Gå til innhold

worms 1995 på win xp pro?


Anbefalte innlegg

Hey!

jeg var ikke helt sikker på hvor jeg skulle skrive inn denne posten, men siden jeg har windows xp pro, tenkte jeg det må ha noe med windows å gjøre.

 

nå nylig fikk jeg plutselig lyst til å spille det eldgamle spillet: worms (1995) igjen, og siden jeg ikke hadde det på den nåværende pc'en min måtte jeg kjøpe det.

 

soldout hadde en versjon av spillet til salgs, og dermed var 118kr inkl. frakt på vei ut av min bankkonto. :D

da jeg fikk spillet, oppdaget jeg raskt at det ikke var kompatibelt med win xp. :hmm: (noe jeg forsåvidt ikke forventa heller) men etter mye googling og graving på nettet, fant jeg ingen fix til dette spillet, derfor tyr jeg nå til forumet her for å spørre om det finnes noen kloke hoder der ute som kan hjelpe meg med mitt delikate problem?

 

jeg trenger enkelt og greit en løsning...

 

takker så meget for all hjelp, Plz gi meg et svar eller fler :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøv å kjør det i kompatibilitetsmodus for win 95?

 

vist du får installert det da.

 

høyreklikk på exe fila og egenskaper så finner du det.

 

ja, har prøvd alle di forskjellige modusene, funka ikke.

men takk for svar :D

 

Tja, har aldri testet selv, men er det DOS-utgaven? Kanskje du i så fall kan få det til under DOSBox.

 

 

er temmelig sikker på at det kjører i dos ja... men jeg er ikke så sikker på hvordan dosbox funker...

men takker for svar :D

Lenke til kommentar

Det jeg anbefaler å gjøre er å installere DOS under Microsoft Virtual PC, VirtualBox eller lignende og mounte CDen. Deretter installerer du og kjører spillet. Jeg vet ikke om dette går, men er verdt et forsøk.

 

Et annet alternativ er å få tak i en gammel PC med CD-ROM, lydkort og VGA og kjøre spillet på denne. PCen er nødt til å kjøre DOS eller Windows 9x.

Lenke til kommentar
Det jeg anbefaler å gjøre er å installere DOS under Microsoft Virtual PC, VirtualBox eller lignende og mounte CDen. Deretter installerer du og kjører spillet. Jeg vet ikke om dette går, men er verdt et forsøk.

 

Et annet alternativ er å få tak i en gammel PC med CD-ROM, lydkort og VGA og kjøre spillet på denne. PCen er nødt til å kjøre DOS eller Windows 9x.

 

 

ok, takk skal prøve dette

Lenke til kommentar
Har spilt Worms United med Win98 installert i Microsoft Virtual PC, det fungerte.

Installasjonen av spillet var kranglete men når det var gjort fungerte det fjell.

 

takker for alle svar, men desverre så er det ingenting som har funka enda...

 

noen som har en enkel step by step guide på hvordan jeg kan få worms (1995) til å fungere på win xp via dos box? jeg har lasta ned dos box, men jeg fatter 0 av selve programmet...

Lenke til kommentar

1. Sett in CD en, så skriver du MOUNT E E:\ -T cdrom

i Dosbox. Skift til E med bokstaven på din CD stasjon.

2. Lag en mappe på PC en din som du kaller dosprog, F. eks C:\dosprog Du kan skifte plass og navn selv men jeg liker det sånn her.

3. Skriv Mount C:\dosprog i dosbox for og montere C:\dosprog som C i Dosbox.

4.Skift til E i Dosbox ved å skrive E i Dosbox.

5. Start Instalasjonsprogrammet på CD en, og instaler det i C:\worms. Bruk gjerne det instalasjonsprogramemt forslår, men jeg vet ikke hva det er.

6. Skift til C ved og skrive C: og så skriver du cd worms eller mappenavnet du bestemte.

7. Start spillet. Lykke til :thumbup:

 

Husk på at DosBox tror du har amerikansk tastatur og du kan se bilde av de ved og trykke CTRL+F1.

Får og få kolon trykker du Shift+Ø og for og få \ trykker på stjerneknappen ved siden av enter og over shift.

