vel, det jeg har lest om Deja Vu, er at hjernen får deg til å tro at du har opplevd det før, for at du skal føle deg tryggere og mer kjent i ukjente situasjoner/ukjente steder. Jeg husker faktisk at dette skjedde første gang jeg var på SFO, med en gang jeg kom inn så jeg noen som spilte sånn greie der det er et bord det kommer luft ut av, og så er det noe som ligner på en puck oppå, og da føltes det som jeg hadde opplevd det før.

Lenke til kommentar
Vel, det jeg har lest om Deja Vu, er at hjernen får deg til å tro at du har opplevd det før, for at du skal føle deg tryggere og mer kjent i ukjente situasjoner/ukjente steder. Jeg husker faktisk at dette skjedde første gang jeg var på SFO, med en gang jeg kom inn så jeg noen som spilte sånn greie der det er et bord det kommer luft ut av, og så er det noe som ligner på en puck oppå, og da føltes det som jeg hadde opplevd det før.

 

Da har jeg hatt en del dejavu, men var det for at vi skal føle oss sikrere??

 

Det kan være helt primære ting som plutselig føles utrolig kjent, som om jeg har gjort det før. Men jeg vet jeg ikke har gjort det. Det er litt rart.

Lenke til kommentar
er på vei opp ei trapp i en bygning, når eg går forbi ei open dør ser eg en katt som går forbi...

Snur meg vekk, og tilbake gjen, og samme katten går på akkurat samme måte forbi.....

 

:roll::woot:

 

Jeg og en liten gjeng i lær går oppver ei trapp, jeg er n00b å snur meg.. ser en svart katt som setter seg ned, å så går den. Jeg snur meg og det skjer igjenn, så plutselig er vinduene tettet igjenn. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har ganske ofte dejavu.. synes det er ganske spooky. Ofte når jeg merker det at jeg stopper opp litt og tenker over hva som kommer til å skje.. rett før det skjer.

 

Vet ikke om det er en stor hjernefeil, eller om jeg er småsynsk. Men heller faktisk litt mot det siste.. Men synes det er skikkelig creepy når det skjer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...