Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hey fikk tilsendt et virus fra en av mine venner via msn ufrivillig. Dette viruset kommer som en link som lyder noe med: www.nokia/costumer/support/jpg/email adressen din. Noe slikt ihvertfall.

 

Regner med det var noe morsomt ettersom viruset også sendte slik beskjed:

 

Hehe ;P sjekk linken: "linken"

 

Så nå har jeg også dette viruset og sender det rundt til bekjente. Problemet er at den åpner og lukker vinduene skikkelig raskt så man får slike glimt av at beskjeden har blitt sendt. Det er en .exe fil og ligger i c/windows. Tror jeg.

 

Jeg har på at jeg vil vite om noen .exe filer kjører så ved oppstart før jeg et spørsmål om og kjøre en .exe fil fra c/windows. Dette er da viruset og det er bare og trykke avbryt så er ikke viruset aktivert. Null stress altså med et virus som spør deg om du vil bruke det eller ikke, men jeg har uansett lyst og få slettet viruset fra c/windows mappen. Og lurer på hvordan det er mulig. Har kjørt SAS og AntiMalwarebytes + windows defender men ingen av de fant noen ting. Hadde et lite håp om at Windows Defender visste hvilke windows filer som var ekte i c/windows :)

 

Noen ideer hvordan jeg kan fjerne viruset? Hvordan exe fil som er "falsk" Bilde av .exe filer i c/windows. Eller er den forkledd som noe annet?

post-155102-1229540248_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja,

Problemet ditt skyldes bla. denne fila:

c:\windows\service.exe

 

Ligger i oppstarten din som:

mRun: [Windows Service] service.exe

mRunServices: [Windows Service] service.exe

 

Hvis du ikke har hast med å fjerne den, kunne du ha lastet fila opp på Virustotal.

Gi tilbakemelding på hva som blir funnet.

 

Fortsett deretter med følgende:

Hent Combofix, og legg det på skrivebordet

 

Kjør combofix.exe, og følg veiledningen.

Ikke klikke på vinduet mens programmet kjører.

 

Post loggfilen fra combofix (c:\combofix.txt)

Lenke til kommentar

Avinstaller combofix ved å skrive combofix /u i kjør-feltet (start->kjør).

 

Restart pc

 

Kjør en runde med CCleaner:

Last ned CCleaner. Start programmet. Gå til 'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer......." Klikk på 'Renser' og deretter 'Kjør CCleaner'.

 

Fortell om problemet er løst..

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Avinstaller combofix ved å skrive combofix /u i kjør-feltet (start->kjør).

 

Restart pc

 

Kjør en runde med CCleaner:

Last ned CCleaner. Start programmet. Gå til 'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer......." Klikk på 'Renser' og deretter 'Kjør CCleaner'.

 

Fortell om problemet er løst..

 

 

Problemet er løst. Tusen takk nok en gang :)

Lenke til kommentar

Dersom du mener at problemet med maskinen din er løst, kan du endre emnetittelen din, ved å trykke på t_solved.gif-knappen i førsteposten din.

 

Dette vil være med på å holde forumet mer oversiktlig for supporterne, samt at nye folk som får samme problemet lettere vil finne en passende tråd å se i.

 

-Surf trygt-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...