 

Jeg antar at du kjører Windows ellers skifter du bare ut mappenavnene med det som asser deg. Vet heller ikke hvor mye data du kan så skrev det sånn her. Kansje det virker som jeg tror du kan mindre enn det du kan

Endret av Rockie
Lenke til kommentar
1. Sett in CD en, så skriver du MOUNT E E:\ -T cdrom

i Dosbox. Skift til E med bokstaven på din CD stasjon.

2. Lag en mappe på PC en din som du kaller dosprog, F. eks C:\dosprog Du kan skifte plass og navn selv men jeg liker det sånn her.

3. Skriv Mount C:\dosprog i dosbox for og montere C:\dosprog som C i Dosbox.

4.Skift til E i Dosbox ved å skrive E i Dosbox.

5. Start Instalasjonsprogrammet på CD en, og instaler det i C:\worms. Bruk gjerne det instalasjonsprogramemt forslår, men jeg vet ikke hva det er.

6. Skift til C ved og skrive C: og så skriver du cd worms eller mappenavnet du bestemte.

7. Start spillet. Lykke til :thumbup:

 

Husk på at DosBox tror du har amerikansk tastatur og du kan se bilde av de ved og trykke CTRL+F1.

Får og få kolon trykker du Shift+Ø og for og få \ trykker på stjerneknappen ved siden av enter og over shift.

 

Jeg antar at du kjører Windows ellers skifter du bare ut mappenavnene med det som asser deg. Vet heller ikke hvor mye data du kan så skrev det sånn her. Kansje det virker som jeg tror du kan mindre enn det du kan

 

takk, du fikk meg et skritt nærmere, jeg klarte å få opp intro videoem med logoen til team 17 (uten lyd) så etter det ble det svart igjen... så jeg tror ikke jeg får det til... irriterende at det skal være så vanskelig... jeg liker å minne pc'en min på at jeg faktisk har et aluminiums balltre stående i hjørnet, og noen ganger frister det abnormt mye å bruke det...

Lenke til kommentar
1. Sett in CD en, så skriver du MOUNT E E:\ -T cdrom

i Dosbox. Skift til E med bokstaven på din CD stasjon.

2. Lag en mappe på PC en din som du kaller dosprog, F. eks C:\dosprog Du kan skifte plass og navn selv men jeg liker det sånn her.

3. Skriv Mount C:\dosprog i dosbox for og montere C:\dosprog som C i Dosbox.

4.Skift til E i Dosbox ved å skrive E i Dosbox.

5. Start Instalasjonsprogrammet på CD en, og instaler det i C:\worms. Bruk gjerne det instalasjonsprogramemt forslår, men jeg vet ikke hva det er.

6. Skift til C ved og skrive C: og så skriver du cd worms eller mappenavnet du bestemte.

7. Start spillet. Lykke til :thumbup:

 

Husk på at DosBox tror du har amerikansk tastatur og du kan se bilde av de ved og trykke CTRL+F1.

Får og få kolon trykker du Shift+Ø og for og få \ trykker på stjerneknappen ved siden av enter og over shift.

 

Jeg antar at du kjører Windows ellers skifter du bare ut mappenavnene med det som asser deg. Vet heller ikke hvor mye data du kan så skrev det sånn her. Kansje det virker som jeg tror du kan mindre enn det du kan

 

takk, du fikk meg et skritt nærmere, jeg klarte å få opp intro videoem med logoen til team 17 (uten lyd) så etter det ble det svart igjen... så jeg tror ikke jeg får det til... irriterende at det skal være så vanskelig... jeg liker å minne pc'en min på at jeg faktisk har et aluminiums balltre stående i hjørnet, og noen ganger frister det abnormt mye å bruke det...

 

sorry for at jeg skrev den forrige beskjeden før jeg testa skikkelig, det funker faktisk nå... en erfaring rikere, feilen var at jeg hadde trykka på feil ting.

Lenke til kommentar
1. Sett in CD en, så skriver du MOUNT E E:\ -T cdrom

i Dosbox. Skift til E med bokstaven på din CD stasjon.

2. Lag en mappe på PC en din som du kaller dosprog, F. eks C:\dosprog Du kan skifte plass og navn selv men jeg liker det sånn her.

3. Skriv Mount C:\dosprog i dosbox for og montere C:\dosprog som C i Dosbox.

4.Skift til E i Dosbox ved å skrive E i Dosbox.

