NoMilkToday Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 God dag folkens der ute Jeg har nå fått meg en ny laptop. Denne laptopen er en Thoshiba L300 med disse specsa: 2.12GHz prosessor. 2GB ram. Intel (integret) Skjermkort med 256MB Vista home basic (32bit) og topp kvalifisert HDD Dette skal da kunne ha fps på 30+. men finner ingen løsninger. ligger på alt fra 8 fps noen steder til 60 fps andre steder (kun en plass i IF)som degel er jeg på rundt 20 FPS. Husker det var ett prog til Win XP som het "FasterPing" men dett fungerer ikke til Vista. Noen som har noen ide til noe lignende? etc? -Bleh
Martin HaTh Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 skru ned grafikk/oppløsning? Av AA(multisampling)?
NoMilkToday Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Skrevet 17. desember 2008 skrur jeg ned oppløsningen blir det sort rundt der det egentlig skulle vært wow :S så nei. vell grafikken er nesten på bånn... vil ikke ta den mere ned. fordi da blir det umulig og tanke med dken min og det er najs og ha litty distanse og se på.
pax1 Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Wotlk er ganske grafikk-krevende med litt detaljnivå.. og mye, mye mer enn BC. Teksturene er også mye mer detaljert (og dermed tyngre). Tviler på at du kan forvente 30+ fps på den laptopen og 256MB integrert skjermkort...
nazrm Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Integrert GPU fungerer dårlig. Tviler på at du kommer til å klare å skvise ut så mye mer ytelse.
NoMilkToday Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Skrevet 18. desember 2008 vell hvis jeg skjører XP får jeg jo bedre FPS..?
tflovik Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Hvis du putter in mere ram så kan det hende at det blir litt bedre, vær obs på at Vista 32Bit ikke kan adressere mere enn 4Gb ram inkludert skjermkortminnet. 1Gb mere ram vil antageligvis forbedre fps noe vil jeg tro.
NoMilkToday Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Skrevet 18. desember 2008 desverre nei ... Jeg har nok med ram. Tror problemet ligger i skjermkortet. så skal bytte denne laptopen til Toshiba L300 D, med ATI kort. Skal vel funke
Zepticon Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Hos meg begnner ting plutselig å hakke uten noen åpenbar grunn... Skjer bestandig rundt midnatt, kjører knirkefritt ellers men da dropper FPS ned på 6-7. Er det ikke fint med slike OS some bare gjør hva dem vil uten å fortelle om det? har sjekket alle prosesser etc men ingen grunn til at WoW skal gå i dass...
NoMilkToday Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Skrevet 18. desember 2008 nok fordi den er overopphetet. Vell fant nettopp ut att jeg har 448mb dedikert video minne mulig og gjøre noe?
tflovik Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Når du har integrert skjermkort så bruker det ofte av systemminnet som dermed medfører mindre ram til operativsystemet, så å øke ram som jeg sa kan være lurt. Just for the record, 2Gb ram i Vista er ikke mye. Regner det heller som et minimum.
KAS Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Hos meg begnner ting plutselig å hakke uten noen åpenbar grunn... Skjer bestandig rundt midnatt, kjører knirkefritt ellers men da dropper FPS ned på 6-7. Er det ikke fint med slike OS some bare gjør hva dem vil uten å fortelle om det? har sjekket alle prosesser etc men ingen grunn til at WoW skal gå i dass... Jeg lukter en scheduled scan fra antivirus eller lignende
Sneglen Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Problemet her må være integrert skjermkort. Tviler sterkt på at du får merkbart mer FPS ved å bytte til XP på samme maskin.
Zepticon Skrevet 18. desember 2008 Skrevet 18. desember 2008 Hos meg begnner ting plutselig å hakke uten noen åpenbar grunn... Skjer bestandig rundt midnatt, kjører knirkefritt ellers men da dropper FPS ned på 6-7. Er det ikke fint med slike OS some bare gjør hva dem vil uten å fortelle om det? har sjekket alle prosesser etc men ingen grunn til at WoW skal gå i dass... Jeg lukter en scheduled scan fra antivirus eller lignende Det lukter jeg og,men ikke noe i prossessoversikten indikerer at det er noe unormalt. Samtlige prossesser ligger på 0%, lavt minnebruk. Til og med wow ligger nede på 20% (max 50 pga dualcore). Wow ligger da vanligvis på 45-50% men jeg har ikke anelse hvorfor den plutselig dropper til 20% (spikes så lavt som 4%) Av ativirus kjører jeg NOD32, og det er vell et av de minst krevende som er?
NoMilkToday Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Skrevet 19. desember 2008 (endret) hmmmm.. vil det lønne seg og kjøre en lik laptop, bare med ett integrert ATI kort? og.. jeh, den bruker nesten 1gb ram når wow står på... ikke mere... Endret 19. desember 2008 av Bleh^^
tflovik Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Et annet tips som du kan prøve. Hvis du kjører i windowed mode så prøv å bruke fullskjerm modus, det vil nok bedre ytelsen noe.
gullf1sk Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Hos meg begnner ting plutselig å hakke uten noen åpenbar grunn... Skjer bestandig rundt midnatt, kjører knirkefritt ellers men da dropper FPS ned på 6-7. Er det ikke fint med slike OS some bare gjør hva dem vil uten å fortelle om det? har sjekket alle prosesser etc men ingen grunn til at WoW skal gå i dass... Hos meg begnner ting plutselig å hakke uten noen åpenbar grunn... Skjer bestandig rundt midnatt, kjører knirkefritt ellers men da dropper FPS ned på 6-7. Er det ikke fint med slike OS some bare gjør hva dem vil uten å fortelle om det? har sjekket alle prosesser etc men ingen grunn til at WoW skal gå i dass... Jeg lukter en scheduled scan fra antivirus eller lignende Nei å nei, han kom før meg :|
NoMilkToday Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Skrevet 19. desember 2008 Et annet tips som du kan prøve.Hvis du kjører i windowed mode så prøv å bruke fullskjerm modus, det vil nok bedre ytelsen noe. Takk prøver dette vell Gullfisk, litt unødvendig inlegg
Bjonski Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Tviler sterkt på at du får merkbart mer FPS ved å bytte til XP på samme maskin. Min HP Pavilion DV6410 kom med Vista installert. Jeg byttet til XP og kunne kjøre spill med mye mer FPS enn jeg hadde på vista. Pcen har 1gb ram, Intel GMA 650 og 1.7Ghz dual core CPU. Så OS betyr en del om du har en svak maskin.
Hofer Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 hmmmm.. vil det lønne seg og kjøre en lik laptop, bare med ett integrert ATI kort? og.. jeh, den bruker nesten 1gb ram når wow står på... ikke mere... er ganske mye det, med tanke på at Vista også vil ha sin bit, minst 1gb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå