Gå til innhold

source sdk spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
men hva er det andre greiene forno da ? sdk base å orange box sdk

 

Skyt meg hvis jeg tar feil, men mener at SDK base egentlig er for å teste gameplay osv før man altså lager et eget mod.

 

Som f.eks, du har laget 3 maps i valve hammer og brukt Source SDK til dette, kan du kjøre dem via SDK base uten å opprette et mod selv for og teste, selv om det er det beste.

 

Så egentlig etter min personelige erfaring med SDK base er min mening at dette er et SØPPEL tillegg.

 

--

Kan hende jeg har missforstått meningen med SDK base, hadde da vært vittig om noen hadde fortalt meg det :p:)

Lenke til kommentar

Source SDK hovedverktøyene du trenger for å kunne lage noe. Her ligger level-editoren, kildekoden osv., alt du trenger for å lage noe til Valve sine Source Engine spill.

 

Source SDK Base er "legacy" (gammelt og ikke i bruk), og det er et spill basert på Half-Life 2 koden, slik at moddere fikk tilgang til "stock content", altså kildekoder, 3D-modeller osv.

 

Source SDK Orange Box er den nyeste, og noe kodere kan legge til for å få tilgang til kildekoden hvor de kan ta i bruk alt Source Engine "post orange box" (alle effekter, oppgraderinger i kildekoden osv.) har å tilby.

 

Valve splittet kildekoden da de fant ut at de nye effektene og modifikasjonene gikk ut over kildekoden til de eldre Source Engine spillene, ergo Base og Orange Box ;)

 

Du trenger ikke noen av de to, da de er ment som eksempler for moddere (spes. programmerere) slik at de kunne få se forandringer i kildekode og tilrette modden sin til forandringene i motoren.

Endret av wolferey
Lenke til kommentar
Source SDK hovedverktøyene du trenger for å kunne lage noe. Her ligger level-editoren, kildekoden osv., alt du trenger for å lage noe til Valve sine Source Engine spill.

 

Source SDK Base er "legacy" (gammelt og ikke i bruk), og det er et spill basert på Half-Life 2 koden, slik at moddere fikk tilgang til "stock content", altså kildekoder, 3D-modeller osv.

 

Source SDK Orange Box er den nyeste, og noe kodere kan legge til for å få tilgang til kildekoden hvor de kan ta i bruk alt Source Engine "post orange box" (alle effekter, oppgraderinger i kildekoden osv.) har å tilby.

 

Valve splittet kildekoden da de fant ut at de nye effektene og modifikasjonene gikk ut over kildekoden til de eldre Source Engine spillene, ergo Base og Orange Box ;)

 

Du trenger ikke noen av de to, da de er ment som eksempler for moddere (spes. programmerere) slik at de kunne få se forandringer i kildekode og tilrette modden sin til forandringene i motoren.

 

ok skyt meg halveis! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...