5. Start Instalasjonsprogrammet på CD en, og instaler det i C:\worms. Bruk gjerne det instalasjonsprogramemt forslår, men jeg vet ikke hva det er.

6. Skift til C ved og skrive C: og så skriver du cd worms eller mappenavnet du bestemte.

7. Start spillet. Lykke til :thumbup:

 

Husk på at DosBox tror du har amerikansk tastatur og du kan se bilde av de ved og trykke CTRL+F1.

Får og få kolon trykker du Shift+Ø og for og få \ trykker på stjerneknappen ved siden av enter og over shift.

 

Jeg antar at du kjører Windows ellers skifter du bare ut mappenavnene med det som asser deg. Vet heller ikke hvor mye data du kan så skrev det sånn her. Kansje det virker som jeg tror du kan mindre enn det du kan

 

takk, du fikk meg et skritt nærmere, jeg klarte å få opp intro videoem med logoen til team 17 (uten lyd) så etter det ble det svart igjen... så jeg tror ikke jeg får det til... irriterende at det skal være så vanskelig... jeg liker å minne pc'en min på at jeg faktisk har et aluminiums balltre stående i hjørnet, og noen ganger frister det abnormt mye å bruke det...

Fikk du til lyd og fullskjerm?

sorry for at jeg skrev den forrige beskjeden før jeg testa skikkelig, det funker faktisk nå... en erfaring rikere, feilen var at jeg hadde trykka på feil ting.

Lenke til kommentar
Ok, så du fikk greiene til å fungere under DOSBox?

 

jepp, funker nå, men så fant jeg plutselig ut at jeg har skaffet meg feil versjon av spillet LOL. jeg kjøpte worms (1995) mens versjonen jeg ville ha er worms+ (1996)

derfor har jeg nå et nytt problem...jeg må spørre noen som har god greie på virus og slike ting når det gjelder downloading av freeware, og siden det virket som om du har god peiling gennerelt på pc så spør jeg deg: er det safe å laste ned worms+ fra denne nettsiden tror du?

 

http://www.bestoldgames.net/eng/old-games/worms-plus.php

Lenke til kommentar
Ok, så du fikk greiene til å fungere under DOSBox?

 

jepp, funker nå, men så fant jeg plutselig ut at jeg har skaffet meg feil versjon av spillet LOL. jeg kjøpte worms (1995) mens versjonen jeg ville ha er worms+ (1996)

derfor har jeg nå et nytt problem...jeg må spørre noen som har god greie på virus og slike ting når det gjelder downloading av freeware, og siden det virket som om du har god peiling gennerelt på pc så spør jeg deg: er det safe å laste ned worms+ fra denne nettsiden tror du?

 

http://www.bestoldgames.net/eng/old-games/worms-plus.php

Jeg pleier ikke å laste ned ting og er heller ikke noe god på virus, men hvis du laster ned et virus vil det vel ikke kjøres før du kjører det, så skann det i allefall for virus før du kjører det. Om siden er trygg må du nesten avgjøre selv mener jeg, men se google litt etter folk som har brulkt den o.s.v. Selv synes jeg den ser trygg ut.

Lenke til kommentar
Ok, så du fikk greiene til å fungere under DOSBox?

 

jepp, funker nå, men så fant jeg plutselig ut at jeg har skaffet meg feil versjon av spillet LOL. jeg kjøpte worms (1995) mens versjonen jeg ville ha er worms+ (1996)

derfor har jeg nå et nytt problem...jeg må spørre noen som har god greie på virus og slike ting når det gjelder downloading av freeware, og siden det virket som om du har god peiling gennerelt på pc så spør jeg deg: er det safe å laste ned worms+ fra denne nettsiden tror du?

 

http://www.bestoldgames.net/eng/old-games/worms-plus.php

Jeg pleier ikke å laste ned ting og er heller ikke noe god på virus, men hvis du laster ned et virus vil det vel ikke kjøres før du kjører det, så skann det i allefall for virus før du kjører det. Om siden er trygg må du nesten avgjøre selv mener jeg, men se google litt etter folk som har brulkt den o.s.v. Selv synes jeg den ser trygg ut.

 

ok, takk takk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...